960-Lit. SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Är det så illa att de andra, som inte leker, far illa så kanske du försiktigt och lugnt skall plocka ur dom - men, som sagt, utan stress så att de som leker inte blir störda.
    Dom brukar plocka och dona med äggen, detta för att kolla och avlägsna ägg som inte tagit sig och som lätt möglar - de brukar se helt vita ut. Så, plockandet bland äggen är helt normalt - du märker direkt om dom käkar äggen, det går ganska fort.
    Hoppas det går fint med dina Scalarer - det är ju en sån mäktig syn att se yngelvården!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Hujeda mig - idag fick den sjuke Fjärilspojken komma till shopen - han hamnade hos en stor äcklig mal, säkert en halveter lång, som tar honom i ett nafs - ledsamt, men så är det...

      En annan, frisk, kille fick följa med hem till honan - det verkar gå fint!

      Bilderna är lite suddiga, dåligt ljus o.s.v. jag skall ta med blixt sedan och kanske dra en liten filmsnutt också!
      Bifogade filer

      Kommentar

      • rick
        • April 2005
        • 1012

        helbilder!
        / Rickard

        Kommentar

        • Fräken666
          • August 2008
          • 125

          Jättefina fjärillar, har färgat ut fint.
          Mina är för det mesta bleka, kan det va något ämne i vattnet som gör att jag oftast förlorar nån fisk vid vatten byte.
          Jag får se om det lugnar ner sej lite, man ser nu att det blir trångt med fisk när dom leker fast man tycker att det är så "stooort" akvarium man skaffar.
          Mer bilder vore roligt att se, helst helbilder

          Kommentar

          • macke_fisk
            • December 2005
            • 4442

            har precis läst igenom hela tråden och fasen vad snyggt akvariet har blivit!, jag vill gärna se någon helhets bild på akvariet . Måste hålla med om att du har ett par riktigt fina fjärilsciklider och hoppas att de leker och tar hand om rommen. jag kommer följa tråden med stort intresse för att jag älskar SA akvarium!. Har alltid gjort det och det kommer jag förmodligen göra flr alltif .

            MVH Macke_fisk
            MVH macke_fisk

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Visst! jag skall ta ett par helbilder - och även en filmsnutt.
              Såg nu att Viejitorna lekt i ett kokosnötskal idag - i 600-baljan. Skall ta en film och lägga upp i den tråden senare också.
              Nu har jag lite annat att göra en stund, men det kommer helhetsbilder snart!

              Kommentar

              • smurfmats
                • February 2003
                • 3538

                snyggt! har honan accepterat sin nya drönare då? de verkade vara fästa vid varandra på bilderna iaf!
                tråden om fjärilars lek!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av smurfmats
                  snyggt! har honan accepterat sin nya drönare då? de verkade vara fästa vid varandra på bilderna iaf!
                  Det tog tre sekunder så höll dom på...

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Här är några bilder på karet. Vattnet fortfarande dimmigt. Två fula stenar ligger på ekstocken för att tynga ner den... räknar med ett par månaders väntan innan den är mättad - kanske längre. Det högra hörnet är totalt oklart, jag har bara ställt dit lite rotskit, så det ser taskigt ut.
                    Det är inte så mycket växter i ännu, jag skall sätta en massa smått i sanden mellan rötterna.
                    Ni får tänka bort dessa smågrejer... karet har bara varit igång i fem dagar...
                    Bifogade filer

                    Kommentar

                    • Trollsvans
                      • November 2007
                      • 1118

                      Fusk!!
                      Det där är för snyggt, gör om, gör rätt!
                      //Troll

                      Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
                      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Trollsvans
                        Fusk!!
                        Det där är för snyggt, gör om, gör rätt!
                        Vad gör jag för feeeel?

                        Kommentar

                        • c90368

                          • September 2006
                          • 5973

                          Ser ut att bli riktigt bra
                          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                          http://www.youtube.com/user/c90368
                          /Maths

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av c90368
                            Ser ut att bli riktigt bra
                            Tack skall du ha Maths! Ja, efter 5 dagar får man väl vara hyfsat nöjd. Nu ligger ju, iallafall, på vänstersidan, en grundplåt att bygga på - sedan blir det ju kul att sätta in de, genom vattenytan, nedåtsträckande mopanirötterna utmed bakgrunden. Det blir ett jädra företag... och sedan några hundra tetror.

                            Kommentar

                            • Bowman
                              • December 2008
                              • 1318

                              Ursprungligen postat av MaxB
                              Här är några bilder på karet. Vattnet fortfarande dimmigt. Två fula stenar ligger på ekstocken för att tynga ner den... räknar med ett par månaders väntan innan den är mättad - kanske längre. Det högra hörnet är totalt oklart, jag har bara ställt dit lite rotskit, så det ser taskigt ut.
                              Det är inte så mycket växter i ännu, jag skall sätta en massa smått i sanden mellan rötterna.
                              Ni får tänka bort dessa smågrejer... karet har bara varit igång i fem dagar...
                              Jättefint verkligen Mats!
                              Ser att du klippt av vallneserian (heter den väl) i toppen, det är ok alltså? Mina är för taskiga i toppen funderar på att klippa dom med, men trodde inte det var så bra.

                              Kommentar

                              • NIC
                                • January 2008
                                • 5121


                                Jag sa ju det Mats, ett dräggelkar!!! Redan!!

                                http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                                Kommentar

                                Arbetssätt...