Allmänt meddelande

Kollapsa
No announcement yet.

Scalarer i ett 540 liters kar

Kollapsa
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
Nya inlägg

• Nando
    svarade
    Hej! Ja exakt, svart akrylfärg. Har kört det på alla mina befintliga kar och tycker det funkar jättebra.

Kommentera:

• Geraxy
    svarade
    Kul projekt! Vad målar du med för färg, svart akryl?

Kommentera:

• Nando
    svarade
    Tack Mats och Inger! Jättekul att du hör av dig ibland Inger, jag saknar dig och hoppas fortfarande att du ska återfalla i hobbyn .

Kommentera:

• Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Inger H Visa inlägg
    Håller med dig Mats och ditt stuff också, ja jag är allt inne och kikar in på er då och då
    //Inger
    Vad härligt att höra. Kul att se dig här Inger, jag saknar dig.

Kommentera:

• Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Mats Bryzell Visa inlägg
    Ja, Nandos stuff är enastående och mycket väl värt att ta del av här på forumet.
    Nandå äger lugnet, metodiken, idéerna och förmågan att genomföra den vision som ligger som tankegrund.
    Fantastiskt att följa!
    Håller med dig Mats och ditt stuff också, ja jag är allt inne och kikar in på er då och då

//Inger

Kommentera:

• Mats Bryzell
    svarade
    Ja, Nandos stuff är enastående och mycket väl värt att ta del av här på forumet.
    Nandå äger lugnet, metodiken, idéerna och förmågan att genomföra den vision som ligger som tankegrund.
    Fantastiskt att följa!

Kommentera:

• Nando
    svarade
    Tack snälla! Det ska bli jättekul! Jag dokumenterar lite under processens gång som vanligt och lägger upp om någon är intresserad

Kommentera:

• cambru
    svarade
    Kul med ett nytt artakvarium! Du är så duktig, jag är säker på att det kommer att bli bra!

Kommentera:

• Nando
    svarade
    Karet är litet och behändigt och det ska bli roligt att inreda ett så litet kar att man kan sitta framför det och plocka in inredningen samt nå överallt utan problem. När jag gjorde om mitt 576L senast fick jag stå på en stol och sträcka mig ner i karet och då hade jag ändå svårt att nå in längst bak.

Kommentera:

• Nando
    svarade
    Nu är mitt nya 54L inhandlat! Jag har fyllt det med vatten för att se att det är tätt och när vattnet är tömt ska jag måla baksidan svart.

Kommentera:

• Nando
    svarade
    Nu har jag ett nytt projekt på gång! Ska byta ut min lilla 30L räkburk mot ett något större kar som det funkar att ha fisk i. Det kommer bli ett 54L och i det ska jag bara ha ett litet gäng dvärgkulfisk. Räkorna i räkburken får flytta till andra kar, jag har ändå tröttnat på att ha en balja för enbart räkor. Mitt lilla nano är dock för litet för fisk, därav uppgraderingen. Har blivit småförälskad i dvärgkulor sedan jag såg ett gäng av dem på min butik för ett tag sedan. Efter att ha läst på en del tror jag att jag kan få till ett bra artkar i den kommande baljan. Och eftersom jag plockar undan nanot har jag ju fortfarande bara fem kar igång

Kommentera:

• Nando
    svarade
    Det får bli som det blir.

Kommentera:

• Munin
    svarade
    Försöker du rädda några yngel den här gången eller får det bli som det blir?

Kommentera:

• Nando
    svarade
    Nu har fjärilarna lekt igen

Kommentera:

• Nando
    svarade
    Ja, det är ca 15 apistoyngel kvar och de är ganska stora. Tror inte kolglödstetrorna kan äta upp dem längre. Fjärilarnas yngel är dock borta nu, tyvärr. Men honan ser ut att vara redo för en ny lek snart.

Kommentera:

Sparar...
X