Förbjud Rottweiler

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mathias Nilsson
    • July 2011
    • 6552

    Förbjud Rottweiler

    Ursprungligen postat av stefanr72
    Och vi blir förbannade på all dynga du får ur dig..
    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Detta var ju en riktigt underhållande tråd och jag har bara läst de senaste sidorna...
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Detta var ju en riktigt underhållande tråd och jag har bara läst de senaste sidorna...
        Läs igenom hela (om du orkar) så lär du tycka att den är rätt tradig och meningslös istället, hehe Och gränsen mellan "underhållning" och otrevligheter i den här tråden är nog rätt hårfin.

        Grimm känns ju inte särskilt farlig
        Senast redigerad av Shepard; 27 October 2012, 22:24.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Mumin
          • October 2007
          • 3837

          Ursprungligen postat av Animaniac
          Läs igenom hela (om du orkar) så lär du tycka att den är rätt tradig och meningslös istället, hehe Och gränsen mellan "underhållning" och otrevligheter i den här tråden är nog rätt hårfin.

          Grimm känns ju inte särskilt farlig
          Men den har tagit sig på sistone
          För mycket är inte nog!
          Jag VILL ha en Elefantofon!!

          Kommentar

          • erikthur
            • March 2004
            • 9953

            Om man tycker det är roligt med häcklare ja...
            Killies is a lifetime passion

            Kommentar

            • ciklidtok
              • March 2005
              • 1466

              Ursprungligen postat av erikthur
              Eftersom jag har en son som jobbar med photoshop som proffs och sett vad han kan göra så sätter jag faktiskt en liten slant på att bilden ovan är fixad. (Photoshoppad är den helt säker - frågan är hur mycket - det är ganska vanligt att sätta samman flera bilder för att uppnå en effekt - en Harry-boy affisch kan t ex bestå av fem bilder)

              I den här artikeln finns en helt annan bild dock med tillhörande vittne:
              Varnar för helvetet efter en hundattack
              Läste du hela artikeln, eller hoppade du över vissa delar ????

              Sitat från artikeln, ganska långt ner på sidan :
              Som jag förstod det hade ägaren kampat mycket med hunden, och den hade också bitit ihjäl en massa får och andra djur i området. Så det var egentligen ganska synd om hunden, ägaren var ingen snäll människa, berättar Carolina.
              720L SA-/CA. Övriga
              375L Biotop, skalarer
              275L Malawi
              240L Blandat


              Kommentar

              • erikthur
                • March 2004
                • 9953

                Och det var ingen snäll vovve heller...
                Varför tror du att jag är misstänksam mot Rottor oa stora hundraser i tätorter egentligen?
                Killies is a lifetime passion

                Kommentar

                • stefanr72
                  • November 2010
                  • 1028

                  Det är mot dem som håller i kopplet du i så fall borde vara misstänksam..
                  Senast redigerad av stefanr72; 29 October 2012, 14:47.

                  Kommentar

                  • ciklidtok
                    • March 2005
                    • 1466

                    Ursprungligen postat av erikthur
                    Och det var ingen snäll vovve heller...
                    Varför tror du att jag är misstänksam mot Rottor oa stora hundraser i tätorter egentligen?
                    att man skall vara på sin vakt i just tätorter är väl ganska självklart, det bor mycket mer folk där än det gör ute på landsbygden eller inne i skogen. Är det fler människor samlade, så blir det ganska pr. automatik fler hundar också, enkel matematik.

                    jag bor själv i en tätort, jag har 4 stora hundar, och de flesta av mina grannar har hundar....Det finns väl åtminstone 5 rottor på området, det finns även andra både stora och små, men jag är mer nervös och på min vakt när jag möter Jack russelterrierna eller småbjäbbarna som idioterna har noll och ingen koll på i sina flexikoppel. Min ena tik har ett jack i örat efter en ettrig Jack Russelterrier, och ena unghannen har ett jack i läppen efter en Shitzu (stavning) ....Ingen av hundarna har blivit påhoppad eller attacketad av de större hundarna som finns runt iomkring.

                    Min gamhanne och en annan hanne rök ihop för några månader sedan, det var visserligen en av rottorna, men det var inte Rottans fel. det var jag och ägaren till rottan som inte hann med när vi träffades på stigen.

                    Jag vet med mig att min gammhanne inte tycker om andra hanhundar, och det gör inte den rottan heller ...Men det är mitt och den andra ägarens ansvar att se till att de inte träffar andra hanar, men nu hann vi inte med dem som sagt och det blev slagsmål.

                    Ett litet påpekande kan jag ju också kosta på mig. Det var min hanne ....En bearded collie....som gick segrande ur striden Bägge hundarna klarade sig utan skador, Rottweilern gav sig ganska snabbt, eftersom min hanne är mycket dominant, tillika alfahanne....så Rottan lade sig, och det var lugnt efter det.
                    Senast redigerad av ciklidtok; 29 October 2012, 14:23.
                    720L SA-/CA. Övriga
                    375L Biotop, skalarer
                    275L Malawi
                    240L Blandat


                    Kommentar

                    • erikthur
                      • March 2004
                      • 9953

                      @ stefan
                      Fattar ni inte att dom hör ihop helt enkelt.
                      Därför är logiken mycket enkel - inga stora raser i tätorter.
                      Ingen hund = inga hundbett.
                      Och ja - jag är alltid misstänksam mot dom som håller i kopplet på en Rotta av olika skäl.
                      Hur är hunden? Kan hundhållaren verkligen hålla emot hunden om den får ett ryck.
                      Killies is a lifetime passion

                      Kommentar

                      • Mumin
                        • October 2007
                        • 3837

                        Den här tråden är som Fingal Olsson, man tror att den är död, men det är den inte för den rör ju på sig.

                        Varmt tack till alla er som orkar veva argumenten en gång till.

                        Nu fick vi ju ytterligare några dimensioner i diskussionen också. Hur ska vi definiera tätort? Och hur nära ska man då få komma tätorten med sin stora hund. Vad räknas förresten som stor hund?
                        -Mankhöjd?
                        -Vikt?
                        -Kvoten mellan hundens käkomfång och handhavarens skostorlek?
                        Ska man förresten få parkera en bil med en stor hund i, inuti en tätort? T ex medan man går på sysset? Måste bilen vara låst då, eller får man t ex ha en ruta lite nervevad? Och hur mycket då?
                        Och löper verkligen landsbygdens barn mindre risk att bli attackerade än tätortsbarn? Eller är det bara det att det finns mindre folk med kameror runt omkring som kan lägga ut filmen på youtube?
                        Är det inte lite taskigt att låta landsbygdsbarnen löpa denna risk, de har det väl svårt nog ändå därute i buschen?
                        För mycket är inte nog!
                        Jag VILL ha en Elefantofon!!

                        Kommentar

                        • ciklidtok
                          • March 2005
                          • 1466

                          Ursprungligen postat av Mumin
                          Den här tråden är som Fingal Olsson, man tror att den är död, men det är den inte för den rör ju på sig.

                          Varmt tack till alla er som orkar veva argumenten en gång till.

                          Nu fick vi ju ytterligare några dimensioner i diskussionen också. Hur ska vi definiera tätort? Och hur nära ska man då få komma tätorten med sin stora hund. Vad räknas förresten som stor hund?
                          -Mankhöjd?
                          -Vikt?
                          -Kvoten mellan hundens käkomfång och handhavarens skostorlek?
                          Ska man förresten få parkera en bil med en stor hund i, inuti en tätort? T ex medan man går på sysset? Måste bilen vara låst då, eller får man t ex ha en ruta lite nervevad? Och hur mycket då?
                          Och löper verkligen landsbygdens barn mindre risk att bli attackerade än tätortsbarn? Eller är det bara det att det finns mindre folk med kameror runt omkring som kan lägga ut filmen på youtube?
                          Är det inte lite taskigt att låta landsbygdsbarnen löpa denna risk, de har det väl svårt nog ändå därute i buschen?
                          ROFL ....Du får det verkligen sagt Mumin LOL
                          720L SA-/CA. Övriga
                          375L Biotop, skalarer
                          275L Malawi
                          240L Blandat


                          Kommentar

                          • erikthur
                            • March 2004
                            • 9953

                            Ja visst måste man veva runt argumenten en gång till eftersom mycket missuppattas och tas upp på nytt. Och nu tar Mumin upp frågor som iaf de viktigaste redan ventilerats tidigare. Jag inbillade mej att det kan finnas fog för att ha stora hundar på landet men det kanske det egentligen inte finns då? Så som Mumin lagt ut det får jag väl haka på och åtminstone vilja begränsa stora raser även utanför tätorten. Men börjar Mumins inlägg inte lite likna trolling... "Hur mycket får vindrutan vara nervevad" ?
                            Så här brukar det gå till:
                            Jag brukar redovisa en negativ händelse och så går rottkramarna igång och animaniac får ett tillfälle att försöka stänga tråden för vilken gång i ordningen har säkert hen glömt bort. De nya på senare tid är trollingförsöken från främst Mumins sida. Så på ett ungefär är det. Oj glömde bort det nya inslaget med ren häckling men det får man hoppas ebbar ut - om inte så för Zoopets goda rykte.
                            Killies is a lifetime passion

                            Kommentar

                            • karrokaja
                              • March 2006
                              • 5388

                              Ursprungligen postat av Mumin
                              Den här tråden är som Fingal Olsson, man tror att den är död, men det är den inte för den rör ju på sig.

                              Varmt tack till alla er som orkar veva argumenten en gång till.

                              Nu fick vi ju ytterligare några dimensioner i diskussionen också. Hur ska vi definiera tätort? Och hur nära ska man då få komma tätorten med sin stora hund. Vad räknas förresten som stor hund?
                              -Mankhöjd?
                              -Vikt?
                              -Kvoten mellan hundens käkomfång och handhavarens skostorlek?
                              Ska man förresten få parkera en bil med en stor hund i, inuti en tätort? T ex medan man går på sysset? Måste bilen vara låst då, eller får man t ex ha en ruta lite nervevad? Och hur mycket då?
                              Och löper verkligen landsbygdens barn mindre risk att bli attackerade än tätortsbarn? Eller är det bara det att det finns mindre folk med kameror runt omkring som kan lägga ut filmen på youtube?
                              Är det inte lite taskigt att låta landsbygdsbarnen löpa denna risk, de har det väl svårt nog ändå därute i buschen?
                              ♥ Mumin! Jag älskar dej! ♥
                              Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                              kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                              Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                              I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                Läste om några städer i Kina, där hundar över en viss storlek var förbjudna. Men var de borta? Nej, ägarna rastade dem på nätterna, och på undanskymda ställen... Sannolikheten att det skulle bli samma sak här, om stora hundar (vad skulle räknas som stor hund?) förbjuds? Rätt hög, skulle jag tro...

                                Och som sagt, det är inte logiskt att tjata om förbud på stora hundar, bara för att de KAN bitas. De hundar som är farliga och bits är nog för det första i rätt stor minoritet... Och ska man vara konsekvent, så får man ju då också förbjuda allt som KAN vara farligt, och då skulle det inte bli mycket kvar i städerna, inga bilar, och framför allt skulle det bli rätt folktomt Har för mig att det var nå´n politiker (en kvinnlig) som föreslog att killar skulle ha utegångsförbud efter klockan 22 Nu råkar det vara så, att även tjejer kan råna, och ge sig på andra människor, liksom även små hundar kan bitas. Men faktum är, att de flesta hundar, både stora och små, nog är tillräckligt välartade för att de inte ska bitas, liksom de flesta människor, både tjejer och killar, är tillräckligt välartade för att inte t.ex råna och/eller fysiskt skada en annan människa...
                                Senast redigerad av Shepard; 29 October 2012, 15:20.
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...