...och jag håller såklart med Maths här - och glädjer mig åt att det är stort intresse otherwise... borgar ju för fler uppdateringar, om man säger så...
Akvariestugan
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Riktigt läckert!
Hur verkar växterna gilla spottarna?
Kommentar
-
Kommentar
-
Ja, då var det jag här igen... Hela dagen har gått nu så det är väl dags för en liten uppdatering;
Dessa fyra Flaggciklider - Mesonauta insignis, fick följa med hem från affären idag! Det är ungdjur, inte mer än runt 6 cm. Omöjligt att säga vad det är för kön på dom - det får visa sig längre fram.
Senast redigerad av Mats Bryzell; 08 September 2011, 18:47.Kommentar
-
nice
har dom inte ett lite ovanligt ciklidutseende med dom långa bukfenorna? är väl bara scalar som har såna med innom cikliderna?Kommentar
-
Kul.Ja, då var det jag här igen... Hela dagen har gått nu så det är väl dags för en liten uppdatering;
Dessa fyra Flaggciklider - Mesonauta insignis, fick följa med hem från affären idag! Det är ungdjur, inte mer än runt 6 cm. Omöjligt att säga vad det är för kön på dom - det får visa sig längre fram.
http://www.youtube.com/watch?v=3OQr0rIzgS0
Väldigt roligt!
Helt otroligt fantastiskt
I den miljön dessutom, kan inte bli bättre
Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
http://www.youtube.com/user/c90368
/MathsKommentar
-
Dom är ganska lika Scalarerna faktiskt, förutom kroppsformen då. En del discusar har riktigt långa bukfenor - kolla in mina blå, otroligt långa spröt. Sedan har väl en del jordätare ganska långa bukfenor också (tror jag...). Det finns nog ett antal till - men du har rätt, just scalarer och flaggciklider har utpräglat långa bukfenor.
Kommentar
-
Det är verkligen kul. Jag har ju gaggat lite i någon av dina trådar där du visar filmer på dina M. insignis - och har varit jättesugen på att skaffa ett gäng, gärna ganska små så att de får växa till sig och möjligen para ut sig. Japp, miljön är ju så jädra rätt just för Flaggor, och de håller sig så skönt i karets övre del och simmar verkligen aktivt ut och in bland grenarna.
Det var många år sedan jag hade Flaggciklider - och dessa nya har jag varit helt betagen av hela kvällen - ren njutning!
Kommentar
-

102L 

Kommentar