960-lit. Tanganyika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av 127bubbel
    Hur stor är den hannen som började att leka med sin mor nu? Den måste vara hyfsat stor nu va?

    MVH/Freddan
    Det är den mindre av dom två som syns i senaste filmen! Den stora är alltså honan.

    Kommentar

    • 127bubbel
      • March 2007
      • 1133

      Då är han en stor pojk nu då.

      MVH/Freddan

      Kommentar

      • buffe78
        • October 2007
        • 363

        Tjenare. hur går det med karet?
        ville bara fråga vad du har för cirkulation i karet å på hur många Liter/Tim?
        mvh krille
        Saknar min John...........Hoppas du har det bra nu.......

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av buffe78
          Tjenare. hur går det med karet?
          ville bara fråga vad du har för cirkulation i karet å på hur många Liter/Tim?
          mvh krille

          Halloj! Jag har varit här på forumet väldigt sporadiskt en tid - har massor med musikjobb att göra, men karet puttrar på fint!

          Jag har ett EHEIM 2080 professional 3. Filtret drar 1 700 liter i timmen och har två utsug. Det ena har jag satt bakom bakgrunden där jag har blå filtermedia och det andra utsuget har jag i karet. Jag har även satt i ett slavutsug i andra änden av karet, till baksidan av bakgrunden, så att det blir bra genomströmning bakom bakgrunden. Vattnet dströmmar ut från frontrutan och bak mot bakgrunden. Jag hade även en pumpskalle bakom bakgrunden - men den väsnades så jädrigt att jag fick ta väck den. EHEIM-filtret tycks funka fint och det är bra "drag" och rörelse på vattnet.

          Kommentar

          • matte159
            • March 2007
            • 1147

            Ja du, här var det ett tag sedan man var inne Jag har faktiskt inte haft så mycket tid över till Zoopet, men nu är jag igång igen!

            Skulle man kunna få se en helhetsbild på karet? Har du ändrat något? Har du fått ännu mer yngel? Har du hittat ett Ocellatus yngel, som du inte trodde fanns, efter att du flyttat dem? Hur går det med troffarna? Någon lek?

            Haha, många frågor! Det var ju som sagt ett tag sedan så jag måste ju få veta
            Mvh
            Mathias
            Fotoalbum

            Kommentar

            • danneregner
              • October 2006
              • 1347

              han kanske ska göra sig av med ocellatusarna, och jag e högtbjudande (och enda)
              Diskus

              Kommentar

              • matte159
                • March 2007
                • 1147

                Ursprungligen postat av danneregner
                han kanske ska göra sig av med ocellatusarna, och jag e högtbjudande (och enda)

                Ja, Ocellatusarna är riktigt snygga! Men jag känner att jag vill testa något nytt, igen. Salt, Killies eller Endlers är tanken... Just nu
                Mvh
                Mathias
                Fotoalbum

                Kommentar

                • danneregner
                  • October 2006
                  • 1347

                  eller diskus! (så blir de för mig iallafall)
                  Diskus

                  Kommentar

                  • matte159
                    • March 2007
                    • 1147

                    Ursprungligen postat av danneregner
                    eller diskus! (så blir de för mig iallafall)

                    Ja, jo... Discus är mycket snygga, men för min del är de bara att glömma... 60L=Inte bra för Discus
                    Mvh
                    Mathias
                    Fotoalbum

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Halloj Boys!
                      Nej, jag har inte hunnit ändra eller lägga till något i karet - men snart så!
                      Jag har ofantligt många yngel av alla fiskarna i baljan, utan troffarna - dom har inte lekt ännu, vad jag vet, men håller hela tiden på att spela och spänna sig framför varandra.
                      Det som står närmast på tur är räk-kuben (har du missat den tråden matte?) som jag håller på att fixa till. Sedan är det nog så att jag tänker avveckla Ocellatusarna - de leker helt enkelt för mycket och jag har inte tid att ta hand om alla yngel... Om någon vill snacka om just Ocellatusarna så skicka ett PM!
                      Och... nej, inga Ocellatusyngel kvar i det stora karet, Thank Fuck! Däremot fem små söta Cyprichromisyngel till, fick jag syn på häromdagen!

                      Kommentar

                      • matte159
                        • March 2007
                        • 1147

                        Ursprungligen postat av MaxB
                        nej, inga Ocellatusyngel kvar i det stora karet, Thank Fuck!
                        Och du är glad!? Jag försöker och försöker ATT FÅ, medan du vill att det SKA SLUTA! Vi kan byta om du vill
                        Mvh
                        Mathias
                        Fotoalbum

                        Kommentar

                        • matte159
                          • March 2007
                          • 1147

                          Ursprungligen postat av MaxB
                          Det som står närmast på tur är räk-kuben (har du missat den tråden matte?) som jag håller på att fixa till.
                          Emmm... Ja, jag har nog missat den Har du en länk?
                          Mvh
                          Mathias
                          Fotoalbum

                          Kommentar

                          • danneregner
                            • October 2006
                            • 1347

                            Diskus

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Jaaaa, matte! Med Ocellatusar är det inga problem att få yngel, jösses Amelia!
                              Ja, faktum är att jag är glad att det inte var några Ocellatusyngel kvar efter att jag flyttat gänget - för i det stora karet är det proppfylt med rätt badiga yngel - det är därför jag skall fylla på med mer sten och göra ännu fler grottor. Julleynglen har inte vett på att försöka dra sig uppåt rutorna så jag kan fånga ur dom utan svärmar runt i de mindre stensystemen. Tror också att jag har två nya små söta nybörjarpar av Gracilisarna - och föräldrarna bara tittar på när de nya håller på... Undrar just hur det där skall skluta egentligen?

                              Här är räklänken; http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=116552

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Danne var snabbast!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...