Akvariestugan
Kollaps
X
-
Hjärnceller som jobbar snabbt till att komma på nåt sånt.
Inte som jag då, som är snabb som enVad ska man ha en "guldfiskskål" till?
kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
Ursprungligen postat av SimonSaysBakaI skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskarKommentar
-
"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.Kommentar
-
Kommentar
-
Japp, det blev lite blått för jag mörkade ner bilden lite - det är två honor till som har kaviar (mycket mer) men dessa fick jag inte på bild. Riktiga färger blir det på filmen som kommer senare!Kommentar
-
Sjukt najs! Är det hassel du har i karet? ska bli kul att få igång de fyra nanokaren som är på g. Inte jättehemma på småfisk, men äter inte även de upp de små räklingarna?Fredrik Metcalf (MrLogic)
128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium
Kommentar
-
Det här är pyttesmå Boraras urophthalmoides som är runt 1 cm - käkar de upp några räklingar så får dom göra det. Sedan är mossorna redigt täta i karet också, så jag tror att eventuella räklingar har en god chans att klara sig. Här är ett par bilder på baljan - vars grenar och mossa fick sig en körare när vi flyttade karet under stug-remaken. Grenarana har jag inte hunnit lyfta upp ovanför ytan ännu och mossorna blev lite tillplattade - men det grejar sig!Kommentar
-
så fina! tycker dom skimmrar lite i grönt också
väldigt snabba var dom med, eller det är kanske bara mina körsbär som är några riktiga slöisar rör sig absolut inte mer än nödvändigt.Kommentar
-
Jomen.. och bilen den går bra..? Här kommer en film också - somna inte helt och hållet nu! Det finns så mycket intressanta malawi och monsterfiskar att hålla reda på här på forumet - så lite räkor kanske piggar upp!
http://www.youtube.com/watch?v=rkdGV3hV5H8
men det är ju bara för att det inte står hemma hos mej
härligt gulliga mörtar som kikar fram där (jag kan ju namnet va, men inte just nu *suck*)Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
Ursprungligen postat av SimonSaysBakaI skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskarKommentar
-
Lite avis på dig Mats, vi är lika gammal och jag ser ju inte dessa små räkor utan glasögon och verkligen tar en närstudie av karet.
Inte så roligt att ha invånare som kräver att man tar på sig förstoringsglasen och kryper upp intill rutan
Men på dina bilder är de ju finaMed goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Lite avis på dig Mats, vi är lika gammal och jag ser ju inte dessa små räkor utan glasögon och verkligen tar en närstudie av karet.
Inte så roligt att ha invånare som kräver att man tar på sig förstoringsglasen och kryper upp intill rutan
Men på dina bilder är de ju fina
Jaja - jojo... Det är "jättefult" och "manbehöverglasögon"... NOT!
Jag blir mer och mer intresserad av; "inte ciklider som skall ha revir och leka". Man kan säga att jag har gjort det mesta inom den genren - joooo... det såklart - jag har inte haft Malawi... men, nää... Polarn har hela källarn full av ping-pong-sillar men det blir liksom aldrig kul hur man än vrider och vänder på det!
Jag håller på att distansera mig mer och mer från revrhävdande ciklider - givetvis kommer det alltid att finnas ett par burkar med dessa underbara individer - men jävlar vad trött jag är på revirhävdande och yngel. De grisar jag har nu får göra sitt - sedan blir det nog växter och småfisk ett tag framöver...
Men sedan, om fem månader kan det lika gärna bli Jack Dempsey och Zebraciklider igen... som så många gånger förr...Senast redigerad av Mats Bryzell; 04 September 2011, 01:07.Kommentar
-
Hmm... 02.14 var ju en jävla groovy tajm att lägga en kommentar här... lika bra att snuffa zoppet just nu - syns en annan dag!Kommentar
Kommentar