Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
Krabborna letar ju käk med sina små ben så nog "känner" dom om det är en fet larv i gruset nånstans och kan således gräva upp dom.En stor zophobas räcker rätt länge (har sett en krabba sitta och tugga på en och samma larv i flera dagar)
Annars äter ju krabborna vanlig fiskmat, dom liksom "kammar" botten på käk.
Allt som stinker verkar dom sätta i sej, om det är dött eller levande verkar inte spela nån roll, men visst är det coolt att se dom springa/jaga efter nånting
tänker inte hålla på med larver som enda födan utan mer som lite "aktiverande" godis.
Som när man går ut och jagar mygglarver till sina fiskar på sommarn.
Mycket bra info från Alla, Tack!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Spännande med jagande krabbor, du vet att det måsta filmas?180l Sällskap:
http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
60l Asien:
http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663Kommentar
-
Jo, jag har haft detta i åtanke. När det gäller krabborna är de ALDRIG på språng när kameran är i näheten...
Jag får väl ta en longsession i stugan, duka upp med chips å dip och parkera en back öl bredvid fåtöljen - och rigga kameran på stativet och vänta in lite action i krabbkaret!
Nåväl - krabborna är på inget sätt tråkiga att ha och titta på - men det är just detta att de inte vill lulla omkring när man har kameran i högsta hugg. Jag hoppas alltså på en film... snart...
Kommentar
-
/PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
-
mycket bättre än TV!Kommentar
-
Mycket vacker grabb
Jo, jag har haft detta i åtanke. När det gäller krabborna är de ALDRIG på språng när kameran är i näheten...
Jag får väl ta en longsession i stugan, duka upp med chips å dip och parkera en back öl bredvid fåtöljen - och rigga kameran på stativet och vänta in lite action i krabbkaret!
Nåväl - krabborna är på inget sätt tråkiga att ha och titta på - men det är just detta att de inte vill lulla omkring när man har kameran i högsta hugg. Jag hoppas alltså på en film... snart...
NickeKommentar
-
Oj, nej. Det var inte så jag menade. Alltså att du var ute efter beröm eller liknande, ville bara vara lite pillemarisk och nämna det äsch jag vet inte hur jag ska säga blir bara tokigt. Men mycket fina firrar
Mycket vacker grabb
En del av livsnjuteriet som stugan kan bidra till låter det som
Nicke
I stugan kan man ju faktiskt sitta länge och väl - där funderar jag på att sätta in någon liten musikanläggning, så kan man riktigt njuta loss!Kommentar
-
Fy fan vad nice, akvarier och musik, kanske skulle trycka in ett kar på jobbet- (Hi-Fi Klubben alltsåKommentar
Kommentar