Förbjud Rottweiler

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bossep
    • March 2010
    • 4447

    Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
    Hehe, jag läser allt du skriver i alla fall. Hamnade i en tråd om Tanganyika igår tror jag.

    Bättre det än att argumentera om djur, helt klart. Jag är nog den trökigaste i denna tråden just nu och det är rätt beklagligt egentligen. Det är lite som Cato den äldre..
    En till här fas inte på senare tid! Snart får ni se varför!


    Tråden bör förstöras och saltas för all framtid..
    NEJ, nej... Kjell och Christian kommer alldrig att ta bort den här tråden och det med rätta!
    Vi behöver ett ställe att ösa enpati och kärlek över varandra, så att sådant dravel inte smuttsar ned andra trådar!
    “You can’t see the future if you don't know the history.”
    "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
    Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

    Kommentar

    • Mathias Nilsson
      • July 2011
      • 6552

      Ursprungligen postat av bossep
      En till här fas inte på senare tid! Snart får ni se varför!



      NEJ, nej... Kjell och Christian kommer alldrig att ta bort den här tråden och det med rätta!
      Vi behöver ett ställe att ösa enpati och kärlek över varandra, så att sådant dravel inte smuttsar ned andra trådar!
      Jag vet vart du varit, är medlem på "the other side"

      Om du inte hittat på mer roligheter förstås.

      Tråden funkar ju såhär: En person lägger ut någon länk där någon krake har blivit uppäten likt skinkan på ett julbord. Alla andra (mig inkluderat) förstår att det här händer, inte ofta men det händer. Vi är mycket folk i världen, det finns även många hundar och det här leder naturligtvis till besvärligheter, ytterst sällsynt men som sagt, det händer.

      Det antas att en sida skiter helt i att det blir olyckligt, så är naturligtvis inte fallet.

      Kan inte Erikthur öppna sina ögon och se allt annat elände än anabolakillar och knarkare som vallar runt på sina husdjur.

      Det sägs ofta att allt annat är farligare än hundar. Jag vette tusan om inte polisbilar är farligare enbart egentligen. Det är tragiskt när alla olyckor inträffar, jag kan inte sitta här i Kil och sluta leva ändå. Livet kanske kan gå vidare i Huskvarna också?

      Jag är trött på mig själv för att jag faller för provokationer, det är bara jobbigt att inte besvara åsikter som är otroligt snäva.

      Ett låst arkiv, det vore rätt liv för den här tråden, kan inte Kjell visa oss den nåden?
      Senast redigerad av Mathias Nilsson; 01 November 2012, 20:40.
      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

      Kommentar

      • bossep
        • March 2010
        • 4447

        Ursprungligen postat av Mumin
        Det bästa och mest relevanta inlägget på mycket länge i den här tråden. Det som är mest fascinerande är hur du, erikthur, envist vägrar lyssna på några som helst argument som inte passar dig. Vi andra skulle ju kunna lägga in länk efter länk med positiva hundhistorier, men det skulle förmodligen inte få dig att ändra dig så det är meningslöst.
        Därför sällar jag mig till dem som ser dina inlägg som morbid humor och roas därav. Mina empatiska förmågor har du ingen som helst möjlighet att bedöma, eftersom vi aldrig träffats.
        Instämmer till fullo i hyllnings orden.
        Biter till i en hälsenan...jag skulle ju sagt det först....ju
        “You can’t see the future if you don't know the history.”
        "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
        Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Jo, Mathias - ni kan dividera om tråden skall låsas eller inte hur länge som helst. Men, jag har en naggande känsla av att denna tråd faktiskt fyller viss funktion ändå.
          Jag har redan adresserat Erikthur i mitt inlägg nr: 5140, och behöver sålunda inte gagga mer om betydelsen i det vi - mestadels ni - diskuterar här.
          Tråden fyller en viktig funktion i det som uppstår i alla sammanhang där det samlas människor - någonstans måste man lämpa av sopor, skit och, viktigast av allt, olika åsikter!
          Vi här på Zoopet tror jag har en löst sammanhängande "familjekänsla" - vi är i det mesta rörande överens om den skötsel av djur och akvarier som är gängse "regler" i en familj eller grupp där ett gemensamt mål om någonting, i detta fall djur/fisk-hållning, är allenarådnde.
          I varje grupp, oavsett om det handlar om musikgrupper, konstnärer, kockar - you name it, så uppstår det olika tyck och tänkande.
          Det vore fatalt om det inte fanns en ventil för detta att få pysa ut lite luft emellanåt.

          Denna tråd står för, eller har (er ovetandes kanske...?) fått en beklädnad - som i många andra forum av dignitet, hamnat (eller borde hamna) i kategorien; "baked noodles" - en form av kategori där det dryftas saker som helt enkelt inte är lösbara - rött eller blått, PC eller Mac... o.s.v. Ni fattar, ett ämne som helt enkelt bara måste få löpa in ad infinitum...

          Ja... jag kan kanske stoppa där...

          Kommentar

          • bossep
            • March 2010
            • 4447

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Jo, Mathias - ni kan dividera om tråden skall låsas eller inte hur länge som helst. Men, jag har en naggande känsla av att denna tråd faktiskt fyller viss funktion ändå.
            Jag har redan adresserat Erikthur i mitt inlägg nr: 5140, och behöver sålunda inte gagga mer om betydelsen i det vi - mestadels ni - diskuterar här.
            Tråden fyller en viktig funktion i det som uppstår i alla sammanhang där det samlas människor - någonstans måste man lämpa av sopor, skit och, viktigast av allt, olika åsikter!
            Vi här på Zoopet tror jag har en löst sammanhängande "familjekänsla" - vi är i det mesta rörande överens om den skötsel av djur och akvarier som är gängse "regler" i en familj eller grupp där ett gemensamt mål om någonting, i detta fall djur/fisk-hållning, är allenarådnde.
            I varje grupp, oavsett om det handlar om musikgrupper, konstnärer, kockar - you name it, så uppstår det olika tyck och tänkande.
            Det vore fatalt om det inte fanns en ventil för detta att få pysa ut lite luft emellanåt.

            Denna tråd står för, eller har (er ovetandes kanske...?) fått en beklädnad - som i många andra forum av dignitet, hamnat (eller borde hamna) i kategorien; "baked noodles" - en form av kategori där det dryftas saker som helt enkelt inte är lösbara - rött eller blått, PC eller Mac... o.s.v. Ni fattar, ett ämne som helt enkelt bara måste få löpa in ad infinitum...

            Ja... jag kan kanske stoppa där...
            Som vanligt Mats,
            Mycket bra analys och kloka ord!

            Jag vet inte hur många gånger jag skrivit att jag lämnar tråden
            men likt en fluga dras jag till både skiten och sockerbiten.
            “You can’t see the future if you don't know the history.”
            "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
            Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av bossep
              Som vanligt Mats,
              Mycket bra analys och kloka ord!

              Jag vet inte hur många gånger jag skrivit att jag lämnar tråden
              men likt en fluga dras jag till både skiten och sockerbiten.

              Jo, men det är just det som är grejen!
              Om det dyker upp en tråd som vanligt, vettigt folk inte kan stå ut med - så kommer tråden (så småning om) att dö ut av sig självt.
              Finns det inte ett grundläggande intresse initialt - dör tråden direkt. Det här är enkel matematik - punkt.
              Men, finns det ett uns av sensation, beskyllningar, provokation, smälek och diametralt motsatta åsikter - så är tråden "dömd" att bli en smash hit.
              Om människor verkligen, verkligen, skulle vilja att tråden försvann - skulle man helt enkelt (vilket framförts oräkneliga gånger) helt enkelt ignorera den... Fan, vad kan vara mer simpelt? Det är ju för höga farao bara att låta bli att skriva i trådhelvetet - så dör den ju av sig självt, eller hur?
              Men, nu är vi människor vanedjur och dras, som du nämner - som flugor till skit - till olyckor, sensation, beskyllningar, provokation, smälek och diametralt motsatta åsikter! Det här är absolut Human Nature - Clean and Pure! Därför är denna tråd så intressant!
              Det finns inte - A snowballs chance in hell - att denna tråd avtar, eller minskar i tittarsifror, tvärt om! Därför kanske man kan styra in den i ett seriösare läge - som jag var inne på i mitt inlägg till erikthur - nr. 5140... men då kanske den inte blir så intensivt intressant att kolla in..?

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                Tja, tyvärr är det väl så, att när det gång på gång slängs bensin på elden i form av ännu en länk från valfri kvällsblaska, ackompanjerad av uttryck som rottkramare, bestar, och odjur, eller antaganden tagna ur luften som "det var säkert en Rottweiler" så kan man ju inte låta bli att försöka, igen
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • bossep
                  • March 2010
                  • 4447

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Jo, men det är just det som är grejen!
                  Om det dyker upp en tråd som vanligt, vettigt folk inte kan stå ut med - så kommer tråden (så småning om) att dö ut av sig självt.
                  Finns det inte ett grundläggande intresse initialt - dör tråden direkt. Det här är enkel matematik - punkt.
                  Men, finns det ett uns av sensation, beskyllningar, provokation, smälek och diametralt motsatta åsikter - så är tråden "dömd" att bli en smash hit.
                  Om människor verkligen, verkligen, skulle vilja att tråden försvann - skulle man helt enkelt (vilket framförts oräkneliga gånger) helt enkelt ignorera den... Fan, vad kan vara mer simpelt? Det är ju för höga farao bara att låta bli att skriva i trådhelvetet - så dör den ju av sig självt, eller hur?
                  Men, nu är vi människor vanedjur och dras, som du nämner - som flugor till skit - till olyckor, sensation, beskyllningar, provokation, smälek och diametralt motsatta åsikter! Det här är absolut Human Nature - Clean and Pure! Därför är denna tråd så intressant!
                  Det finns inte - A snowballs chance in hell - att denna tråd avtar, eller minskar i tittarsifror, tvärt om! Därför kanske man kan styra in den i ett seriösare läge - som jag var inne på i mitt inlägg till erikthur - nr. 5140... men då kanske den inte blir så intensivt intressant att kolla in..?
                  Jag vet faktiskt inte om jag helt håller med. Det finns en annan tråd på det här forumet som är både lång, späckad med fakta och välbesökt. Nämligen din egen stug tråd. Jag tror jag läst den tråden från "sida till sida" flera gånger och jag tror knapt det finns ett idiot inlägg i den. Det skulle vara något av mina i så fall.
                  “You can’t see the future if you don't know the history.”
                  "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                  Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Animaniac
                    Tja, tyvärr är det väl så, att när det gång på gång slängs bensin på elden i form av ännu en länk från valfri kvällsblaska, ackompanjerad av uttryck som rottkramare, bestar, och odjur, eller antaganden tagna ur luften som "det var säkert en Rottweiler" så kan man ju inte låta bli att försöka, igen
                    Japp, och då är det, som jag var inne på i inlägget. nr. 5140 till erikthur, en fråga om provokation.
                    Simple Math - diskutera i tråden, eller ignorera den - som alltid; ett vägskäl - vägen delar sig i ett "Y", antingen går man ena vägen eller den andra - det är människors eget val! Ville folk att tråden skulle dö, så hade den dött för länge sedan. Nu vill människor ha kvar tråden, vilket bevisas genom att folk fortsätter att skriva i den!

                    Kommentar

                    • bossep
                      • March 2010
                      • 4447

                      Ursprungligen postat av Animaniac
                      Tja, tyvärr är det väl så, att när det gång på gång slängs bensin på elden i form av ännu en länk från valfri kvällsblaska, ackompanjerad av uttryck som rottkramare, bestar, och odjur, eller antaganden tagna ur luften som "det var säkert en Rottweiler" så kan man ju inte låta bli att försöka, igen
                      Vi får kanske leta upp articklar om hundar som räddar människoliv att kontra med. Troligtvis skulle det bli betydligt fler länkar med det!
                      “You can’t see the future if you don't know the history.”
                      "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                      Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av bossep
                        Jag vet faktiskt inte om jag helt håller med. Det finns en annan tråd på det här forumet som är både lång, späckad med fakta och välbesökt. Nämligen din egen stug tråd. Jag tror jag läst den tråden från "sida till sida" flera gånger och jag tror knapt det finns ett idiot inlägg i den. Det skulle vara något av mina i så fall.
                        Jodu, den tråden har ju nästan en liknande impact, vad beträffar antal folk som besöker den! Meeeen, med den lilla skillnaden att vad vi alla än tycker och tänker där - så är det OK och inga egentliga motsättningar kommer till hinders - där är vi ju alla mer eller mindre knasbollar!

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Jodu, den tråden har ju nästan en liknande impact, vad beträffar antal folk som besöker den! Meeeen, med den lilla skillnaden att vad vi alla än tycker och tänker där - så är det OK och inga egentliga motsättningar kommer till hinders - där är vi ju alla mer eller mindre knasbollar!
                          Men om nå´n får för sig att i den tråden skriva "förbjud stugor med akvarier i, jag skadade mig i en så´n en gång" så skulle det nog bli motsättningar även där
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Animaniac
                            Men om nå´n får för sig att i den tråden skriva "förbjud stugor med akvarier i, jag skadade mig i en så´n en gång" så skulle det nog bli motsättningar även där
                            Jaa... då hade åtminstone jag flabbat, ignorerat - och gått vidare! Men, jag hajar vad du menar!

                            Kommentar

                            • Mathias Nilsson
                              • July 2011
                              • 6552

                              Ursprungligen postat av Animaniac
                              Men om nå´n får för sig att i den tråden skriva "förbjud stugor med akvarier i, jag skadade mig i en så´n en gång" så skulle det nog bli motsättningar även där
                              HAHAHAHAHA!!! Jag skrattade precis ut snusen

                              Mats tråd fungerar ju som Zoopets livsnerv, det är en av typ tre anledningar att stanna. Anledning 2 är alla sköna lirare och anledning 3 är min egen tråd som borde överlevt sig själv för längesedan.

                              Om jag då slår fast att Mats tråd är livsnerven för min del så är den här tråden något helt annat, den raka motsatsen faktiskt.

                              Zoopets arsle i princip..

                              Jag ska sluta skrika så förbaskat och bara vara med när Mumin skriver något roligt, eller någon annan för den delen..
                              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                              Kommentar

                              • bossep
                                • March 2010
                                • 4447

                                Svart eller vitt. Rätt eller fel.

                                En av flera historier ur en hundägares liv.

                                Ni kanske såg en tidigare post om mina hundar. Blandrasen Latte och Boxern Arruga som träns till vakt och skyddshundar.
                                Härom veckan stod jag och pulade med mina fisktankar när en stor fruktbemängd avocadogren ramlade ned från 10-15 meters höjd. Den träffade mitt droppfilter och mitt huvud. Hade inte droppfiltret dämpat smällen hade jag nog inte skrivit det här. Fiskhållning är därmed bevisad som en livsfarlig syselsättning.

                                Eftersom jag är en duktig och försiktig människa intog jag horisontalläge eftersom jag tydligen hade drabbats av en kraftig hjärnskakning. Efter den smällen led jag av yrsel och ibland svimningsanfall.

                                En dag någon vecka senare snurrade det till när jag stod högst upp i utetrappen mot gatan och jag tog ett kliv bakåt och där var det bara luft. Jag drattade då baklänges i trappen och slog i dunderklumpen igen så jag tuppade av direkt. När jag så småningom vaknade till mitt i en massa rabalder av folk hundar och blod fick jag höra en märklig historia. Några grannar hade sätt fallet och rusade till. Men då ställde sig latte över mig och satte igång att skälla och yla. Samtidigt morrade hon och visade tänderna åt de tillskyndande grannarna.
                                Hustrun som är läkare hörde att något var på tok på grund av hundens konstiga läten. När hon kom fram såg hon den märkliga synen av mig liggandes med huvudet i en blodpöl. En ring på 3 meter ungefär med oroliga grannar och en skällande morrande och dräglande hund stående över mig. Samtidigt stod en boxer och drog och slet så mycket hon orkade i ett av mina byxben.

                                Det diskuterades högt och ljudligt om huruvida hundarna attackerat mig, men nog med folk hade sätt hur det gått till. Men hade detta hänt bland okända människor hade det nog blivit en hundattack.

                                Det hade också kunnat vara livshotande eftersom den enda människa som kunde komma i närheten av mig var hustrun.
                                Hade jag därmed riskerat mitt eget liv genom att träna mina hundar som jag gjort?
                                Hade jag kunnat träna jyckarna annorlunda?

                                Att latte som stod över mig gjorde det för att skydda mig är det ingen som tvivlar på nu. Men varför drog boxern mig i byxbenet? Jo man kan nog spekulera om att hon försökte ta mig bort från en hotfull och kanske skrämmande scen.


                                Nästa berättelse blir om gårdagens promenad när vi blev attackerade av först en Kinesisk Shar Pei och därefter en mellanpudel.
                                “You can’t see the future if you don't know the history.”
                                "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                                Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                                Kommentar

                                Arbetssätt...