960-Lit. SA

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JEK
    • March 2007
    • 1467

    #61
    Oj. Det här ska bli spännande att följa.
    Mvh.
    Johan - akvarielös!

    Kommentar

    • matte159
      • March 2007
      • 1147

      #62
      Jaha... så gick det med det mäktiga tanganyika-karet Ska bli kul att se hur detta fortskrider LYCKA TILL!!!
      Mvh
      Mathias
      Fotoalbum

      Kommentar

      • TinaM
        • February 2008
        • 1040

        #63
        Attans vad spännande detta är!
        32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          #64
          Ursprungligen postat av smurfmats
          äntligen mats! ner i SA-träsket så det stänker om det!

          jättekul att du ska köra stort och SA! du är verkligen en av dem jag får inspiration ifrån! dina inredningar, oavsett om det är TA-kar eller räk-kuber, är så jäkla vackra!

          synd att du bor på andra sidan sverige annars hade jag kommit över och varit fiskvakt!

          ska bli grymt kul att följa tråden!
          Jamen - det vet du, Smurf-namne, Du är välkommen att kolla in stuffet irl whenever du är i stan!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            #65
            Ja... när jag sätter igång - så sätter jag igång... 1+2 A. agassizii igår och idag så blev det ett litet Fjärilsciklidpar också.
            Nuförtiden får man ju leta extremt noga för att hitta de där bulliga, högpannade, lite robusta Fjärilarna, som inte är framodlade enbart för sina färger utan även har fysiska förutsättningar för att klara skivan. Honor som har ordentlig mage och inte ser ut som smala torpeder. Hanen har inte riktigt fått ut sin fenstråle ännu - men den kommer! Nere på z-shopen inkommer då och då riktigt bra Fjärilar - höga, starka och lite mer mer "fisk-köttgula" än de, iofs väldigt vackra, men kanske känsligare totalfärgade... Idag skedde det igen, en liten grupp fanns i shopen - jag valde bara ett par, det blir så jädra bråkigt annars - men det finns ju fler kvar...
            Bilderna är på både A. agassizii och fjärilarna - lite suddiga, vattnet lite dimmigt fortfarande - och det ligger också fortfarande två stenar på ekstocken, då det med all sannolikhet kommer att ta några månader innan den är vattenmättad och sjunker helt. Jag har också adderat små mangroverötter för cirkus 1 000 spänn... de försvann helt...
            Nåja, projektet är i sin linda och jag har bara börjat!
            Bifogade filer

            Kommentar

            • Markus1984
              • November 2008
              • 2606

              #66
              läckert! massor med apisto !!

              Kommer följa detta med spänning!
              Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                #67
                Ursprungligen postat av JEK
                Oj. Det här ska bli spännande att följa.
                Ursprungligen postat av matte159
                Jaha... så gick det med det mäktiga tanganyika-karet Ska bli kul att se hur detta fortskrider LYCKA TILL!!!
                Ursprungligen postat av TinaM
                Attans vad spännande detta är!
                Visst, boys and girls! Det här är spännande och kul - klart som självaste korvspad skall vi gotta oss åt utvecklingen - jag skall dokumentera mycket - löpande!!!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  #68
                  Ursprungligen postat av Markus1984
                  läckert! massor med apisto !!

                  Kommer följa detta med spänning!

                  Japp! Imorgon åker "Ap-familjen" (A. Borelli) i, från 80-litaret - med inredning och allt - så jädra mycket fina rötter och ormbunkar i det karet...!

                  Kommentar

                  • Markus1984
                    • November 2008
                    • 2606

                    #69
                    Ursprungligen postat av MaxB
                    Japp! Imorgon åker "Ap-familjen" (A. Borelli) i, från 80-litaret - med inredning och allt - så jädra mycket fina rötter och ormbunkar i det karet...!
                    Ja verkligen, längtar efter massa fina bilder

                    Spännande med så pass många apisto i samma kar. Undrar hur det blir med lek osv..

                    Mycket spännande då detta är nånting som jag själv planerar att ha i framtiden nån gång.


                    Lycka till med allt!

                    /M
                    Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      #70
                      Ursprungligen postat av Markus1984
                      Ja verkligen, längtar efter massa fina bilder

                      Spännande med så pass många apisto i samma kar. Undrar hur det blir med lek osv..

                      Mycket spännande då detta är nånting som jag själv planerar att ha i framtiden nån gång.


                      Lycka till med allt!

                      /M

                      Såhär; jag tror banne mig inte att man fattar hur stort ett 960 är förrän man sitter framför det... Jag vill inte på något vis låta stursk eller "snobbig" - men jävlar vad mycket spejs det finns för de olika arterna att dona på. Nu gör jag ju också iordning extremt mycket rotprång, gömställen o.s.v. så jag tror någonstans att lekar kommer att ske löpande - grejen är; kommer man att märka det - men jag lovar, jag skall hålla ögonen på de olika grupperna och ta massor med bilder och filmer på dom!

                      Kommentar

                      • smurfmats
                        • February 2003
                        • 3538

                        #71
                        åhhh! fjärilar! vilka ex du fått tag på! bara hoppas de leker framöver!

                        karet ser riktigt snyggt ut! gillar hur du satt den lilla växten i ett gammalt grenhål (heter det så?)

                        ska du ha ner lite löv i karet framöver?
                        tråden om fjärilars lek!

                        Kommentar

                        • cecilienne
                          • February 2007
                          • 282

                          #72
                          Men, vad hittar du alla prylar människa? Hade du en gammal ekstock liggande i garderoben? Använder du saker från gamla akvarium, eller är det nyköpt, eller kanske hittat i naturen?

                          Hur gör du förresten när du planerar? Skissar du upp troliga revir, eller bara slänger du ut sakerna på känn?

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            #73
                            Ursprungligen postat av smurfmats
                            åhhh! fjärilar! vilka ex du fått tag på! bara hoppas de leker framöver!

                            karet ser riktigt snyggt ut! gillar hur du satt den lilla växten i ett gammalt grenhål (heter det så?)

                            ska du ha ner lite löv i karet framöver?
                            Jag ångrar mig som bara den att jag inte plockade ett ton eklöv i höstas, uppe i en riktig ekskog här ovanför huset... hade ju inte riktigt dessa planer då... Men, löv blir det såklart framöver!
                            Ja, det är unga fjärilar - men de är mäktiga! Sedan vet man aldrig hur det blir - de kan snabbt som tusan sjukna in i popeye, hål i huvet - eller någon annan "klassisk" fjärilsjukdom som är så vanlig nu för tiden. Honan har sitt äggrör framme... kan det va' nåt?
                            Grenhål är väl ett bra namn tycker jag! Jo, den lilla ormbunken passade bra i den spricka som finns i grenstumpen, eller vad man nu skall kalla det!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              #74
                              Ursprungligen postat av aelva
                              Men, vad hittar du alla prylar människa? Hade du en gammal ekstock liggande i garderoben? Använder du saker från gamla akvarium, eller är det nyköpt, eller kanske hittat i naturen?

                              Hur gör du förresten när du planerar? Skissar du upp troliga revir, eller bara slänger du ut sakerna på känn?
                              Haha Åh, jag fattar hur du menar Aelva! Det är ju såhär; när man håller på som jag (och en del andra här på zoopet) så håller man hela tiden koll på vad som händer i affärerna. Ekstocken var egentligen till för en stor jädra ödla, vad är det dom heter nu... Leguan...?
                              Jag var inne i hans bur tillsammans med zooaffärsinnehavaren, klappade till och med killen (inte zooaffärskillen - utan Leguanen!) När jag såg vilken fin stock han (Leguanen) skulle få så frågade jag var en sådan stock möjligtvis kunde komma ifrån? Javafan, sade z-killen, du kan ta den här - det finns flera, mindre, och han, den gröna killen här har så det räcker - den är sjödränkt och opreparerad - du kan ha den i karet...
                              Så gick det till!
                              Nej, jag skissar inte upp någonting. Det är väl kanske så att efter några år med akvarieinredning så får man en "känsla" för vad som funkar - och det utgår alltid från fiskarnas behov - jag skiter alltså i om det ser snyggt ut och planerar således inte - men på något konstigt vis blir det oftast ganska snyggt när man gör så här - slänger i grejerna på ett "kaos"-artat (men ändå bestämt) vis!

                              Kommentar

                              • c90368

                                • September 2006
                                • 5973

                                #75
                                Hey man, gubben har vaknat och skickat ut både bilder och filmer.



                                Ska läsa in mig på din tråd sen
                                Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                                http://www.youtube.com/user/c90368
                                /Maths

                                Kommentar

                                Arbetssätt...