Scalarer i ett 540 liters kar
Kollaps
X
-
Ja, det är väldigt tråkigt att det är så lite aktivitet. Så här lugnt kan jag inte påminna mig att det någonsin har varit tidigare (så länge jag har varit med). Lyckas inte lägga upp bilder - det kanske inte går längre trots guldmedlemskap? -
Kul med en maffig hane! Roligt att se hur dom parar ihop sig!
Man får nästan känslan av att det är tre aktiva medlemmar på forumet nu… Lite trist?Lämna en kommentar:
-
Det verkar tyvärr inte funka. Jag köpte iallafall en maffig fjärilshane till honorna. Får se vem han väljer av dem! Karet är bara på 120L så för litet för fler hanar. Kul med dina ev. nya fiskar!Lämna en kommentar:
-
Ja lugnare blir det ju men å andra sidan inte det intressanta spelet mellan könen….. Köp du en maffig hane
. Du har ju kar att dela dom till om det blir så. Hur stort är karet du har dom 4a i nu? Jag ska ev hämta 6 Sajica ciklider i helgen. Det blir kul!
Lämna en kommentar:
-
Det går bra, tack! Alla är honor. Funderar på att köpa en större hane men har inte bestämt mig än. Karet är ju ganska litet så på ett sätt är det skönt om det inte blir någon parbildning och lek.Lämna en kommentar:
-
Hur går det med fjärilarna Nando? Är alla honor eller hur blev det?Lämna en kommentar:
-
Hos mig händer inte så mycket. Det råder fortfarande ett relativt lugn bland scalarerna i storkaret vilket jag är tacksam för. Alla fyra fjärilar ser ut att må bra. Mitt minsta kar, det som tidigare var ena dotterns guppykar, funkar också fint för de ”överblivna” fiskarna. Bifogar några bilder på det.Lämna en kommentar:
-
Tack! Ja, det vore otur. Samtidigt kanske det skulle innebära att alla fyra (om de överlever) kan gå kvar i samma kar utan att det blir en massa revirstrider. Men en hane önskar jag ändå att det är. Alla är dock rosa på buken, så de lär vara honor.Lämna en kommentar:
-
Fina fiskar och fina bilder! Speciellt den med vattenspikbladet är magisk med den illgröna färgen! Hoppas nu inte alla är honor! Vore ju otur…..Lämna en kommentar:
Lämna en kommentar: