Akvariestugan

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Jojo - och jag kan tillägga att när jag lite "kortköp medgives ej"-röd i fejset lagt undan mitt kort och Anders gick fram till kassan, så sa han till tjejen; Ingen fara, jag tar detta - han jobbar på SAAB...
    Haha - den var bra - jag riktigt ser er framför mig.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • karrokaja
      • March 2006
      • 5388

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Jojo - och jag kan tillägga att när jag lite "kortköp medgives ej"-röd i fejset lagt undan mitt kort och Anders gick fram till kassan, så sa han till tjejen; Ingen fara, jag tar detta - han jobbar på SAAB...
      Hahaha!!! Helt underbart!!
      Hjärnceller som jobbar snabbt till att komma på nåt sånt.
      Inte som jag då, som är snabb som en
      Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
      kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
      Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
      I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Ursprungligen postat av karrokaja
        Hahaha!!! Helt underbart!!
        Hjärnceller som jobbar snabbt till att komma på nåt sånt.
        Inte som jag då, som är snabb som en
        Karro saknar dina uppdateringar i din egen tråd

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Åååhh - mina nya favoriter Yellow Sakura! 20 st. går i Dennerle 60-kuben. Här är en bild;
          Bifogade filer

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Lite blåstick i den bilden, de är mycket gulare i verkligheten och särskilt honorna! Och lite kaviar under magen med, kul!
            För min del blir det ett gäng till när vi åker ner, dessa måste bara funkar tycker jag!
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av ansjo
              Lite blåstick i den bilden, de är mycket gulare i verkligheten och särskilt honorna! Och lite kaviar under magen med, kul!
              För min del blir det ett gäng till när vi åker ner, dessa måste bara funkar tycker jag!
              Japp, det blev lite blått för jag mörkade ner bilden lite - det är två honor till som har kaviar (mycket mer) men dessa fick jag inte på bild. Riktiga färger blir det på filmen som kommer senare!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Jomen.. och bilen den går bra..? Här kommer en film också - somna inte helt och hållet nu! Det finns så mycket intressanta malawi och monsterfiskar att hålla reda på här på forumet - så lite räkor kanske piggar upp!

                Kommentar

                • Fredrik Metcalf
                  • January 2007
                  • 512

                  Sjukt najs! Är det hassel du har i karet? ska bli kul att få igång de fyra nanokaren som är på g. Inte jättehemma på småfisk, men äter inte även de upp de små räklingarna?
                  Fredrik Metcalf (MrLogic)
                  128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av MrLogic
                    Sjukt najs! Är det hassel du har i karet? ska bli kul att få igång de fyra nanokaren som är på g. Inte jättehemma på småfisk, men äter inte även de upp de små räklingarna?
                    Japp, Hassel!
                    Det här är pyttesmå Boraras urophthalmoides som är runt 1 cm - käkar de upp några räklingar så får dom göra det. Sedan är mossorna redigt täta i karet också, så jag tror att eventuella räklingar har en god chans att klara sig. Här är ett par bilder på baljan - vars grenar och mossa fick sig en körare när vi flyttade karet under stug-remaken. Grenarana har jag inte hunnit lyfta upp ovanför ytan ännu och mossorna blev lite tillplattade - men det grejar sig!
                    Bifogade filer

                    Kommentar

                    • freddi36
                      • December 2010
                      • 2882

                      så fina! tycker dom skimmrar lite i grönt också
                      väldigt snabba var dom med, eller det är kanske bara mina körsbär som är några riktiga slöisar rör sig absolut inte mer än nödvändigt.

                      Kommentar

                      • karrokaja
                        • March 2006
                        • 5388

                        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                        Jomen.. och bilen den går bra..? Här kommer en film också - somna inte helt och hållet nu! Det finns så mycket intressanta malawi och monsterfiskar att hålla reda på här på forumet - så lite räkor kanske piggar upp!

                        http://www.youtube.com/watch?v=rkdGV3hV5H8
                        jofan älskade du! jävligt fult! så fruktansvärt äckligt det ser ut!!
                        men det är ju bara för att det inte står hemma hos mej

                        härligt gulliga mörtar som kikar fram där (jag kan ju namnet va, men inte just nu *suck*)
                        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                        Kommentar

                        • c90368

                          • September 2006
                          • 5973

                          Lite avis på dig Mats, vi är lika gammal och jag ser ju inte dessa små räkor utan glasögon och verkligen tar en närstudie av karet.

                          Inte så roligt att ha invånare som kräver att man tar på sig förstoringsglasen och kryper upp intill rutan

                          Men på dina bilder är de ju fina
                          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                          http://www.youtube.com/user/c90368
                          /Maths

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av karrokaja
                            jofan älskade du! jävligt fult! så fruktansvärt äckligt det ser ut!!
                            men det är ju bara för att det inte står hemma hos mej

                            härligt gulliga mörtar som kikar fram där (jag kan ju namnet va, men inte just nu *suck*)
                            Ursprungligen postat av c90368
                            Lite avis på dig Mats, vi är lika gammal och jag ser ju inte dessa små räkor utan glasögon och verkligen tar en närstudie av karet.

                            Inte så roligt att ha invånare som kräver att man tar på sig förstoringsglasen och kryper upp intill rutan

                            Men på dina bilder är de ju fina


                            Jaja - jojo... Det är "jättefult" och "manbehöverglasögon"... NOT!
                            Jag blir mer och mer intresserad av; "inte ciklider som skall ha revir och leka". Man kan säga att jag har gjort det mesta inom den genren - joooo... det såklart - jag har inte haft Malawi... men, nää... Polarn har hela källarn full av ping-pong-sillar men det blir liksom aldrig kul hur man än vrider och vänder på det!
                            Jag håller på att distansera mig mer och mer från revrhävdande ciklider - givetvis kommer det alltid att finnas ett par burkar med dessa underbara individer - men jävlar vad trött jag är på revirhävdande och yngel. De grisar jag har nu får göra sitt - sedan blir det nog växter och småfisk ett tag framöver...


                            Men sedan, om fem månader kan det lika gärna bli Jack Dempsey och Zebraciklider igen... som så många gånger förr...
                            Senast redigerad av Mats Bryzell; 04 September 2011, 02:07.

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Hmm... 02.14 var ju en jävla groovy tajm att lägga en kommentar här... lika bra att snuffa zoppet just nu - syns en annan dag!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Trevlig film, och det som jag tycker är kul är att räkorna inte är så skraja av sig. Iofs inga jättehajar de ha rmot sig i karet, men ändå! Det får bli fler sådana hit hem om en månad tror jag!
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...