960-Lit. SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av ansjo
    Ah, så de får flytta från kuben nu till lite mer space?
    Då skulle du bara ha ett hundratal till....
    Men.... det fixar vi väl...?

    Kommentar

    • NIC
      • January 2008
      • 5121

      Ursprungligen postat av MaxB
      Men.... det fixar vi väl...?
      Gott att du klyddar med kar, bilder å videos fastän du e halvdann, säg det till kjelle som har vägrat slänga upp en bild på sitt 3000 l hav eftersom han har lite ont i benet...

      http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av ansjo
        Back in the old times kändes det lite som. Jaja, det kan vara kul det med men som du säger Mats, tillbaka till spåret. Det ska bli kul att se hur ditt kar placerar sig i månadens fototävling nu när den är färdigröstad.
        Jag tror Kjell har tagit ett foto som ligger bra till, då denna månaden troligen inte blir så fotorelaterat utan mer vem som har tagit bilden på snyggast akvarium.
        Startar den gamla datorn så ska jag lägga in lite bilder jag tog på ditt kar innan du gjorde make-overn.
        Jojo! var kom du? På fjärde eller femte plats - bra jobbat tycker jag! Kjelle tycker att tekniken skulle döljas - det är två glödvärmare som syns... kanske en termometer också - ja, nu för tiden syns inte doppvärmarna tack vare den nya inredningen - och termometern kan jag ju sätta bakom bakgrunden i fortsättningen - och läsa av med en spegel... Jag trodde du skulle få skit för de smutsiga rutorna...
        Lustigt det där med teknik - man ser kar med 800 st. teknikgrejer som syns, men skall man värma upp vattnet till Discusgrader... ja då går det inte... och en termometer...

        Jag måste kolla på bilden igen... kanske skall man dra i skiten bakom bakgrunden ändå...? Men vad spelar det för roll - jag har ju gjort en makeover nu, så stuffet syns ju ändå inte!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av NIC
          Gott att du klyddar med kar, bilder å videos fastän du e halvdann, säg det till kjelle som har vägrat slänga upp en bild på sitt 3000 l hav eftersom han har lite ont i benet...

          Njaaa, du vet... om jag så skall stå på skallen med kameran mellan bena!

          Kommentar

          • Markus1984
            • November 2008
            • 2606

            Ursprungligen postat av MaxB
            Njaaa, du vet... om jag så skall stå på skallen med kameran mellan bena!
            Fasen är du uppe och ugglar fortfarande!?

            /M
            Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Han laddar nog inför Melodifestivalen i morgon, och har kanske lite ont i håret idag?
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av ansjo
                Han laddar nog inför Melodifestivalen i morgon, och har kanske lite ont i håret idag?
                Jodå, här skall ses Melodifestival - det är alltid lika skräckroligt att se denna... fest, liksom. Hoppas de två fantastiska "yesterday-flanarna" som presenterade kvalomgångarna även presenterar kvällens omgång - något mer akterseglat ryskt än dom två får man ju leta efter. Hennes; Ai äjm sou nervojous, när hon skulle trycka på "den magiska knappen"... Oh Lord.... och han killens frisyr där... Jisses! Finns det inte en enda frisör i öst som kan gå in i den mardrömmen han har på skallen, och bara rätta till det en aning?
                Nej, detta får man inte missa!

                Och på tal om hår... Jo, Ansjo har rätt - det ömmar lite i hårtopparna idag!

                Kommentar

                • Ouscazz

                  • February 2009
                  • 911

                  Vilken film och vilka bilder asså.... det är så vackert, så vackert... man får nästan tårna i ögonen...
                  www.diskusforum.se
                  www.loricariidae.se

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Ouscazz
                    Vilken film och vilka bilder asså.... det är så vackert, så vackert... man får nästan tårna i ögonen...
                    Tack skall du ha!
                    Du heter också Mats, va? Har för mig jag läst det i någon tråd. Jag är ofta inne i din tråd och läser å kollar - men har inte skrivit på ett tag - den jädra armen, du vet... Men jag tycker att ditt kar är sjusärdeles vackert och dina Heckel är så fina att man får, inte bara tårna i ögonen, utan hela foten!
                    Har du någon helhetsbild på ditt kar? Det vore fränt att se hela karet med Discusarna i.

                    Kommentar

                    • Ouscazz

                      • February 2009
                      • 911

                      Mats var det!

                      Tack själv, hoppas att armen är ok snart.

                      Ja, jag börjar så smått få ordning på min Heckelbalja.. Grejen med avsaknaden av helbild av mitt Heckelakvarium är att rummet där baljan står är för smalt för att jag ska kunna ta en bild rakt framifrån. Jag har bara ned till 28mm objektiv till kameran vilken är utrustad med APS-C sensor som förstorar brännvidden 1,4x = ~40mm brännvidd.
                      I morgon skall jag hämta min lilla kompaktkamera som sonen har lånat av mig, den skall nog klara en helbild + film.
                      www.diskusforum.se
                      www.loricariidae.se

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Ouscazz
                        Mats var det!

                        Tack själv, hoppas att armen är ok snart.

                        Ja, jag börjar så smått få ordning på min Heckelbalja.. Grejen med avsaknaden av helbild av mitt Heckelakvarium är att rummet där baljan står är för smalt för att jag ska kunna ta en bild rakt framifrån. Jag har bara ned till 28mm objektiv till kameran vilken är utrustad med APS-C sensor som förstorar brännvidden 1,4x = ~40mm brännvidd.
                        I morgon skall jag hämta min lilla kompaktkamera som sonen har lånat av mig, den skall nog klara en helbild + film.
                        Härligt!

                        Själv skall jag röja ur min 50x50x50 cm-kub idag, sätta i den stora redmoore-roten som finns i kuben - i 960-karet istället, sedan får lite växter samt ungefär 20 st. pygmécorydoras och cirka 50 st boraras brigittae åka i 960-baljan också - jag skiter i att brigittae:arna inte hör till biotopen - var skall jag annars göra av dom...?
                        Till kuben har jag en känsla av att Ansjo kanske har något pluttigt att bidra med... är inte riktigt säker, men... vi får se!

                        Skall försöka ta några sköna bilder senare ikväll!

                        Kommentar

                        • c90368

                          • September 2006
                          • 5973

                          Kan inte vara lätt att dona om i kuben med bara vänstern, men tar man tid på sig så går det säkert.

                          Om du har tid kolla in den här brodern borta i UK, hittade honom av en slump på YT.

                          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                          http://www.youtube.com/user/c90368
                          /Maths

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Hela världen är full av Matsar, nåja, Zoopet iaf....
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Hela världen är full av Matsar, nåja, Zoopet iaf....
                              Jäpp! Först kom Romarna, sen Napoleon, Hitler och Stalin!

                              Nu kommer Mats! och Maths
                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av c90368
                                Kan inte vara lätt att dona om i kuben med bara vänstern, men tar man tid på sig så går det säkert.

                                Om du har tid kolla in den här brodern borta i UK, hittade honom av en slump på YT.

                                http://www.youtube.com/user/ste12000
                                Fasen, det där såg ju skönt ut - påminner om dina kar en hel del!
                                Det är snyggt med den där fläcken leopoldisarna har vid ryggfenans bas - har dina så också?

                                Nej, med vänstern tar det lång tid - men nu är det fanimej klart. Minicorysar och brigittae är glada och nöjda i sin nya stora miljö.
                                Skall se om jag kan få till några bilder senare - det börjar se rätt ok ut nu.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...