Förbjud Rottweiler

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Jag följer den med stor, sann glädje!
    Kan tänka mig det.

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av gullefjun
      Kan tänka mig det.

      //Inger
      Det är ungefär som valdebatter i TV - när dessa går önskar jag att de skall hålla på i timmar! Det finns ingenting mer underhållande! Man dukar upp med chipy-dippy, bärs, lägger en pläd över benen och sedan är det att njuta och flabba!

      Jag tycker (faktiskt) att det är kul och intressant att läsa er - gôtt när ni letar upp och drar fram lite statistik och grejer! Ös på nu!

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Lite OT här nu... Sorry!
        Jag kan inte ett dyft om hundar - men jag känner bara att ni absolut inte får låta denna tråd dö ut på något sätt! Fortsätt!
        När Zoopet är stendött är det alltid otroligt underhållande att läsa denna tråd.
        Keep up the good work, folks!
        Hehe, men samtidigt, borde det inte kunna göras trådar som är medvetet roliga, och inte bygger på en eller ett par människors fördomar om, i det här fallet, Rottweiler? Tråden är skrattretande, javisst, men av fel anledning tycker jag nog. Men en fördel är att det har uppkommit en diskussion, även om den är en aning enahanda, och det mest är ena sidan som diskuterar. Kanske beror på att det inte finns mycket att diskutera, och att tråden aldrig har känts särskilt seriös
        Senast redigerad av Shepard; 19 October 2012, 15:17.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          Animaniac är ju verkligen en av dem som skriver massor i tråden. Ung 3,5% av hans inlägg på zoopet ligger faktiskt i den här tråden så han bidrar starkt till att den hålls igång. Han är topp-4 postaren i den här tråden jmf topp-9 totalt i forumet. Det var en sakupplysning det.
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell
            Det är ungefär som valdebatter i TV - när dessa går önskar jag att de skall hålla på i timmar! Det finns ingenting mer underhållande! Man dukar upp med chipy-dippy, bärs, lägger en pläd över benen och sedan är det att njuta och flabba!

            Jag tycker (faktiskt) att det är kul och intressant att läsa er - gôtt när ni letar upp och drar fram lite statistik och grejer! Ös på nu!
            Mats din fuling - anar ironi i ditt inlägg, fast med all rätt enligt mig.

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av Animaniac
              Hehe, men samtidigt, borde det inte kunna göras trådar som är medvetet roliga, och inte bygger på en eller ett par människors fördomar om, i det här fallet, Rottweiler? Tråden är skrattretande, javisst, men av fel anledning tycker jag nog. Men en fördel är att det har uppkommit en diskussion, även om den är en aning enahanda, och det mest är ena sidan som diskuterar.
              Nog är det så.
              Det kuliga, dock, är att denna tråd inte är medvetet rolig - det är det som gör den så rolig att läsa!
              Det är ungefär som när den röde politikern säger; "nu skall vi se till att det blir fler jobb" - och den blå politikern svarar; "där har ni helt fel, nu skall vi istället se till att det blir fler jobb". Hur kul är inte det, så säg?

              Som sagt, jag kan inte ett skit om hundar - men jag var ihop med en tjej som hade en stor jädrans Rottweiler, och den gjorde inte en fluga förnär... men, jag gav den i och för sig ganska mycket leverpastej när inte matte såg på...
              Senast redigerad av Mats Bryzell; 19 October 2012, 15:27.

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                Ursprungligen postat av erikthur
                Animaniac är ju verkligen en av dem som skriver massor i tråden. Ung 3,5% av hans inlägg på zoopet ligger faktiskt i den här tråden så han bidrar starkt till att den hålls igång. Han är topp-4 postaren i den här tråden jmf topp-9 totalt i forumet. Det var en sakupplysning det.
                Lägg dock märke till att jag numer inte ägnar mig åt att kommentera ämnet, då det är uttjatat, och vi kommer ingenstans med det. Kramfors hatar Rottweiler, och du verkar hata allt som har vassa hörntänder, och ni verkar aldrig ändra er, så det finns ingen anledning att älta det mer. Så antingen får tråden leva vidare som en OT-tråd, eller så lägger vi ner den. Och 3,5% av inläggen är ju en ganska låg siffra, och innebär alltså att jag skriver betydligt mer i andra, mer seriösa trådar. Och du verkar ha lite för lite att göra om du tycker det är kul att kolla upp vilken plats jag ligger på i olika delar av forumet, så du behöver nog en hobby... Vad sägs om Rottweileruppfödare?
                Senast redigerad av Shepard; 19 October 2012, 15:43.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • erikthur
                  • March 2004
                  • 9953

                  Animaniac - Jag har verkligen lagt märke till att du inte bidrar mycket med substans till ämnet. Flera hundratals gånger för att vara exakt...
                  Killies is a lifetime passion

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    Ursprungligen postat av erikthur
                    Animaniac - Jag har verkligen lagt märke till att du inte bidrar mycket med substans till ämnet. Flera hundratals gånger för att vara exakt...
                    Förr ja, nu har jag tröttnat...
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Nog är det så.
                      Det kuliga, dock, är att denna tråd inte är medvetet rolig - det är det som gör den så rolig att läsa!
                      Det är ungefär som när den röde politikern säger; "nu skall vi se till att det blir fler jobb" - och den blå politikern svarar; "där har ni helt fel, nu skall vi istället se till att det blir fler jobb". Hur kul är inte det, så säg?

                      Som sagt, jag kan inte ett skit om hundar - men jag var ihop med en tjej som hade en stor jädrans Rottweiler, och den gjorde inte en fluga förnär... men, jag gav den i och för sig ganska mycket leverpastej när inte matte såg på...
                      Vilket monster som helst blir väl snällt om det mutas med leverpastej
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • Mumin
                        • October 2007
                        • 3837

                        Ursprungligen postat av Animaniac
                        Vilket monster som helst blir väl snällt om det mutas med leverpastej
                        Inte min man!
                        För mycket är inte nog!
                        Jag VILL ha en Elefantofon!!

                        Kommentar

                        • Kjell Fohrman
                          Administrator

                          • December 2001
                          • 48148

                          Ursprungligen postat av erikthur
                          Animaniac - Jag har verkligen lagt märke till att du inte bidrar mycket med substans till ämnet. Flera hundratals gånger för att vara exakt...
                          Substans och substans - den enda substans här är väl leverpastejen fast den får vi ju bara läsa om
                          Akvaristiska hälsningar
                          Kjell
                          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                          Kommentar

                          • Mumin
                            • October 2007
                            • 3837

                            Leverpastejen är ett bra nytillskott till tråden. Härmed utlyser jag en tävling om vem som kan göra den bästa rottweilern av leverpastej. Enväldiga domare får bli jag och Kjelle, priset blir en puss på näsan av mig eller Kjell eller båda, efter pristagarens önskan.
                            För mycket är inte nog!
                            Jag VILL ha en Elefantofon!!

                            Kommentar

                            • Shepard

                              • March 2003
                              • 13992

                              Ursprungligen postat av Mumin
                              Leverpastejen är ett bra nytillskott till tråden. Härmed utlyser jag en tävling om vem som kan göra den bästa rottweilern av leverpastej. Enväldiga domare får bli jag och Kjelle, priset blir en puss på näsan av mig eller Kjell eller båda, efter pristagarens önskan.
                              Kan man inte få en puss av en Rottweiler istället?
                              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                              Min profil
                              Mitt galleri

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Eller kanske bästa leverpastej av Rotweiler - så som det ser ut i tråden mestadels... Och som Rotweilergivande pastejmästare borde jag få en hyfsad domarposition, utan vidare kunskap i ämnet vill säga!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...