960-Lit. SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • c90368

    • September 2006
    • 5973

    #76
    Ursprungligen postat av MaxB
    Såhär; jag tror banne mig inte att man fattar hur stort ett 960 är förrän man sitter framför det... Jag vill inte på något vis låta stursk eller "snobbig" - men jävlar vad mycket spejs det finns för de olika arterna att dona på.

    Kommer ihåg när jag släppte i de första Guppyna i mitt 720 kar för 100 år sedan, som inskolningsfiskar.

    Satt och glodde på hur de simmade som tokar, men det tog en evighet innan de kom till nästa kortsida

    Två meter är långt! Men det gäller att tänka efter j*kligt nogrannt när man inreder. För jag vet hur "litet" två meter blir när man har ett antal Ap familjer i karet.

    Jag hittade min gamla pärm där jag skrev ner vilka fiskar jag hade i mitt 720 kar vid flytten. Tyvärr ligger den fortfarande i en flyttkartong, men jag ska försöka rota fram den i helgen. Kan kanske ge lite ledtrådar i ditt projekt.
    Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
    http://www.youtube.com/user/c90368
    /Maths

    Kommentar

    • Galion
      • December 2004
      • 337

      #77
      Riktigt kul att se att du gjort slag i saken och fixat ett stort SA kar
      Själv så ska jag inom en snar framtid avveckla mitt 720L SA kar tyvärr.. Precis blivit klar med det i princip och nu äre dags att lägga ner..
      Finns bland annonserna om det är någon här som är sugen *Hehe*
      Det är pga av flytt och inget annat :P
      Ska starta upp större grejer när vi kommit till rätta i nya boendet sedan tro mig
      Ska följa tråden!
      Snyggt jobbat änsålänge
      Äru sugen på Apistor så hör av dig!

      Mvh Peter
      Mvh Peter

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        #78
        Ursprungligen postat av c90368
        Kommer ihåg när jag släppte i de första Guppyna i mitt 720 kar för 100 år sedan, som inskolningsfiskar.

        Satt och glodde på hur de simmade som tokar, men det tog en evighet innan de kom till nästa kortsida

        Två meter är långt! Men det gäller att tänka efter j*kligt nogrannt när man inreder. För jag vet hur "litet" två meter blir när man har ett antal Ap familjer i karet.

        Jag hittade min gamla pärm där jag skrev ner vilka fiskar jag hade i mitt 720 kar vid flytten. Tyvärr ligger den fortfarande i en flyttkartong, men jag ska försöka rota fram den i helgen. Kan kanske ge lite ledtrådar i ditt projekt.

        Jo, men du känner ju mig Maths - jag har ju rantat och rejvat - och nästan skällt ut (och gjort mig omöjlig) anständigt folk här på forumet som vill knô ihop alltför många apor i alltför små kar.
        Sanningen är den - precis som du säger - att det är otroligt lätt att förbise dessa små cikliders omfattande revirhävdning. Redan nu, precis när fjärilarna har kommit i baljan tycks den pyttelilla agassizi-hanen vilja bestämma över precis hela karet - han är sååååå förbannad - och visar det också.
        Men, mitt vapen mot detta (och jag är så jävla medveten om sakernas förhållande) är att skapa så många prång, springor, skrevor, rotvältor, bingohallar, snabbköp, stripklubbar, skivaffärer o.s.v. att problemen i mångt och mycket troligtvis kommer att elimineras. Dock - och jag säger - Dock; märker jag att det inte funkar tar jag omedelbart bort vissa individer, så att inte stress och osämja uppstår!

        Kommentar

        • c90368

          • September 2006
          • 5973

          #79
          Ursprungligen postat av MaxB
          Jo, men du känner ju mig Maths - jag har ju rantat och rejvat - och nästan skällt ut (och gjort mig omöjlig) anständigt folk här på forumet som vill knô ihop alltför många apor i alltför små kar.
          Sanningen är den - precis som du säger - att det är otroligt lätt att förbise dessa små cikliders omfattande revirhävdning. Redan nu, precis när fjärilarna har kommit i baljan tycks den pyttelilla agassizi-hanen vilja bestämma över precis hela karet - han är sååååå förbannad - och visar det också.
          Men, mitt vapen mot detta (och jag är så jävla medveten om sakernas förhållande) är att skapa så många prång, springor, skrevor, rotvältor, bingohallar, snabbköp, stripklubbar, skivaffärer o.s.v. att problemen i mångt och mycket troligtvis kommer att elimineras. Dock - och jag säger - Dock; märker jag att det inte funkar tar jag omedelbart bort vissa individer, så att inte stress och osämja uppstår!
          Jag tror helt klart att stripklubbarna fixar det här

          De brukar ha stora jäkla skyltar som lovar allt, som sedan inte hålls, men det viktiga är att de har stora skyltar som skymmer sikten nästan ända upp till ytan
          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
          http://www.youtube.com/user/c90368
          /Maths

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            #80
            Ursprungligen postat av c90368
            Jag tror helt klart att stripklubbarna fixar det här

            De brukar ha stora jäkla skyltar som lovar allt, som sedan inte hålls, men det viktiga är att de har stora skyltar som skymmer sikten nästan ända upp till ytan
            Ja, vi får se vilka typer av skyltar Borellikvartetten visar upp imorgon när de "splashas" i karet...?
            Borelli säger ni är ju är lite mesiga - hoppas de klarar en "liten" fajt...

            Kommentar

            • c90368

              • September 2006
              • 5973

              #81
              Ursprungligen postat av MaxB
              Ja, vi får se vilka typer av skyltar Borellikvartetten visar upp imorgon när de "splashas" i karet...?
              Borelli säger ni är ju är lite mesiga - hoppas de klarar en "liten" fajt...
              Jepp, de är lite "svagast i klassen", men det är ganska roligt att kolla in mina nijesseni och honglosi i 400 karet. Det är lika tuffa så karet är delat i hälften.
              Men om du tittar nogrannt på en av filmerna, tror det är den långa, så ser du hur det går när hongsloi honan kommit över på fel sida och nijesseni hanen får syn på det! Där finns det inga möjligheter till fredssamtal direkt!
              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
              http://www.youtube.com/user/c90368
              /Maths

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                #82
                Ursprungligen postat av c90368
                Jepp, de är lite "svagast i klassen", men det är ganska roligt att kolla in mina nijesseni och honglosi i 400 karet. Det är lika tuffa så karet är delat i hälften.
                Men om du tittar nogrannt på en av filmerna, tror det är den långa, så ser du hur det går när hongsloi honan kommit över på fel sida och nijesseni hanen får syn på det! Där finns det inga möjligheter till fredssamtal direkt!
                Jag är hyfsat säker på att jag kollat det tidigare - men skall kolla nu igen!
                Senast redigerad av Mats Bryzell; 07 February 2009, 01:22.

                Kommentar

                • Markus1984
                  • November 2008
                  • 2606

                  #83
                  Stoppat ned Borellin än?
                  Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    #84
                    Ursprungligen postat av Markus1984
                    Stoppat ned Borellin än?
                    Nej inte riktigt ännu - sitter och tittar på dom nu, samtidigt som jag försöker få ordning på den lättbetongkeps som sitter lite snävt på huvudet...

                    Men jag kör igång om en stund - så det skall väl bli några bilder lite senare!

                    Kommentar

                    • Markus1984
                      • November 2008
                      • 2606

                      #85
                      Ursprungligen postat av MaxB
                      Nej inte riktigt ännu - sitter och tittar på dom nu, samtidigt som jag försöker få ordning på den lättbetongkeps som sitter lite snävt på huvudet...

                      Men jag kör igång om en stund - så det skall väl bli några bilder lite senare!
                      Hehe på så vis!

                      Själv fick jag bara i mig en pilsner igår, men inte kunde jag somna för det..så nu sitter man här och orkar ingenting idag.
                      Jag som skulle limma akvarium...

                      Nå väl finns gott om tid..är ju bara 25...

                      Hoppas det går bra med borelli sen när det är dags...
                      Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        #86
                        Ursprungligen postat av Markus1984
                        Hehe på så vis!

                        Själv fick jag bara i mig en pilsner igår, men inte kunde jag somna för det..så nu sitter man här och orkar ingenting idag.
                        Jag som skulle limma akvarium...

                        Nå väl finns gott om tid..är ju bara 25...

                        Hoppas det går bra med borelli sen när det är dags...
                        Det enda tricket nu är att inte få med de trådalger som tyvärr bildats i Borelli-baljan - men det skall ordna sig, får tvätta de översta bladen på ormbunkarna noga - sen swisch-swosch åker "familjen" rakt i 960-havet!

                        Kommentar

                        • Markus1984
                          • November 2008
                          • 2606

                          #87
                          Ursprungligen postat av MaxB
                          Det enda tricket nu är att inte få med de trådalger som tyvärr bildats i Borelli-baljan - men det skall ordna sig, får tvätta de översta bladen på ormbunkarna noga - sen swisch-swosch åker "familjen" rakt i 960-havet!
                          Låter härligt Som att flytta från en 1:a till ett slott
                          Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

                          Kommentar

                          • rick
                            • April 2005
                            • 1012

                            #88
                            3 timmar utan uppdatering
                            / Rickard

                            Kommentar

                            • Markus1984
                              • November 2008
                              • 2606

                              #89
                              Ursprungligen postat av rick
                              3 timmar utan uppdatering
                              Han har förmodligen somnat med betongkepan på
                              Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                #90
                                Njaaa.. kepan är avtagen, Borelli-familjen i karet. Dom syns inte alls nu så jag får vänta med bilder till ett annat tillfälle.
                                Men en lite trist grej har hänt - jag tittade på fjärilscikliderna och honan var verkligen on - ett litet äggrör ute och allt verkade bra, men hanen var inte på hugget - stod mest och tryckte.
                                Jag kollade in honom rilktigt noga och såg att han var helt "hål-i-huvudet"-prickig runt ögonen. Inget att göra, jag tog håven och fångade ur honom - så nu ligger han i ett litet kar och får åka ner till affären på måndag. Honan ser helt ok ut och jag får se om jag tar med någon ny hane hem - ellr om jag väntar in en annan sändning.
                                Fan, trist - men så är det ibland... synd bara att jag inte upptäckte det innan jag tog hem dom. Jaja, det ordnar sig!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...