Förbjud Rottweiler

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Heu
    • October 2002
    • 240

    Ursprungligen postat av Kramfors
    Jag möter dom och ägare som ropar att den är snäll.
    De som har sådana hundar är mentalt funtade att de vill "spela Allan" och visa hur duktiga de är och att de minsan tycker sig ha rätten och kan ha hunden okopplad.
    Jag är ute går med mina hundar ca 4 ggr dagligen och de lösa hundar jag träffar på är företrädelsevis labbar o golden. Jag kan tänka mig att det är lokalt ganska olika. Dessutom ser jag det inte som fel att gå okopplad med hunden om man gör det i träningssyfte eller har koll på sin hund.

    Det vi pratar om är hela tiden är hur vi skall komma åt dom som är dåliga förare eller?
    M.v.h.

    Rickard

    Kommentar

    • Guest

      Ursprungligen postat av erikthur
      Där du helt ute och cyklar - jag har aldrig "frenetiskt letat" efter dessa hundattacker faktiskt. Dom bara poppar ju upp överallt i de media jag kollar. Och Uppsala Nya Tidning kollar jag av då och då av nostalgiska skäl apropå Knivstadamen som blev anledningen till senaste sekvensen inlägg. Har man bott i Uppsala i trettio år sätter det sina spår.

      http://www2.unt.se/avd2/1,3067,MC=72...798904,00.html
      "Frenetiskt" är ett ord som media gärna skulle använt. Det är inte så att det "poppar upp hela tiden", utan det är mest det psykologiska, du har hundattacker och rottweiler mer än nånsin i huvudet än vad du skulle haft om inte denna tråden hade funnits.

      Sen låter hundar och andra rovdjursattacker mera skräckinjagande och det vet media om. Älgar, hästar, kor känns mera harmlösa även om de klår Hundattacker rent generellt så är de inte lika intressanta för media.

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        Ursprungligen postat av Katharina
        Förklara hur en under 15 kg hund är nyttig?
        För visst kan den också bitas så var ligger motivationen varför vi ska tillåta småhundar?
        Ursprungligen postat av Heu
        Vad har du för belägg att det är just Rottisar som går lösa? Dessutom så kan du kanske svara på mina frågor som jag ställt till dig ett otal ggr.
        Han svarar inte på jobbiga frågor, han slänger bara in dumma kommentarer för att driva tråden längre. Om något år kommer han att häckla oss för att han lyckades att driva oss till att den här tråden blev så här lång och att han har slagit rekord. Som sagt, förvänta dig inga vettiga svar...
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        • MantaC0re
          • July 2005
          • 512

          Ursprungligen postat av Guy Palm
          Javisst, men håll med om att det bor alldeles för många understimmulerade hundar inne i städerna. Alla är inte så måna om sina hundar som de flesta av er som skriver i denna tråd. Ser allt för många exempel på hundägare som har noll koll på sina hundar och ändå skall de visa sig duktiga och släppa dem lösa. Det värsta är att de även låter sina stora hundar vara ensamma i en liten 2-rumslägenhet hela dagarna, för att sedan rasta hunden på gräsmattan framför huset när de kommer hem. Hur stabil blir en sådan hund ? OBS detta gäller alla raser, stora som små.
          Exakt håller med dej till 100% även det Heu ovan skrev, tror att mycket av dessa hund attacker skulle minimeras om alla dom som du beskriver tog sitt ansvar och rasta/motionera sin hund, visst en liten hund är ju lättare att stimulera/motionera än en stor hund. Är ju en fördel med att bo på landet, när hundarna rymmer så letar dom inte(oftas) efter andra hundar utan drar till nån löptik eller ut på jakt. Men visst finns det problem här dock inte lika stora som i städerna.
          If Today Was Perfect There Would Be No Need For Tomorrow

          Kommentar

          • Kramfors
            • January 2003
            • 7265

            Ursprungligen postat av Heu
            Jag är ute går med mina hundar ca 4 ggr dagligen och de lösa hundar jag träffar på är företrädelsevis labbar o golden. Jag kan tänka mig att det är lokalt ganska olika. Dessutom ser jag det inte som fel att gå okopplad med hunden om man gör det i träningssyfte eller har koll på sin hund.

            Det vi pratar om är hela tiden är hur vi skall komma åt dom som är dåliga förare eller?
            Kommunen har koppeltvång men det sk*ter de grabbiga grabbarna i.
            http://www.kramforskoi.com/

            Kommentar

            • one__akvarium
              • June 2008
              • 163

              Ursprungligen postat av Kramfors
              Kommunen har koppeltvång men det sk*ter de grabbiga grabbarna i.
              Självklart skiter jag i kopplingstvång om jag vill göra det ungefär som jag skiter i dig eller att människor kör för fort, cyklar över övergångsställen tvättar bilen på garage uppfarten, spelar hög musik i lägenheter m.m. Låt folk ha lösa hundar så länge dom kan hantera det.

              Men jag ska fan rösta på dig till riksdagen, kan vara värt att få upp dig där så du kan bli överröstad en gång för alla. Nu skall dom dessutom sätta in webkameror, snacka om komedi och se den disskutionen

              Kommentar

              • erikthur
                • March 2004
                • 9953

                Ursprungligen postat av Lutt
                Sen låter hundar och andra rovdjursattacker mera skräckinjagande och det vet media om. Älgar, hästar, kor känns mera harmlösa även om de klår Hundattacker rent generellt så är de inte lika intressanta för media.
                Läst en del om älgarnas framfart i Alaska - stomping is the word.
                Eller om stora apors attacker i Borås djurpark.
                Själv blivit rejält uppskrämd av en kviga för längesedan.
                Eller varför inte om elefanten på Skansen som för många år sedan tog kål på en vårdare. Grishannen som försökte bita ihjäl sin husbonde. Eller björnar och vargar i Sverige - några trådar där dock raderade.
                Konklusion:
                Stora djur är inte mänskliga - stora djur kan vara farliga.
                Rotweiler är ett stort djur...
                Killies is a lifetime passion

                Kommentar

                • Guest

                  Ursprungligen postat av erikthur
                  Läst en del om älgarnas framfart i Alaska - stomping is the word.
                  Eller om stora apors attacker i Borås djurpark.
                  Själv blivit rejält uppskrämd av en kviga för längesedan.
                  Eller varför inte om elefanten på Skansen som för många år sedan tog kål på en vårdare. Grishannen som försökte bita ihjäl sin husbonde. Eller björnar och vargar i Sverige - några trådar där dock raderade.
                  Konklusion:
                  Stora djur är inte mänskliga - stora djur kan vara farliga.
                  Rotweiler är ett stort djur...
                  Oftast handlar det om respektlöshet när det gäller attacker av djur. Rottweilern är iofs domesticerad, men det handlar om att ge den och andra hundar bra förutsättningar för att inte bli understimulerad.

                  Rottweilers kan mycket väl få finnas i storstadsmiljö, men det ställer höga krav på ägarna som alla andra hundar som har sina behov.
                  Jag vill också säga att BC inte är nån lämplig hund för att bara gå ut på två tre korta kisspromenader per dag.

                  Nä nu är det hockey på tv:n igen

                  Kommentar

                  • Katharina
                    • December 2006
                    • 4045

                    Ursprungligen postat av erikthur
                    Läst en del om älgarnas framfart i Alaska - stomping is the word.
                    Eller om stora apors attacker i Borås djurpark.
                    Själv blivit rejält uppskrämd av en kviga för längesedan.
                    Eller varför inte om elefanten på Skansen som för många år sedan tog kål på en vårdare. Grishannen som försökte bita ihjäl sin husbonde. Eller björnar och vargar i Sverige - några trådar där dock raderade.
                    Konklusion:
                    Stora djur är inte mänskliga - stora djur kan vara farliga.
                    Rotweiler är ett stort djur...
                    Jaaaa, vi utrotar alla stora djur och behåller insekterna.. men vänta... några har tagg... utrota dem också!!!!!
                    Senast redigerad av Katharina; 15 September 2008, 20:41.
                    Ha dé bäst... Tina

                    Kommentar

                    • Heu
                      • October 2002
                      • 240

                      Ursprungligen postat av Kramfors
                      Kommunen har koppeltvång men det sk*ter de grabbiga grabbarna i.
                      Men frågan då:

                      Det vi pratar om är hela tiden är hur vi skall komma åt dom som är dåliga förare eller?
                      2008-09-15 15:42
                      M.v.h.

                      Rickard

                      Kommentar

                      • Shepard

                        • March 2003
                        • 13992

                        Ursprungligen postat av Katharina
                        Jaaaa, vi utrotar alla stora djur och behåller insekterna.. men vänta... några har tagg... utrota dem också!!!!!
                        Precis vad jag också tänkte Utrota allt som kan vara farligt. Det inkluderar visserligen även människor, men ska det göras så ska det väl göras ordentligt.
                        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                        Min profil
                        Mitt galleri

                        Kommentar

                        • Katharina
                          • December 2006
                          • 4045

                          Ursprungligen postat av Micke_A
                          Precis vad jag också tänkte Utrota allt som kan vara farligt. Det inkluderar visserligen även människor, men ska det göras så ska det väl göras ordentligt.
                          Ja, karlar först!!!!

                          Du bjöd på den... Jag kunde inte låta bli...
                          Ha dé bäst... Tina

                          Kommentar

                          • Shepard

                            • March 2003
                            • 13992

                            Ursprungligen postat av Katharina
                            Ja, karlar först!!!!

                            Du bjöd på den... Jag kunde inte låta bli...
                            Tja, jag hade faktiskt det lite i baktanke, om du kunde låta bli, men var inte ute efter könsdiskussion, sa människor, inte män eller kvinnor, vi är alla människor, vare sig vi vill eller inte. Män är inte roten till allt ont, och kvinnor är inga änglar, innan de villfarelserna är borta ur samhället blir det inte jämlikt. Hade jag sagt att kvinnor skulle utrotas först, hade jag varit en sexistisk mansgris, men av nå´n anledning får kvinnor vara sexistiska mot män

                            Men hur som helst, vi kan inte utrota allt som kan vara farligt. Men om vi ska utrota alla potentiellt farliga djur kan vi ju utota hanarna först
                            Senast redigerad av Shepard; 15 September 2008, 21:20.
                            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                            Min profil
                            Mitt galleri

                            Kommentar

                            • Whizzer
                              • May 2005
                              • 498

                              Jisses finns denna tråden fortfarande kvar??
                              Whizzer
                              http://ninavarblane.blogspot.com

                              Kommentar

                              • erikthur
                                • March 2004
                                • 9953

                                Ursprungligen postat av Katharina
                                Jaaaa, vi utrotar alla stora djur och behåller insekterna.. men vänta... några har tagg... utrota dem också!!!!!
                                Ursprungligen postat av Micke_A
                                Precis vad jag också tänkte Utrota allt som kan vara farligt. Det inkluderar visserligen även människor, men ska det göras så ska det väl göras ordentligt.
                                Osså kommer trollen...
                                Killies is a lifetime passion

                                Kommentar

                                Arbetssätt...