Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MrH
    • October 2010
    • 2825

    ska bara inflika att vademecum finns kvar

    hur gåre med krabb karet?
    MrH ---> 175L SA kub

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av MrH
      ska bara inflika att vademecum finns kvar

      hur gåre med krabb karet?
      Ja, det står där och väntar - har änna haft lite annat att fokusera på idag (för dom som undrar finns lite nya, rätt sköna bilder och filmer på förra sidan!). Men, jag har köpt ett par påsar med bark-kross, kokosskalskross och lite annat skönt material som tydligen skall funka fint med krabborna. Så fort den leveransen dyker upp (jag handlade på nätet) så skall stuffet i och baljan skall köras igång - sedan skall det skejpas så gott jag hinner innan vi drar till tyskland - och förhoppningsvis har med mig en påse krabbor hem - bland mycket annat!

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Haha! Ni är för sköna alltså! Nja, det är inga direkta dunderpilskdroppar som spills här utan rent, klart vatten - och absolut inget jox i karen - "100%-låtabli" - det är det enda!
        Jag satt en timme och kollade på dom igårkväll och hade på känn att; nu är det något på gång - antagligen blir det lek imorgon... och, japp - det blev det!

        Här är en liten film också;
        http://www.youtube.com/watch?v=Ipj0Q3JIYXk
        Liiite tidigt kanske, men lika roligt för det!

        Nu vet du dessutom att du har minst ett par. Hur reagerar de andra två?
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av c90368
          Liiite tidigt kanske, men lika roligt för det!
          Nu vet du dessutom att du har minst ett par. Hur reagerar de andra två?
          Ja, det är svårt att stoppa småglin när de väl har bestämt sig, så de får hålla på! De andra två blir resolut undanjagade - men det finns rätt bra med spejs i karet, så de är inte ansatta på något vis!
          Senast redigerad av Mats Bryzell; 15 September 2011, 20:15.

          Kommentar

          • karrokaja
            • March 2006
            • 5388

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Haha! Ni är för sköna alltså! Nja, det är inga direkta dunderpilskdroppar som spills här utan rent, klart vatten - och absolut inget jox i karen - "100%-låtabli" - det är det enda!
            Jag satt en timme och kollade på dom igårkväll och hade på känn att; nu är det något på gång - antagligen blir det lek imorgon... och, japp - det blev det!

            Här är en liten film också;
            http://www.youtube.com/watch?v=Ipj0Q3JIYXk
            Men vafan!!
            Så jävla snyggt!
            Skön ljuseffekt också, helt ensamt mörker, med en liten klutt ljus, några pinnar och - som VD sa - fiskporr.
            Nu har namnet vattenbordellen kommit upp igen.
            Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
            kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
            Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
            I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

            Kommentar

            • c90368

              • September 2006
              • 5973

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Ja, det är svårt att stoppa småglin när de väl har bestämt sig, så de får hålla på! De andra två blir resolut undanjagade - men det finns rätt bra med spejs i karet, så de är inte ansatta på något vis!
              Går de andra två tillsammans någonting eller är de i var sitt hörn av karet?
              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av c90368
                Går de andra två tillsammans någonting eller är de i var sitt hörn av karet?
                Nja, varsit hörn är synd att säga - de simmar mest omkring planlöst här och var men inte direkt tillsammans - man kan nästan säga att de hänger ut med den unga discusgruppen - käkar, tar en cigg och småmyser lite allmänt!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av karrokaja
                  Men vafan!!
                  Så jävla snyggt!
                  Skön ljuseffekt också, helt ensamt mörker, med en liten klutt ljus, några pinnar och - som VD sa - fiskporr.
                  Nu har namnet vattenbordellen kommit upp igen.
                  Jomen, det är ju för jädra fint med ledspottar - det vet du ju nu!

                  Kommentar

                  • DaRe

                    • June 2009
                    • 2227

                    Mats, gymm film! Är det ok om jag lägger in länken till denna fil i ciklid.orgs artregister för flaggciklider. Vi har börjat lägga in filmer på alla arter vi kan komma över...
                    Checking out...

                    Kommentar

                    • karrokaja
                      • March 2006
                      • 5388

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Jomen, det är ju för jädra fint med ledspottar - det vet du ju nu!
                      jovisst är det snyggt hos mej också.
                      Och det är lite lättare att få till inredningen.
                      Färgerna och strukturen mellan olika material fejdar på ett schysst sätt (vet att man inte stavar "schysst" så) med dessa spottar.
                      Men så fint som du har det kommer jag aldrig att få.

                      Det är nåt magiskt med dina inredningar och din känsla för harmoni.
                      Du säger själv att du slänger ner lite "ved och sten" men titta hur det blir!
                      Då spelar det ingen roll om man har solen själv som lampa, disko-belysning eller IKEA-spottar
                      Att välja material som passar inredningen, pinnar som passar, lägga dom rätt, växter rätt o bla bla bla.
                      Det kan inte alla, men du kan.
                      Det är rätt svårt att sätta fngret på, men vi kan säga så här - Du, Mats Bryzell, ÄR och FÖRBLIR en galen konstnär.

                      Sen vet jag en snubbe till som också är helt crazy. Det är Anders (han med borrmaskinen)
                      Jag lovar att ni har nåt hemligt sällskap med utomjordingar eller nåt som ni lär er av.
                      Nåt litet fel har ni som gör er helt sagolika på inredningsfronten.
                      Har ni kanske blivit uppfostrade av hästar? eller giftiga sälar? Har ni måhända ätit för mycket stark mat i era dagar?
                      Eller är det så att ni helt enkelt kommer från västsverige? Detta ska jag grunna på
                      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                      Kommentar

                      • VisualDarkness
                        • February 2010
                        • 7417

                        Västsverige alt Jönköping verkar innebära gedigen talang för detta, Gnällbältet verkar sämre.
                        180l Sällskap:
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                        60l Asien:
                        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av DaRe
                          Mats, gymm film! Är det ok om jag lägger in länken till denna fil i ciklid.orgs artregister för flaggciklider. Vi har börjat lägga in filmer på alla arter vi kan komma över...
                          Bara använd! Kolla gärna bilderna också - sno åt er så mycket ni orkar!

                          (btw - jag håller på att skissa på artikeln - bara så att du vet!)

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av VisualDarkness
                            Västsverige alt Jönköping verkar innebära gedigen talang för detta, Gnällbältet verkar sämre.
                            Att vi äter mycket..? För det gör vi - fett och gott!

                            Kommentar

                            • VisualDarkness
                              • February 2010
                              • 7417

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Att vi äter mycket..? För det gör vi - fett och gott!
                              Lågt att utnyttja syftningsfel, alldeles för lågt.
                              Som straff sköter du mina vattenbyten i en månad med hinkar (ty jag har tappat bort anslutningskopplingen för slangen).
                              180l Sällskap:
                              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                              60l Asien:
                              http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av karrokaja
                                jovisst är det snyggt hos mej också.
                                Och det är lite lättare att få till inredningen.
                                Färgerna och strukturen mellan olika material fejdar på ett schysst sätt (vet att man inte stavar "schysst" så) med dessa spottar.
                                Men så fint som du har det kommer jag aldrig att få.

                                Det är nåt magiskt med dina inredningar och din känsla för harmoni.
                                Du säger själv att du slänger ner lite "ved och sten" men titta hur det blir!
                                Då spelar det ingen roll om man har solen själv som lampa, disko-belysning eller IKEA-spottar
                                Att välja material som passar inredningen, pinnar som passar, lägga dom rätt, växter rätt o bla bla bla.
                                Det kan inte alla, men du kan.
                                Det är rätt svårt att sätta fngret på, men vi kan säga så här - Du, Mats Bryzell, ÄR och FÖRBLIR en galen konstnär.

                                Sen vet jag en snubbe till som också är helt crazy. Det är Anders (han med borrmaskinen)
                                Jag lovar att ni har nåt hemligt sällskap med utomjordingar eller nåt som ni lär er av.
                                Nåt litet fel har ni som gör er helt sagolika på inredningsfronten.
                                Har ni kanske blivit uppfostrade av hästar? eller giftiga sälar? Har ni måhända ätit för mycket stark mat i era dagar?
                                Eller är det så att ni helt enkelt kommer från västsverige? Detta ska jag grunna på
                                Skall vi börja med Juste - sjysst - schysst o.s.v. Vad är det för ett ord egentligen?
                                Jo, det kommer från engelskans; juste - som betyder; rätt, riktigt, rättvist - och liknande synonymer. När vi använder engelskans; juste, så uttalar vi det med ett dj-ljud: djust. Detta blir snabbt omvandlat till svenska med ett she-ljud; shust. Nu ser vi att att u-ljudet blir obekvämt - vi sätter gärna ett y-ljud här istället (lite beroende på dialektik) och får sålunda; shyst. Detta shyst uttalas med ett hårt s-ljud och därför blir y-ljudet kort (yhh) - vi får alltså shysst - med två S.
                                Det är inte nog med detta - svensken uttalar inte gärna shysst med ett "sh"-ljud - som i; "shhhh, nu skall du vara tyst" - utan hellre med ett che-ljud - som i skönt, sju, stjärna, skjorta o.s.v. Därav stavningen schysst - som nog ändå får anses vara gångbart i skrift - men man ser oftast "juste" i de flesta sammahang. Ibland ser man sjysst - men det blir väldigt nära svenskans "kysst" - och det betyder ju en helt annan sak.
                                Ni kan väl er sj-grammatik och de olika stavningarna på detta unikt svenska ljud, boys and girls? Annars kan ni fråga mig! ... (Ahh morsning - kommer ju aldrig att ske)

                                Nu till inredning! Jaaa, det kanske är så att det är lite "magi" med mina inredningar - ungefär lika mycket magi som när folk säger till mig; det var väl själva Satan vad du spelar gitarr, Gubbjävel - hur bär du dig åt?
                                Jag skulle vilja påstå att inredning, konst, musik och många andra saker som tillhör dessa epitet går hand i hand - det är inget man styr över, det bara händer. Samma sak som när jag spelar (och egentligen inte fattar vad jag sysslar med) är det när jag gör mina inredningar - jag kan inte begripa vad som är så speciellt med detta - men det funkar av någon otrolig anledning... (Ja, jag kan bara sätta tre punkter efter den meningen) - för jag vet fanimej inte hur det går till!
                                Anders (Ansjo) och jag har snackat mycket om detta. Anders har en långt utvecklad artisktisk gåva - men har ytterligare ett plus; teknik! Detta saknar jag fullständigt - jag och teknik funkar inte alls. Detta är något jag hela tiden försöker lära mig - att förena en slags intuition med teknik - mycket svårt!
                                Senast redigerad av Mats Bryzell; 15 September 2011, 23:15.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...