Förbjud Rottweiler

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklidtok
    • March 2005
    • 1466

    Det beror nog på hur den är tillverkad och vad man laddar den med. Kan vara lika dödlig som ett gevär.
    Det kan en feluppfostrat Jack Russelterrier också vara...Min beardistik fick nästan örat och överläppen avrivet av en sån....Terriern flög helt oprpvoserat på henne...
    Senast redigerad av ciklidtok; 25 July 2010, 19:09.
    720L SA-/CA. Övriga
    375L Biotop, skalarer
    275L Malawi
    240L Blandat


    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Ursprungligen postat av ciklidtok
      Det kan en feluppfostrat Jack Russelterrier också vara...Min beardistik fick nästan örat och överläppen avrivet av en sån....Terriern flög helt oprpvoserat på henne...

      Tycker du ska starta en tråd som heter "Förbjud Jack Russell" Allvarligt talat, terriers är ju ganska ettriga vad jag har förstått, och kräver nog en fast hand.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • ciklidtok
        • March 2005
        • 1466

        Ursprungligen postat av Micke_A
        Tycker du ska starta en tråd som heter "Förbjud Jack Russell" Allvarligt talat, terriers är ju ganska ettriga vad jag har förstått, och kräver nog en fast hand.

        Ja det var en bra ide.... och med tanke på vad tråden handlar om....kan du tänka dej en terrier i samma storlek som en Rottweiler...
        720L SA-/CA. Övriga
        375L Biotop, skalarer
        275L Malawi
        240L Blandat


        Kommentar

        • karrokaja
          • March 2006
          • 5388

          Varför kan man inte starta en förbjud tråd för varje hundras??? Det är alltid nån som tycker illa om nån hundras...
          Jag hatar chihuahua.
          Jag älskar irländsk varghund
          Jag hatar pudel
          Jag älskar rottweiler
          Jag hatar golden retriver
          Jag älskar västgötaspets
          Jag hatar dvärg schnauzer
          Jag älskar berner sennen
          Vad ska man ha en "guldfiskskål" till?
          kasta skålen! alternativt använd den som rymdhjälm när du nångång leker astronaut
          Ursprungligen postat av SimonSaysBaka
          I skolan fick jag lära mig att det Karrokaja som skapade jorden. Antar att hon blev less på sina fiskar

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Ursprungligen postat av ciklidtok
            Ja det var en bra ide.... och med tanke på vad tråden handlar om....kan du tänka dej en terrier i samma storlek som en Rottweiler...
            Tja, Pitbull är ju en terrier, även om den inte är riktigt lika stor som en Rottweiler.

            Jag hatar ingen hundras, däremot tycker jag synd om en del av de mer sönderavlade stackarna.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • ciklidtok
              • March 2005
              • 1466

              Tja, Pitbull är ju en terrier, även om den inte är riktigt lika stor som en Rottweiler.

              Jag hatar ingen hundras, däremot tycker jag synd om en del av de mer sönderavlade stackarna
              Ja, du har en poäng där...Pitbull är faktisk en terrier..Innebär det då att alla terriers ska förbjudas...:/

              Nej, jag hatar ingen hundras jag heller, jag föredrar dock större hundar, de är mer tillförlitliga än små hundar....Och vad gäller sönderavlade raser, de flesta raser är mer eller mindre sönderavlade....
              720L SA-/CA. Övriga
              375L Biotop, skalarer
              275L Malawi
              240L Blandat


              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                Ursprungligen postat av ciklidtok
                Ja, du har en poäng där...Pitbull är faktisk en terrier..Innebär det då att alla terriers ska förbjudas...:/

                Nej, jag hatar ingen hundras jag heller, jag föredrar dock större hundar, de är mer tillförlitliga än små hundar....Och vad gäller sönderavlade raser, de flesta raser är mer eller mindre sönderavlade....
                Jo, men med sönderavlade menar jag de som har uppenbara problem att fungera normalt, bara för att nå´n har bestämt att de "ska" se ut så.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • CyaneaCapillata
                  • April 2010
                  • 66

                  Hahaha, så sant så sant Karrokaja!

                  Det hade ju varit väldigt trevligt om någon kunde ta tag i det där med aveln. Jag tror att det hade gjort under om man skulle införa att domare på utställningar även måste räkna in hälsa i bedömningen. Idag premieras extremer av raserna, mer eller mindre på defekterna hos olika raser. Tänk om de kunde ge pris för exempelvis långnosade mopsar som kunde andas trots att de var upphetsade! Eller SharPei utan de överdrivna hudvecken så de inte fick eksem. Eller Cavalier King Charles spanielar med större skallar så deras hjärna fick plats. Och så vidare.

                  Kommentar

                  • bossep
                    • March 2010
                    • 4447

                    Fram för riktiga byrackor av blandras!

                    Då kan det inte bli förbud mot den och så slipper man bli tråkad av kennelklubben!
                    “You can’t see the future if you don't know the history.”
                    "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                    Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      Ursprungligen postat av CyaneaCapillata
                      Hahaha, så sant så sant Karrokaja!

                      Det hade ju varit väldigt trevligt om någon kunde ta tag i det där med aveln. Jag tror att det hade gjort under om man skulle införa att domare på utställningar även måste räkna in hälsa i bedömningen. Idag premieras extremer av raserna, mer eller mindre på defekterna hos olika raser. Tänk om de kunde ge pris för exempelvis långnosade mopsar som kunde andas trots att de var upphetsade! Eller SharPei utan de överdrivna hudvecken så de inte fick eksem. Eller Cavalier King Charles spanielar med större skallar så deras hjärna fick plats. Och så vidare.
                      Eller bulldogar som inte ser ut som Quasimodo, har normala nospartier, och har normalstora huvuden så att de kan födas normalt... Amerikaner brukar ju vara värst när det gäller så´nt, men faktum är att den amerikanska bulldogen ser ut betydligt mer som en normal hund än t.ex den engelska bulldogen.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      • ciklidtok
                        • March 2005
                        • 1466

                        Schäfern är ett annat extremfall...på aveln....
                        720L SA-/CA. Övriga
                        375L Biotop, skalarer
                        275L Malawi
                        240L Blandat


                        Kommentar

                        • CyaneaCapillata
                          • April 2010
                          • 66

                          Faktiskt har man sett att första generationens blandras av alla möjliga olika djurarter är bland det friskaste som finns! Om två raser avlats åtskilda en väldigt lång tid blir det ju naturligt så att generna kommer att vara olika mellan raserna. När man sedan korsar dem är det mycket liten risk att skadliga gener kommer finnas i dubbel uppsättning, vilket ofta krävs för att en genetisk defekt ska komma till uttryck. Tyvärr försvinner effekten i nästa generation om man avlar vidare på korsningen, men tummen upp för förstagenerationens blandis

                          Kommentar

                          • bossep
                            • March 2010
                            • 4447

                            Ursprungligen postat av CyaneaCapillata
                            Faktiskt har man sett att första generationens blandras av alla möjliga olika djurarter är bland det friskaste som finns! Om två raser avlats åtskilda en väldigt lång tid blir det ju naturligt så att generna kommer att vara olika mellan raserna. När man sedan korsar dem är det mycket liten risk att skadliga gener kommer finnas i dubbel uppsättning, vilket ofta krävs för att en genetisk defekt ska komma till uttryck. Tyvärr försvinner effekten i nästa generation om man avlar vidare på korsningen, men tummen upp för förstagenerationens blandis
                            Nu skall vi kanske inte gå in på selektiv avel och sånt men, blandraser blir ofta bra hundar!
                            Seden vet jag inte om jag håller med om nästa generation.
                            2 av mina ”bästa hundar” vare blandraser någonstans i 74e? generationen! Dessa kom från gatuhundar så man kan misstänka att dom dåliga syskonen sållats bort selektivt men i alla fall.
                            “You can’t see the future if you don't know the history.”
                            "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
                            Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

                            Kommentar

                            • SimonSaysBaka
                              • August 2009
                              • 788

                              Men va fan, pratar vi om detta än? Jag har varit borta mer än en månad, och detta jävla hjulet bara går runt, kan ingen lägga ut en spikmatta på vägen så den får punktering.
                              Theres a fine line between "hobby" and "mental illness".

                              Kommentar

                              • Shepard

                                • March 2003
                                • 13992

                                Hmm, att man avlivar sin Rottweiler när man får barn betyder för det första inte att man måste avliva ALLA Rottweilers när man får barn, och det behöver heller inte betyda att det var på grund av hunden att den blir avlivad, det kan ju vara ägaren som är nojig (och kanske inte skulle skaffat hund), utan att hunden nå´nsin visat aggressivitet mot barn eller andra. Folk avlivar sina djur av de mest dumma anledningar, som en kvinna mamma och pappa kände förr, som avlivade sin katt när hon skulle på semester, för att mamma och pappa inte kunde passa den. Min systers mans bror hade en Rottweiler när han var gift (som de gjorde sig av med, men inte för att hunden var farlig, utan för han inte hade tillräckligt tålamod med hunden), och hunden var väldigt tålmodig med deras dotter. Senare visade det sig vid ett test att han passade bättre som så kallad hangarhund än som sällskapshund, men var vad jag vet aldrig någonsin aggressiv mot deras dotter.

                                Bläddrade lite i en Rottweilerbok (vissa här borde kanske läsa den), där det var ett kapitel om oseriösa ägare, oseriös avel, och fördomar (den här tråden är ett typexempel) mot olika raser, där det fanns ett exempel på varför jag ofta föredrar hundar (och andra djur) framför människor... Det stod om en händelse, där en gammal dam som var ute och gick med sin Bullterrier, då hon blev påhoppad av ett gäng, som gapade om att de minsann inte gillade kamphundar, så de skar halsen av hennes hund Vilken art är värst?
                                Senast redigerad av Shepard; 31 July 2010, 20:35.
                                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                                Min profil
                                Mitt galleri

                                Kommentar

                                Arbetssätt...