960-Lit. SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Bowman
    Jättefint verkligen Mats!
    Ser att du klippt av vallneserian (heter den väl) i toppen, det är ok alltså? Mina är för taskiga i toppen funderar på att klippa dom med, men trodde inte det var så bra.
    Dom var typ tre meter långa, så jag bara klippte av dom - det kan säkert vara så att det inte är bra, men det kommer nya blad.
    Jag har iofs alltid trimmat dom lite i topparna när det blir för tjockt vid ytan - men, som sagt, växtneanderthalaren (jag) bryter säkerligen mot nån regel här...

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av NIC

      Jag sa ju det Mats, ett dräggelkar!!! Redan!!
      Haha Men nog skall vi redigt dregla lite mer längre fram, tror jag väl?

      Kommentar

      • NIC
        • January 2008
        • 5121

        Ursprungligen postat av MaxB
        Haha Men nog skall vi redigt dregla lite mer längre fram, tror jag väl?
        Av nån underlig anledning så skulle jag kunna satsa pengar på det påståendet!!
        Way to go man!

        http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av NIC
          Av nån underlig anledning så skulle jag kunna satsa pengar på det påståendet!!
          Way to go man!
          Thanx Bro!
          Förresten, hur går det med din Altum - får hoppa till din tråd och kolla läget!

          Kommentar

          • Bowman
            • December 2008
            • 1318

            Ursprungligen postat av MaxB
            Dom var typ tre meter långa, så jag bara klippte av dom - det kan säkert vara så att det inte är bra, men det kommer nya blad.
            Jag har iofs alltid trimmat dom lite i topparna när det blir för tjockt vid ytan - men, som sagt, växtneanderthalaren (jag) bryter säkerligen mot nån regel här...
            Skit sak samma, funkar det så funkar det.
            Skall trimma jag med.

            Kommentar

            • jarecki68
              • September 2005
              • 453

              Väldigt fint SA kar Mats spännande med så små fiskar i så stor kar ska följa din tråd med stort intresse.
              jarecki

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av jarecki68
                Väldigt fint SA kar Mats spännande med så små fiskar i så stor kar ska följa din tråd med stort intresse.
                Det blir ju knasigt när man skall ta bilder en bit ifrån karet... men fasen alltså, när man sitter och kollar på de här små fina cikliderna - när de har massor av utrymme och kilar in och ut bland rotbråten... ja, mäktig känsla faktiskt.

                Kommentar

                • Jemmba
                  • January 2008
                  • 432

                  SA tan vad snyggt det där kommer att bli!!!
                  Men varför inga jordätare?
                  Med så mycket rötter så kan du ju fästa växter där på.

                  //Niklas
                  När solen går upp betyder det mörker för nån annan.

                  Kommentar

                  • jarecki68
                    • September 2005
                    • 453

                    Ursprungligen postat av MaxB
                    Det blir ju knasigt när man skall ta bilder en bit ifrån karet... men fasen alltså, när man sitter och kollar på de här små fina cikliderna - när de har massor av utrymme och kilar in och ut bland rotbråten... ja, mäktig känsla faktiskt.
                    Jag tror dig Mats ,hos mig är det tvärt om mina Altum blivit så stora att karet värkar vara alldeles för små för dom ,vist sitter i huvudet tankar för
                    store kar jag hoppas att en dag kommer mina ha lycka mycket utrymme som
                    dina ciklider Mats .
                    För några veckor sedan har jag varit hos Kent i Nol köpte några växter
                    till min förvåning när jag öppnade påse hemma fanns det i denna inte bara plantor
                    jag fick en liten fisk på köpet cirka 1-1,5cm konstig nog så överlever den
                    utan vatten bland växterna den lilla rakare visade sig vara zebraciklid
                    tyckte synd om fisken så den fick bo tillfälligt bland discusar och Altum.
                    För några dagar sen så var jag på väg till Nol igen ,tänke att det var bra tillfälle att lämna zebran tillbaka ,men fasen kan du tänka dig att fånga denna förbaskade fisken visade sig vara oooomöjligt!!!!!.
                    Så jag har kvar den .
                    Det är den minsta fisken i mitt akvarium fast det är som du skriver mäktigt
                    känsla när man tittar på denna envisa förbaskade fisken bland dom stora rötterna det är ganska fint känsla faktiskt men , än vakert dag så kommer jag att lyckas fånga den och lämna tillbaka till Kent i Nol
                    Senast redigerad av jarecki68; 10 February 2009, 13:09.
                    jarecki

                    Kommentar

                    • Jemmba
                      • January 2008
                      • 432

                      Ett gäng Geophagus orange head skulle ju vara super där i.
                      inte så stor heller.

                      //Niklas
                      När solen går upp betyder det mörker för nån annan.

                      Kommentar

                      • woodo
                        • January 2007
                        • 605

                        instämmer i hyllningskören. tycker dock du borde lägga någon rot på höjden så det inte ser så "platt" ut.
                        150L: Boliviansk fjärilsciklid, corydoras aeneus, ancistrus, L200

                        Kommentar

                        • Trollsvans
                          • November 2007
                          • 1118

                          Ursprungligen postat av MaxB
                          Vad gör jag för feeeel?
                          Ett enkelt, men ack så besvärligt fel: du har ställt det i fel hus: det står hos dig, och inte i mitt vardagsrum.
                          //Troll

                          Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
                          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av Jemmba
                            SA tan vad snyggt det där kommer att bli!!!
                            Men varför inga jordätare?
                            Med så mycket rötter så kan du ju fästa växter där på.

                            //Niklas
                            Jordfräsarna är fräna som fan, men jag tycker kanske att de blir en aning för stora... men fina som bara den. Tack för tipset!
                            Visst, rötter är till att fästa växter på - jag har börjat med tre ordentliga dungar java - på vänstra sidan kan man se dessa (bilderna).

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av woodo
                              instämmer i hyllningskören. tycker dock du borde lägga någon rot på höjden så det inte ser så "platt" ut.
                              Jag tror jag hajar vad du menar - men 80 cm djupt blir inte riktigt lika bra på bild som i verkligheten. Om det är höjdmässigt platt du menar - så är det ju här mopanirötterna kommer in i bilden. Som sagt, jag skall hänga ner rötter längs gavlarna och hela btn-bakgrunden. Dessa skall bryta vattenytan och sträcka sig ner mot växter och andra rötter. I mittstaget av karet baktill, skall jag hänga en rejäl rot också, som får bli "centrumpiece"...

                              Idag, sjätte dagen efter uppstart, händer det nog inte så mycket inredningsmässigt, utan karet får stå till sig och vila lite.

                              Jag vill än en gång säga Tack! till alla för fina tips och härlig input!

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Det är lugnt att klippa Vallisneriabladen på det viset, de växer snart till sig igen då de växer underifrån.

                                Jag känner en som har med sig 20 Fjärilsciklider från Tyskland, sugen?
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...