Förbjud Rottweiler

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    Frågan är om inte fler skadas av människobett än hundbett. Här snackar vi ny dimension på det hela.
    350L Diskus

    Kommentar

    • Mathias Nilsson
      • July 2011
      • 6552

      Förbjud Rottweiler

      Ursprungligen postat av erikthur
      Ja visst måste man veva runt argumenten en gång till eftersom mycket missuppattas och tas upp på nytt. Och nu tar Mumin upp frågor som iaf de viktigaste redan ventilerats tidigare. Jag inbillade mej att det kan finnas fog för att ha stora hundar på landet men det kanske det egentligen inte finns då? Så som Mumin lagt ut det får jag väl haka på och åtminstone vilja begränsa stora raser även utanför tätorten. Men börjar Mumins inlägg inte lite likna trolling... "Hur mycket får vindrutan vara nervevad" ?
      Så här brukar det gå till:
      Jag brukar redovisa en negativ händelse och så går rottkramarna igång och animaniac får ett tillfälle att försöka stänga tråden för vilken gång i ordningen har säkert hen glömt bort. De nya på senare tid är trollingförsöken från främst Mumins sida. Så på ett ungefär är det. Oj glömde bort det nya inslaget med ren häckling men det får man hoppas ebbar ut - om inte så för Zoopets goda rykte.
      Hehe. Ditt varghat och rädslan för hundar är ganska trivsamma inslag i tillvaron. Du skriker ju rakt ut i tråden så fort en hund gjort något, många gånger är det ju galet fel. Det är nästan lite humoristiskt när du är lite sådär härligt gnällig för att argumenten inte håller när du är fri att slänga ur dig konstigheter i ett oändligt flöde.

      Vi får nog slå vad om när det tar slut, gör det någon gång det? Det är den spännande frågan.

      Det var säkert en Rotta, sällan stämmer det.

      Vi bodde i Hagfors förut, på landet. Där hade vi stora herdehundar som skydd åt djuren. Mycket bra.

      Stora hundar på landet är bra. Stora hundar i stan är väl ok att samtala om, det är konstruktivt i viss mån även om allt annat är farligare. Jag kan nämna ett par människor som varit farligare än alla hundar i Sverige på samma gång, bara de senaste 10 åren.

      Det vore ju ok om du kunde vara lite ödmjuk och kolla in din del i det hela, klart att folk reagerar när du ofta felaktigt pekar ut en hundras.

      Skapa en ny tråd, förbjud alla stora hundar är väl ett trevligt namn.
      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

      Kommentar

      • erikthur
        • March 2004
        • 9953

        Ah en av häcklarna anländer - Mattias här erkände tidigare att han ibland inte ens läste om vad jag skrev om som hänt utan gick till angrepp på direkten - likt en galen Rotta ungefär. Och inte kan han heller hålla isär vad Kramfors skrivit och vad jag skrivit - Kramfors är den som brukade gissa på rottorna när något hände - OK?. Visserligen är han så ny på zoopet att han inte har någon aning om vad som hände i starten. Kramfors startade den här tråden 2007 och jag gjorde andra inlägget. Kramfors har inte startat den här omröstningen utan det har Kjell gjort efter det jag (i min rätt som goldis) startat en omröstning mer liknande den Mattias nu raljerar om nu sådär fem år för sent. Den tråden är dock raderad då Kjell ville koncentrera diskussionen i denna tråden. Se nu blev Mattias mer upplyst om detta och kanske några fler senkomna eller glömska...
        Killies is a lifetime passion

        Kommentar

        • Mathias Nilsson
          • July 2011
          • 6552

          Förbjud Rottweiler

          Ursprungligen postat av erikthur
          Ah en av häcklarna anländer - Mattias här erkände tidigare att han ibland inte ens läste om vad jag skrev om som hänt utan gick till angrepp på direkten - likt en galen Rotta ungefär. Och inte kan han heller hålla isär vad Kramfors skrivit och vad jag skrivit - Kramfors är den som brukade gissa på rottorna när något hände - OK?. Visserligen är han så ny på zoopet att han inte har någon aning om vad som hände i starten. Kramfors startade den här tråden 2007 och jag gjorde andra inlägget. Kramfors har inte startat den här omröstningen utan det har Kjell gjort efter det jag (i min rätt som goldis) startat en omröstning mer liknande den Mattias nu raljerar om nu sådär fem år för sent. Den tråden är dock raderad då Kjell ville koncentrera diskussionen i denna tråden. Se nu blev Mattias mer upplyst om detta och kanske några fler senkomna eller glömska...
          Haha. Tack för upplysningen. (Rottiskramaren stavar th)

          Har man rätten att starta omröstningar som goldis? Är som sagt ganska ny här
          http://mathiasaquariums.blogspot.se/

          "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

          Kommentar

          • erikthur
            • March 2004
            • 9953

            Japp - om man inte kommer i kläm med moderatorn dvs Kjell. Den här tråden är dock den största omröstningen.
            Killies is a lifetime passion

            Kommentar

            • Mumin
              • October 2007
              • 3837

              Bästa erikthur, skulle jag vara ett troll? Tyvärr, med smicker kommer du ingenstans!!
              Troll på nätet är den som låtsas vara något annan än det den är. Jag har alltid varit Mumin, och kommer alltid vara Mumin, samma runda, glada figur som alltid.
              Frågan infinner sig dock om inte NÅN i den här tråden är Nalle Puh, med mycket liten hjärna fylld av fluff?
              För mycket är inte nog!
              Jag VILL ha en Elefantofon!!

              Kommentar

              • Mathias Nilsson
                • July 2011
                • 6552

                Ursprungligen postat av erikthur
                Tja vad skall man egentligen säga - det är fritt fram att gissa på ras - ej angiven.
                Mej gör det detsamma. Stora hundar i tätorter är onödiga och ibland farliga.
                Hund angrep människor

                Hej Kramfors, det var längesedan du skrev och chansade på ras
                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                Kommentar

                • erikthur
                  • March 2004
                  • 9953

                  @ Mumin - Mumin har ju alltid varit ett troll det borde du väl veta. Alla som vuxit upp med SvD vet ju det. Jag som har Mumintrollets samlade serier i 10 band är helt säker på det faktiskt. Så fortsätt som troll och bli inte en simpel häcklare - puh....
                  Killies is a lifetime passion

                  Kommentar

                  • erikthur
                    • March 2004
                    • 9953

                    @ mathias - Kramfors var senast inloggad i augusti och som jag fattat det har sämre hälsa än tom jag. På något sätt har jag fått för mej att han lider av KOL. Så pocka på en fajt är väl onödigt egentligen.
                    Killies is a lifetime passion

                    Kommentar

                    • Mathias Nilsson
                      • July 2011
                      • 6552

                      Förbjud Rottweiler

                      Ursprungligen postat av erikthur
                      @ mathias - Kramfors var senast inloggad i augusti och som jag fattat det har sämre hälsa än tom jag. På något sätt har jag fått för mej att han lider av KOL. Så pocka på en fajt är väl onödigt egentligen.
                      Var mer en tillbakablick, du skrev ju att det var han som pekade ut alla enligt en viss modell, trotts att det är du som gör det

                      Busigt va? Att peka ut alla hundar på felaktig grund.

                      Kom till en liten edit, min Iphone bråkar.
                      Senast redigerad av Mathias Nilsson; 29 October 2012, 19:08.
                      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                      Kommentar

                      • erikthur
                        • March 2004
                        • 9953

                        Nu förstår jag inte allt du skrev eftersom det nog inte är på riktig svenska
                        trotts - borde vara trots men vad menar du med stränder???
                        Antyder du att jag o Kramfors är samma person?
                        Då finns det allt en massa trådar från ssk 2004 o 2005 som torde peka på motsatsen - om inte kan du väl fråga t ex Kjell vad han tror om saken som verkligen varit med hela tiden och iaf tidigare han läsa allt som skrevs.
                        Killies is a lifetime passion

                        Kommentar

                        • Mumin
                          • October 2007
                          • 3837

                          Häckling är inte simpelt, det är en konstform....
                          För mycket är inte nog!
                          Jag VILL ha en Elefantofon!!

                          Kommentar

                          • Mathias Nilsson
                            • July 2011
                            • 6552

                            Ursprungligen postat av erikthur
                            Nu förstår jag inte allt du skrev eftersom det nog inte är på riktig svenska
                            trotts - borde vara trots men vad menar du med stränder???
                            Antyder du att jag o Kramfors är samma person?
                            Då finns det allt en massa trådar från ssk 2004 o 2005 som torde peka på motsatsen - om inte kan du väl fråga t ex Kjell vad han tror om saken som verkligen varit med hela tiden och iaf tidigare han läsa allt som skrevs.
                            Du skrev: "Kramfors är den som brukade gissa på rottorna när något hände - OK?."

                            Jag hade humor nog att visa att det är du som står för den biten. Sen så bråkade telefonen med mig, detta medförde att jag placerade mig framför datorn istället

                            Återigen, busigt va?
                            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                            Kommentar

                            • erikthur
                              • March 2004
                              • 9953

                              Ursprungligen postat av Mumin
                              Häckling är inte simpelt, det är en konstform....
                              I helvete heller - men det är en utväg för många förbittrade varelser då mer lämpliga utvägar saknas - helt ärligt talat.
                              Killies is a lifetime passion

                              Kommentar

                              • erikthur
                                • March 2004
                                • 9953

                                Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                                Du skrev: "Kramfors är den som brukade gissa på rottorna när något hände - OK?."

                                Jag hade humor nog att visa att det är du som står för den biten. Sen så bråkade telefonen med mig, detta medförde att jag placerade mig framför datorn istället

                                Återigen, busigt va?
                                Busigt förväntar jag mej från sonsonen - OK? Inte från seriösa zoopetare undantaget första april - OK?
                                Killies is a lifetime passion

                                Kommentar

                                Arbetssätt...