Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Nando
    svarade
    Helt otroligt. Jag blir så glad, rörd och förundrad. Nu har scalarerna i svartvattenkaret ett stort gäng frisimmande yngel. I karet går också ett antal tetror och apisar. Jag fattar inte hur de har lyckats hålla dem vid liv under de omständigheterna.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Yngel/sprattlare i någon form finns fortfarande kvar. De sitter nu på ett blad och några hoppar ibland upp en bit men kommer tillbaka till bladet snabbt. De är alltså inte frisimmande än, men nästan. Bifogar två dåliga bilder men de är de bästa jag kan åstadkomma.

    Lämna en kommentar:


  • Zombivarg
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Ja, det är roligt men tyvärr osannolikt att det kommer överleva några ev. frisimmande yngel med tanke på karets övriga invånare.
    Men det sista som överger är hoppet och jag hoppas riktigt mycket .
    Gillar dina kar dom är så fina och ser så naturliga ut

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ja, det är roligt men tyvärr osannolikt att det kommer överleva några ev. frisimmande yngel med tanke på karets övriga invånare.

    Lämna en kommentar:


  • Zombivarg
    svarade
    Åååå, så spännande, håller tummarna att det går vägen det är ju alltid roligt.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Scalareparet som tillfälligt huserar i svartvattenkaret har lagt rom. Den är fortfarande kvar efter några dagar och det ser ut att ha blivit sprattlare för rommen rör sig. Så långt har de aldrig kommit tidigare. Det är nog för att de i nuläget är de enda scalarerna i karet. De håller resterande fiskar långt bort från äggen. Lite kul att se,

    Lämna en kommentar:


  • Zombivarg
    svarade
    Verkligen fint och dom gula fiskarna lyser ju jättefint, gillar den ensamma scalaren på ena bilden riktigt vacker.
    Nä du är verkligen inte knäpp vi ser gärna fler bilder så bara bomba på du .

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Kul att du är med (igen)! Ja, jag vill ha det lite mer öppet från början denna gång. Sedan har ju växterna en tendens att sprida sig ändå och har man då, som jag ofta har gjort, planterat för mycket/tätt redan inledningsvis så växer det snabbt ihop till en djungel. Det är fint det också men nu vill jag testa en mer öppen scape!

    Lämna en kommentar:


  • c90368
    svarade
    Hade blivit utloggad från Zoopet, vid en uppdatering antar jag, så det har inte kommit några mail om uppdateringar. Vilket medfört att jag missat din uppdatering, både i karet och i tråden.
    Känner igen det där med svårigheten att besluta om öppen inredning eller fullt av gömställen. Mina kar hade en förmåga att växa igen så fiskarna knappt fick plats.
    Tror att du är på rätt väg med det "nya" karet, förstår precis vad du vill uppnå. Gillar dina Citrontetror skarpt, var en bild tidigare där de verkligen var gula, inser att ljus och bild säkert bidrar en del, men skit samma, fina fiskar!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Jag är knäpp, men har kul! Fler bilder!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ja, ett stim som dyker upp och försvinner igen låter vackert!

    Lämna en kommentar:


  • larsonandy
    svarade
    Personligen tycker jag att fiskar är som trevligast när dom kommer svepande i stora stim runt en flodbank i naturen eller exempelvis en trädstubbe i akvariet, för att sedan lika snabbt försvinna in i växtligheten, vart tog dom vägen? Och så dyker dom upp igen några sekunder senare. Men för det krävs ju riktigt stora akvarier.

    Men dom där citrontetrorna är verkligen fina! Grattis ! Man blir bra sugen på att skaffa sådana.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Björnsitsen - ja, citrontetrorna har fin färg! Jag hoppas 20 corysar blir bra och att de, åtminstone ibland, kan svepa fram över botten i ett stort gäng!

    Zombivarg - trist att du får vänta på sanden men kul att kunna inspirera! Du kommer säkert få till ditt kar jättebra.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...