960-Lit. SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    Ursprungligen postat av MaxB
    Jodå, för 17, den filmen har det glotts på!
    Jag har bara de här gamla sketbilderna att visa som jämförelse...
    Blygsam som vanligt

    Men man kan ju undra över varför era inte trivdes, borde ha varit från samma gäng som jag köpte från.

    Jag var hos Åleds första veckan i juli, så de fångades upp lite tidigare, om det nu kan ha någon betydelse?
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av c90368
      Blygsam som vanligt

      Men man kan ju undra över varför era inte trivdes, borde ha varit från samma gäng som jag köpte från.

      Jag var hos Åleds första veckan i juli, så de fångades upp lite tidigare, om det nu kan ha någon betydelse?
      Njaoo... trivdes gjorde de nog, men av någon anledning blev hanen kass, började att simma med huvudet mot botten, för att sedan dö. Honan är kvar och stortrivs - hon letar efter en karl, och det skall hon få såsmåningom!

      Kommentar

      • HenkeP
        • January 2009
        • 886

        Mats, vilken temp har du i karet? Vad matar du med?

        Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av HenkeP
          Mats, vilken temp har du i karet? Vad matar du med?
          Aahhh, det här är en av de få grejer jag har lite koll på iallafall...
          Nu är det ganska precis 30° i vattnet och maten består av mestadels fryst artemia och några andra frysta sorter som jag har köpt av Kaj - Dicsusmix; där är nog ganska mycket artemia i denna också, men även någon form av räkmix inblandat - sedan är det seamix med lite blandat smått och gott - en massa småräkor som mysis och annat, gud vet vad - för ett tag sedan hittade discusarna en liten bläckfisk i seamixen och jädrar vad de höll på med den innan dom fick i sig den.
          Jag gör även min egen räkmix och den består oftast enbart av malda skalade färska räkor och en liten gnutta ärtor - även detta äter de som om de vore tokiga. Jag har också en burk med små röda smulor som jag ibland singlar ner till dom som ett litet mellanmål - de gillar att gå och beta på bottnen och äta av detta - vad det är vet jag inte men det är ett par Discusar på etiketten!

          Kommentar

          • HenkeP
            • January 2009
            • 886

            Ok.. Anledningen till att jag frågar är att det troligtvis kommer flytta in ett gäng i mitt kar om några veckor..
            Ska naturligtvis kolla med nuvarande ägaren vad han har för temp och så, för att från typ nu kunna öka tempen successivt fram tills dom anländer..

            Känns som att det blir skonsammast för nuvarande invånare att ta en grad i taget typ.. och inte chockhöja samma dag som dom kommer..

            Var inne på ett discusforum, blev väldigt osäker på om jag skulle klara att hålla discus, med tanke på hur dom flesta verkar hålla på med ditten och datten.. Kändes som dom låg steget över "high tech" ungefär..

            Men sen så surfade jag in på lugna zoopet igen och läste lite i din tråd, lugnade mig lite och tänkte att kan jag bara komma i närheten av din "känsla" för vatten och liknande, så ska det nog inte vara några problem..

            Wish me luck..

            Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

            Kommentar

            • osis
              • February 2008
              • 851

              Wishing you luck!

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Ursprungligen postat av HenkeP
                Ok.. Anledningen till att jag frågar är att det troligtvis kommer flytta in ett gäng i mitt kar om några veckor..
                Ska naturligtvis kolla med nuvarande ägaren vad han har för temp och så, för att från typ nu kunna öka tempen successivt fram tills dom anländer..
                Och du vet....bilder!
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Markus1984
                  • November 2008
                  • 2606

                  Häftiga foton Max! den där Dicrossus firren skulle jag vilja ha !

                  Såd den Live hos Maths, och vart kär direkt...(inte i mats alltså men i firren )
                  Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

                  Kommentar

                  • HenkeP
                    • January 2009
                    • 886

                    Ursprungligen postat av ansjo
                    Och du vet....bilder!
                    Japp.. Det dyker nog upp så småningom.. OM det blir någon affär. Men det ser lovande ut.

                    Ursprungligen postat av osis
                    Wishing you luck!
                    Tack tack.
                    Senast redigerad av HenkeP; 26 April 2009, 20:40. Anledning: FEL Bildlänk..

                    Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

                    Kommentar

                    • HenkeP
                      • January 2009
                      • 886

                      Sorry att jag kapar din tråd lite Mats!!

                      Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Ursprungligen postat av HenkeP
                        Japp.. Det dyker nog upp så småningom.. OM det blir någon affär. Men det ser lovande ut.
                        Fick en bild på en av dom..
                        Den behöver du inte skämmas länge för, jag gillar starkt RT (strax efter vf)... Hur många är det, hur stora och vad blir priset?
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • HenkeP
                          • January 2009
                          • 886

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Den behöver du inte skämmas länge för, jag gillar starkt RT (strax efter vf)... Hur många är det, hur stora och vad blir priset?
                          Det ser ut som det blir 7 st(5 WG+2 SMG), storlek ungefär 12-14 cm, vet att nuvarande ägaren har haft dom i ca 1 år. Priset vet jag när jag hämtar dom..

                          Två olika "färger", har googlat på namnen men inte hittat något vettigt, så antagligen är det väl stället där han köpte dom som har hittat på egna namn.

                          "Wild green" och "Spotted Marlboro Gold".. Men som sagt, det verkar vara "påhittade" namn från tidigare led.
                          Senast redigerad av HenkeP; 17 April 2009, 17:55.

                          Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Halloj Boys!
                            Är bara inne en vrålkortis - jag håller på att arbeta med FUZZ Guitarshow och är "borta" hela helgen... men skall försöka titta in lite då och då!
                            Jävla fina Discus Henke!!! Hoppas du köper dom - och visar bilder sedan!
                            Röj och sarga i tråden så mycket ni orkar!!!!!

                            Kommentar

                            • ansjo
                              • November 2005
                              • 29967

                              Ursprungligen postat av HenkeP
                              Det ser ut som det blir 7 st(5 WG+2 SMG), storlek ungefär 12-14 cm, vet att nuvarande ägaren har haft dom i ca 1 år. Priset vet jag när jag hämtar dom..

                              Två olika "färger", har googlat på namnen men inte hittat något vettigt, så antagligen är det väl stället där han köpte dom som har hittat på egna namn.

                              "Wild green" och "Spotted Marlboro Gold".. Men som sagt, det verkar vara "påhittade" namn från tidigare led.
                              Ja, de namnen är säkert påhittat av odlaren/säljaren skulle jag tro, då jag aldrig hört dem förut. Den diskusen på bilden ser ut som en Rödturkos, sedan vad som ligger bakom den kan man bara gissa.
                              /Anders

                              Medlem i NCS - givetvis!

                              Kommentar

                              • HenkeP
                                • January 2009
                                • 886

                                Ursprungligen postat av MaxB
                                Halloj Boys!
                                Är bara inne en vrålkortis - jag håller på att arbeta med FUZZ Guitarshow och är "borta" hela helgen... men skall försöka titta in lite då och då!
                                Jävla fina Discus Henke!!! Hoppas du köper dom - och visar bilder sedan!
                                Röj och sarga i tråden så mycket ni orkar!!!!!
                                Kul, hoppas det går bra!
                                Tack, vet ju som sagt inte hur dom övriga ser ut ännu, men det blir köp iafl. Ska hämta dom nästa helg!
                                Bilder kommer det väl så småningom, ska försöka låna en kamera av någon bara.
                                Min gick ju som jag skrivit i nån tråd tidigare sönder när jag dokumenterade mitt bakgrundsbygge...

                                Ursprungligen postat av ansjo
                                Ja, de namnen är säkert påhittat av odlaren/säljaren skulle jag tro, då jag aldrig hört dem förut. Den diskusen på bilden ser ut som en Rödturkos, sedan vad som ligger bakom den kan man bara gissa.
                                Gissa på, jag har ingen aning..

                                Nu med drygt 4 kubik akvarievatten...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...