960-Lit. SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av ansjo
    Shit mannen, den går inte av för hackor...det blir till att ta med kameran ser jag!
    Ja, kameran måste du ta med dig! Detta är den tredje näst största och jag anar att det möjligen kan vara en hona - då de två största (som kanske är hanar...?) spänner sig för denna lite mindre och dessutom gnabbas sinsemellan.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Eller så är det tvärtom, att det är denna som är hanne och de som gnabbas är honor. Jag såg detta förra gången jag hade discodiskus, var det några som bråkade så var det 99 gånger av 101 två honor som kivades, ungefär som en catfight på disco...
      Hur ser de ut som gnabbas?
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av ansjo
        Eller så är det tvärtom, att det är denna som är hanne och de som gnabbas är honor. Jag såg detta förra gången jag hade discodiskus, var det några som bråkade så var det 99 gånger av 101 två honor som kivades, ungefär som en catfight på disco...
        Hur ser de ut som gnabbas?
        Ja, tvärtom kan det ju såklart vara!
        Att ta foton med en vänsterhand... Ja, jävlar... men här är tre bilder på de två som gnabbas.
        Bifogade filer

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Nja, det är kanske som du säger att dessa är hannar...
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • 127bubbel
            • March 2007
            • 1133

            Halloj mats. Hörde att du var i zooaffären på Torslanda idag, och ville köpa den grupp Apistogramma Hongsloi som gick där. Vilken tur att jag hann före dig att ringa och lägga undan dom, så nu går dom i mitt kar och stormtrivs. Riktigt snygga firrar därifrån alltså riktgt nöjd med mitt köp.

            MVH/Freddan

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Då får Mats glädjas åt de två diskus som jag har här hemma istället. Jag var hos Kaj idag då där gick yterligare två av dessa juveler vi redan har, och dessa ska få flytta hem till Mats lilla 960.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • 127bubbel
                • March 2007
                • 1133

                Ja, dom är riktigt snygga era diskusar. Men nu har jag idag skaffat 5 st egna diskusar att kollla på idag. Det blev 2 st blue snakeshin 2 st RT plus 1 BD. Fanns bara 1 Blue Diamond kvar men skall skaffa fler utav även den varianten.

                MVH/Freddan

                Kommentar

                • Jost
                  • April 2009
                  • 114

                  Snor tråden lite då ni är inne på diskus. Jag ska skaffa mig 4 st diskus. Vart rekommenderar ni att jag ska gå i gbg trakten? Vill inte lägga ut mer än 250 kr st då jag ska testa i ca 2,5 månader.

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Ursprungligen postat av Jost
                    Snor tråden lite då ni är inne på diskus. Jag ska skaffa mig 4 st diskus. Vart rekommenderar ni att jag ska gå i gbg trakten? Vill inte lägga ut mer än 250 kr st då jag ska testa i ca 2,5 månader.
                    Varför ska du testa i 2,5 månader och vad ska du göra med dem sedan?
                    Det finns massor med parametrar du bör tänka på, men det vet du kanske redn.
                    Bra diskus i Göteborgsområdet hittar annars du på Gubbero zoo och ibland även på Tropen. I de andra affärerna har jag sett diskus, men i väldigt varierad kvalité och pris.
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av 127bubbel
                      Halloj mats. Hörde att du var i zooaffären på Torslanda idag, och ville köpa den grupp Apistogramma Hongsloi som gick där. Vilken tur att jag hann före dig att ringa och lägga undan dom, så nu går dom i mitt kar och stormtrivs. Riktigt snygga firrar därifrån alltså riktgt nöjd med mitt köp.

                      MVH/Freddan


                      Aha! Det var du!
                      Nja, jag ville inte köpa dessa, utan snackade nog bara om att de (som du köpte) är väldigt fina. Jag har redan en grupp av dessa hongsloi som du köpte - och de är förbaskat fina och lekvilliga. Däremot snackade jag med Sune om att få lämna in lite viejita-yngel som det finns gott om i 960-karet.
                      Lycka till med dina hongsloi!

                      Kommentar

                      • Nubi
                        • March 2009
                        • 9026

                        Hej Max! Hur blir det med bilder Nyfiken på hur karet ser ut Hur stora/gamla är dina viejita ynglar??
                        Vet en som vill ha-----> Markus1984
                        Livet är som en kaka, kan innehålla spår av nötter

                        Varför vara som alla andra, när man kan vara annorlunda
                        Fiskbloggen

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av Nubi
                          Hej Max! Hur blir det med bilder Nyfiken på hur karet ser ut Hur stora/gamla är dina viejita ynglar??
                          Vet en som vill ha-----> Markus1984
                          Halloj Nubi!
                          Eftersom jag brutit armen rätt rejält och så att säga är "enarmad" har det inte blivit så mycket bilder och filmer på sensate tiden - men så fort jag får lite feeling i högerarmen så skall det bli ändring, det lovar jag!
                          Idag skall det ju också bli spännande när Ansjo kommer hit och har med sig lite "akvariestuff". Vi skall pilla lite i burkarna och dessutom introducera två nya Discusar, från samma sändning som de Ansjo och jag tidigare har köpt.
                          Jag kommer nog inte att kunna hålla mig från att ta lite bilder och någon film på dessa - förhoppningsvis redan ikväll!

                          Viejitaynglen är ungefär 1 cm stora - hur gamla de är vet jag inte riktigt, för jag har inte koll på vilken av kullarna de härstammar ifrån. Jag var övertygad om att det inte fanns några överlevande Apisto-yngel i karet, dom har ju en tendens att försvinna när föräldrarna leker igen... men, nu har jag sett flera stycken, kanske 6-8 stycken som smyger omkring bland rötterna och äter och frodas. De är jättesöta!
                          Sedan har det blivit ett litet tillskott på Kejsartetror också - en hel del pyttesmå Kejsaryngel ser jag då och då bland växterna nära ytan, kul som fasen!

                          Kommentar

                          • LN
                            • November 2004
                            • 1478

                            Det som du beskiver Mats tycker jag är det roligaste med hobbyn.
                            Just när man upptäcker nytt liv helt oväntat i form av yngel. Ja kan sitta i timmar och kika på ett 4mm Julleyngel som kämpar för sin överlevnad. Hur det nappar mat och stryker omkring i bakgrunden. Det är riktigt kul när man har en fungerande biologi helt enkelt.
                            Larry
                            Mitt 1800 liters saltvattens akvarium
                            http://www.saltvattensguiden.se/foru...-revkar/page44

                            Kommentar

                            • Markus1984
                              • November 2008
                              • 2606

                              Ja det skulle vara nice med lite veijita, saknar 2 honor

                              Kul att kejsartetrorna har ynglat också max! Och tråkigt det där med armen!

                              /M
                              Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Markus1984
                                Ja det skulle vara nice med lite veijita, saknar 2 honor

                                Kul att kejsartetrorna har ynglat också max! Och tråkigt det där med armen!

                                /M
                                Jag skall göra en liten makeover i 600-baljan inom kort, måste få igång armen lite först - där går tre ensamma vuxna viejita-honor som jag inte skall ha själv. Jag kan PM:a dig när de skall upp, så kan vi kolla om det är läge för din del då.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...