Förbjud Rottweiler

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Ursprungligen postat av Mumin
    En mördarmattes bekännelser ELLER

    En natt med Fröken Fjolla.
    Hehe, om det nå´nsin fanns en anledning att förbjuda hundar, så var det nog det där
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • bossep
      • March 2010
      • 4447

      Ursprungligen postat av Mumin
      En mördarmattes bekännelser ELLER

      En natt med Fröken Fjolla.
      Satt och läste det här sent I natt men det blev bara lite för mycket…. skrattar
      Har just kommit igång efter 2 hjärnskakningar på raken efter lite klant. Så om husse ligger platt på rygg i sängen så skall han både underhållas och vaktas!
      Om man sedan är en hormonstinn boxer tik som skall till och löpa så måste man helt enkelt möblera om hus osv. Senaste offret, en äkta matta på 10 m2. Den borde passa bättre som trasor som man kan bädda med.

      Men alvarligt talat. Hoppas du sparar dessa små historier! De borde ges ut i bokform eller i alla fall som en blogg eller något!
      “You can’t see the future if you don't know the history.”
      "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
      Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

      Kommentar

      • karrokaja
        • March 2006
        • 5388

        Ursprungligen postat av bossep

        Men alvarligt talat. Hoppas du sparar dessa små historier! De borde ges ut i bokform eller i alla fall som en blogg eller något!
        Det har jag sagt länge till den kvinnan!
        Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
        kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
        Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
        I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          Så en annan historia...

          Så till en annan historia:
          Skulle mata hundarna - attackerades och dog
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          • Mathias Nilsson
            • July 2011
            • 6552

            Förbjud Rottweiler

            Ursprungligen postat av erikthur
            En Rottweiler? :P
            http://mathiasaquariums.blogspot.se/

            "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

            Kommentar

            • erikthur
              • March 2004
              • 9953

              Han kostade på sej ett skämt?
              Var är empatin - dödad av fem hundar om du nu inte hinner läsa artikeln.
              Killies is a lifetime passion

              Kommentar

              • Mathias Nilsson
                • July 2011
                • 6552

                Förbjud Rottweiler

                Ursprungligen postat av erikthur
                Han kostade på sej ett skämt?
                Var är empatin - dödad av fem hundar om du nu inte hinner läsa artikeln.
                Japp.

                Tråkigt att bli uppäten, vad man än blir äten av.
                http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                Kommentar

                • HenkeP
                  • January 2009
                  • 886

                  Hittar inget i senaste artikeln som har med rottweiler att göra? Så precis som vanligt i denna tråden, så antar jag att det sääääääääkert var fem rottisar, trots att det står i artikeln vad det var för hundar.

                  Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

                  Kommentar

                  • erikthur
                    • March 2004
                    • 9953

                    Men du har inte hittat förklaringen till varför de tas upp i tråden heller - som jag förklarat ganska många gånger faktiskt raderade Kjell den tråd jag tog upp (med omröstning) med motiveringen att debatten om dessa farliga bestar skulle vara i den här tråden. Och faktiskt skiter jag i om det är en rotta eller något annat odjur som dödar människor eller bara skadar våra små barn. Jag är trött på att höra försvaret "att det inte var en rotta" när sådant här händer. Och jag förstår inte vad som egentligen hänt med den empati människor förmodas ha när ni svarar på det sättet.
                    Killies is a lifetime passion

                    Kommentar

                    • HenkeP
                      • January 2009
                      • 886

                      Har inte missat något vad jag vet.Men jag tycker att om debatten ska innehålla ALLA typer av hundar, då borde väl ansvarig moderator byta namn på tråden, förslagsvis till något mer neutralt, typ:
                      "Förbjud alla mördarkamphundar som väger mer än 0,2 kg!"
                      "Vi som är för ett samhälle utan livsfarliga bestar."
                      "Hundhatare."
                      "Hundattacker."

                      Så, där har du några exempel.

                      Du är trött på att höra "att det inte var en rotta". Jag är trött på att höra "det var säkert en rottweiler!" Så bäst för alla inblandade parter borde väl vara att ge *pip* i att skriva över huvud taget då, så vi slipper bli trötta?

                      Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

                      Kommentar

                      • erikthur
                        • March 2004
                        • 9953

                        Omges jag av empatilösa rottkramare? Än en gång (eftersom Henke inte orkar läsa) Kramfors har kört "det var säkert-skämten" inte jag. Ansvarig moderator har bestämt att denna tråd gäller även för andra mordiska bestar. Ansvarig moderator har också bestämt formuleringen av omröstningen i den här tråden. Och om du inte skriver något mer i tråden så blir jag inte direkt gråtfärdig. Dock fortfarande aningen sorgsen över bristen på empatin
                        Killies is a lifetime passion

                        Kommentar

                        • Shepard

                          • March 2003
                          • 13992

                          Som sagt, de hundar som attackerar och dödar är väl försvinnande få i jämförelse med hur många hundar det finns. Och som sagt igen, så kan man inte tjata om förbud på hundar, när det finns andra, minst lika farliga företéelser i samhället, som man inte tycks ha nå´t emot. Går jag ute ensam en mörk kväll är jag mer rädd för människor än för hundar. Och risken att bli påkörd av en bil är nog ganska mycket större än att attackeras av en hund. Som nog sagts rätt många gånger i denna tjatiga tråd, hundar formas till stor del av sina ägare, liksom barn till stor del formas av sina föräldrar, och samhället runt dem. Vissa människor borde vare sig ha hund eller barn, att de ändå skaffar hund och/eller barn är vare sig hundarnas eller barnens fel. Och detta snack om bestar och odjur börjar faktiskt bli ganska enerverande. Människan är inte oantastlig, men så fort ett djur (vilt eller tamt) har attackerat en människa av en eller annan anledning, så vaknar pöbeln, och skriker efter öga för öga, tand för tand. Andra djur lever inte efter våra moraliska (och ibland omoraliska) lagar och regler, och allt som oftast så är det nog människan som brustit i kod och etikett i interaktionen med djuret i fråga. Och ja, vissa djur är potentiellt farliga, därför bosätter man sig kanske inte i utkanten av Everglades om man har problem med att alligatorer hälsar på i trädgården, eller i Arizona om man inte gillar skallerormar. Vi är inte ensamma på den här planeten, även om det tyvärr finns en del som verkar vilja att det ska bli så.

                          Och varför skulle man ha brist på empati, bara för man inte råkar tycka att onyanserat och helhjärtat hundhat är vägen att gå? Ingen har väl nå´nsin sagt att de tycker att det har varit bra att nå´n har blivit attackerad (visa mig i så fall det inlägget)? Och var är empatin för alla de människor som har snälla och skötsamma hundar, och som skulle vara tvungna att avliva sina älsklingar, för att folk som drar alla hundar över en kam tyvärr har fått som de vill?

                          Jag läste den artikeln i Metro, och har för mig att det stod nå´t om att de troligtvis hoppade upp på henne för att hälsa, och att hon då ramlade.
                          Senast redigerad av Shepard; 01 November 2012, 16:55.
                          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                          Min profil
                          Mitt galleri

                          Kommentar

                          • erikthur
                            • March 2004
                            • 9953

                            Och hur fan visste dom det? Liknande fantasier som man initialt hade med vargarna i Kolmården när dom dödade sin vårdare...
                            Och som vanligt hittar jag ingen empati utom för djuren då.
                            Skall det göra mej lugnare - med sådana rottkramare i samhället?
                            Jokela...
                            Killies is a lifetime passion

                            Kommentar

                            • erikthur
                              • March 2004
                              • 9953

                              Jag blir skrämd över de reaktioner jag får när jag publicerar en länk till en otäck händelse som ovan.
                              Och det blir i stort sett lika underliga reaktioner varje gång - gång på gång.
                              Killies is a lifetime passion

                              Kommentar

                              • stefanr72
                                • November 2010
                                • 1027

                                Och ändå fortsätter du.... lär du dig aldrig nåt?

                                Kommentar

                                Arbetssätt...