Förbjud Rottweiler

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Ursprungligen postat av erikthur
    @ Guy - Tog du bilden själv?
    Kan ju vara photoshop...
    Eller så kan Rottweilers faktiskt umgås med små hundar? Har en kompis som hade två Rottweilers och just en Chihuahua... Gissa vilken av dem som var den enda som nå´nsin morrade och visade tänderna åt mig?
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      Varnar för helvetet efter en hundattack

      Eftersom jag har en son som jobbar med photoshop som proffs och sett vad han kan göra så sätter jag faktiskt en liten slant på att bilden ovan är fixad. (Photoshoppad är den helt säker - frågan är hur mycket - det är ganska vanligt att sätta samman flera bilder för att uppnå en effekt - en Harry-boy affisch kan t ex bestå av fem bilder)

      I den här artikeln finns en helt annan bild dock med tillhörande vittne:
      Varnar för helvetet efter en hundattack
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • stefanr72
        • November 2010
        • 1028

        Ursprungligen postat av erikthur
        Eftersom jag har en son som jobbar med photoshop som proffs och sett vad han kan göra så sätter jag faktiskt en liten slant på att bilden ovan är fixad. (Photoshoppad är den helt säker - frågan är hur mycket - det är ganska vanligt att sätta samman flera bilder för att uppnå en effekt - en Harry-boy affisch kan t ex bestå av fem bilder)

        I den här artikeln finns en helt annan bild dock med tillhörande vittne:
        Varnar för helvetet efter en hundattack
        Nu får du fanimej ge dig! Det står klart och tydligt att ägaren har använt hunden som kamphund. Med fel uppfostran kan(hör och häpna) även ett harmlöst människobarn förvandlas till en mördarmaskin.
        Senast redigerad av stefanr72; 27 October 2012, 09:49.

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          I ett nummer av Kattliv läste jag om ett par som födde upp brittiskt korthår. I familjen fanns även en Rottweiler, som var kompis med katterna, men av honkatterna kunde de inte ha med Rottweilern, eftersom hon inte var särskilt snäll mot honom. Däremot visade de en bildserie, på Rottweilern och en av hankatterna tillsammans. De försökte få en bra bild, där de låg tillsammans. Problemet var att katten var på bushumör, och höll på och klättrade runt på hunden. Har för mig att han på en bild hänger på hundens ansikte, som en annan facehugger från Alien (i Alien 3 förekommer för övrigt också en Rottweiler). Vad gjorde då hunden under allt detta? Inte ett smack Han låg mest där, tålmodigt, även om ansiktsuttrycket väl mest sa "lugna ner dig nu, katt"... Tror att de lyckades ta en bild där de låg tillsammans till slut.

          De bilderna var inte photoshoppade... Inte så tillvida att hunden och katten inte var tillsammans i alla fall.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Snax the Shih Tzu puppy and Zoey the Rottweiler are the best of friends! As you can see, Zoey is very gentle and accepting of Snax into our "family pack." Fo...

            Kommentar

            • Mathias Nilsson
              • July 2011
              • 6552

              Förbjud Rottweiler

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Ser jävligt farlig ut med rosett och allt
              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

              Kommentar

              • erikthur
                • March 2004
                • 9953

                Ursprungligen postat av stefanr72
                Nu får du fanimej ge dig! Det står klart och tydligt att ägaren har använt hunden som kamphund. Med fel uppfostran kan(hör och häpna) även ett harmlöst människobarn förvandlas till en mördarmaskin.
                Du skall "fanimej" lugna ner dej själv. Jag gillar inte ditt språkbruk. Och jag gillar inte heller det lapphat du tidigare gett uttryck för.
                Killies is a lifetime passion

                Kommentar

                • karrokaja
                  • March 2006
                  • 5388

                  Här är några trevliga filmer på kontroversiella hundraser som tydligen går ihop med både djur och små människor.
                  (Spana in första Dobermann-kanalen Och Sharky the pitbull-kanalen, många härliga skratt från dessa!)

                  I vissa filmer ser man hur en unge total-klänger på hunden, nu står ju föräldern/hundägaren precis där och filmar, men personligen hade jag ändå försökt lära min unge att inte klänga så mycket på hunden, det spelar ingen roll vilken ras det rör sej om.
                  Att lära barnen ha respekt för djur och inte använda dom som lekplatser!

                  Dobermann och Chihuahua
                  http://www.facebook.com/ramseyandpablohttp://www.instagram.com/ramseypablosuvi

                  Dobermann och bebis
                  Se alla dina favoriter bland videor och musik, ladda upp originalinnehåll och dela allt med vänner, familj och hela världen på YouTube.

                  Rottweiler och bebis

                  Pitbull och bebis

                  Pitbull och Marsvin
                  Please visit: http://HelensPets.comGuinea pig Penélope really loves pit bull Sharky, they have funny relationship. Sharky will stop licking when Penélope tel...

                  Schäfer och Chihuahua

                  Schäfer och liten unge
                  German Shepherd Dog and Baby - also see a clip shared in http://youtu.be/PKotol5koDA
                  Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
                  kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
                  Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
                  I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

                  Kommentar

                  • stefanr72
                    • November 2010
                    • 1028

                    Ursprungligen postat av erikthur
                    Du skall "fanimej" lugna ner dej själv. Jag gillar inte ditt språkbruk. Och jag gillar inte heller det lapphat du tidigare gett uttryck för.
                    Nu är du inte politiskt korrekt som kallar samer för lappar, fy skäms på dig!...

                    Kommentar

                    • erikthur
                      • March 2004
                      • 9953

                      Vad gäller filmbombningen som pågår har väl ingen egentligen påstått att alla Rottor är farliga odjur.
                      Dock tillräckligt många.
                      Det var ingen Rotta som attackerade min son på gågatan i Jönköping heller.
                      Men jag menar att man inte skall behöva riskera hundangrepp i tätorter.
                      Ssk inte av de stora raser som bevisligen kan ta livet av människor.
                      Killies is a lifetime passion

                      Kommentar

                      • Mathias Nilsson
                        • July 2011
                        • 6552

                        Förbjud Rottweiler

                        Sluta citera, ignore-funktionen fungerar inte då..

                        http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                        "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                        Kommentar

                        • stefanr72
                          • November 2010
                          • 1028

                          Man ska inte behöva riskera att bli nerhuggen av ett psykfall med samurajsvärd heller, men ändå sker det. Att hundar kan attackera människor beror ju på att husse/matte inte klarar av hunden, och det kan knappast hunden lastas för.

                          Kommentar

                          • erikthur
                            • March 2004
                            • 9953

                            Vilket häpnadsväckande argument. Men å andra sidan kommer vi undan hundattacker i tätorter om man inte har stora hundar där eller hur.
                            Killies is a lifetime passion

                            Kommentar

                            • stefanr72
                              • November 2010
                              • 1028

                              Även små hundar kan attackera, ska vi förbjuda dem också?

                              Kommentar

                              • erikthur
                                • March 2004
                                • 9953

                                Det har jag aldrig krävt - men jag kräver munkorg på.
                                Killies is a lifetime passion

                                Kommentar

                                Arbetssätt...