Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Nando
    svarade
    Gott Nytt År!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Click image for larger version  Name:	FC4ECED4-6250-4FFF-AB33-11AFD133C9A5.jpg Views:	0 Size:	407.8 KB ID:	2438015 Click image for larger version  Name:	866E544E-6067-4CD1-8AF6-7E2EE704BD00.jpg Views:	0 Size:	465.4 KB ID:	2438013 Click image for larger version  Name:	03906715-E0CA-4391-AD79-F55B52380063.jpg Views:	0 Size:	323.3 KB ID:	2438012 Click image for larger version  Name:	2E9907CC-77C1-473D-9590-6FEF68E207DD.jpg Views:	0 Size:	326.4 KB ID:	2438011 Några bilder från Guppykaret.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Glömde skriva vilket kar bågfenorna flyttades till. Det blev mitt ”Storkar” på 570 liter. Där bör de kunna gå och göra sin grej utan att någon kommer till skada.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Dubbelpost

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Inser nu att jag gjorde bort mig i fråga om de gröna bågfenorna. Man bör inte spontanköpa fisk man varken haft tidigare eller läst på om. Var egentligen ute efter ett par ap. borelli att ha i dotterns guppykar. Några sådana fanns dock inte inne. Fick förslaget om gröna bågfensciklider istället. När de varit i karet några dagar märker jag dock att hanen ger sig på guppyhanarna. Så kan jag naturligtvis inte ha det. Paret får gå i ett annat, större kar, istället. Förhoppningsvis kommer inga fler fiskar till skada och vid ev. lek finns dessutom bättre med plats för hanen att undkomma den då aggressiva honan (ja, nu har jag läst på). Dum miss från min sida…

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Tack stefanr och Inger!

    Idag har jag varit på Akvarielagret med yngsta dottern och fyllt på med lite fisk! Köpte en liten grupp Boliviansk fjärilsciklid, ett par Grön bågfensciklid och några Guppys. Bolivianer var de första cikliderna jag testade för ca fem år sedan så det ska bli roligt att återbekanta mig med dem.

    Lämna en kommentar:


  • Inger H
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    God Jul Zoopetvänner! Hoppas ni får en härlig jul och att ni håller er friska!
    God Jul till dig med Nando och till vänner som fortfarande finns kvar på Zoopet


    //Inger

    Lämna en kommentar:


  • stefanr72
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    God Jul Zoopetvänner! Hoppas ni får en härlig jul och att ni håller er friska!
    Dito!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    God Jul Zoopetvänner! Hoppas ni får en härlig jul och att ni håller er friska!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Hej Maria! Kul att du gillar mina kar! Har aldrig haft Kerritetra tidigare men tycker också att de är fina. Mina har dock inte färgat ut jättemycket men är vackra ändå.

    Lämna en kommentar:


  • maria@borgkvist.se
    svarade
    Vilka härliga akvarier och älskar bilden på kerritetrorna. Kerritetror är en fisk som jag själv har skaffat på sistone och den är verkligen vacker med sina skimrande färger.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Funderar på att skaffa en gammal favorit; boliviansk fjärilsciklid. De skulle i så fall gå i mellankaret. Det är en robust, vacker och rolig fisk. Och kanske ska jag försöka mig på några vanliga fjärilar i lillkaret. Det är dock i minsta laget när ett ev. par, så som de ofta gör, hamnar i ofas mellan lekarna. Samtidigt är karet ganska välplanterat så det skulle möjligen fungera. Hade ju en gång i tiden ett fantastiskt vackert fjärilspar som bl.a. gick i det karet utan större problem. Kanske värt att testa igen. Jag har någon sorts hatkärlek till fjärilar; de är vackra och har ett spännande beteende men är samtidigt ganska svåra.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: F9A21F69-69FA-40F0-BA68-7643C161DB5D.jpg
Visningar: 160
Storlek: 486,4 KB
ID: 2437778 Klicka på bilden för större version

Namn: 5A97B882-90C9-4A2F-8914-2BB592336ED8.jpg
Visningar: 171
Storlek: 454,4 KB
ID: 2437777 Såg en kul grej i dotterns guppykar, som också huserar ett gäng pandacorys. Ett litet pandayngel! (Hon har bara guppyhanar så det kan inte vara en guppy.) Jättekul!

    Kastar in ett par nytagna bilder på lillkaret där växterna har kommit igång ordentligt.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Tack tantfri, RogerB och Munin!

    Det där med Svärdsplantorna är ett mysterium även för mig Munin. För några år sedan fick jag dem aldrig att trivas och nu växer de som ogräs. Om jag visste ”hemligheten” skulle jag mer än gärna dela med mig av den men jag har ingen aning. I övrigt är det bra med mig, tack. Vår hund är sju månader nu och det är fullt upp med honom. Ungarna är överlyckliga! Jag går olika kurser med hunden och är väldigt glad över att ha det fritidsintresset. Hoppas allt är bra med dig!

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Förstår fortfarande inte, och kommer troligtvis heller aldrig förstå, varför dina svärdsplantor ser ut så där medan mina är typ 5cm höga och smala blad. Fina scalarer också

    Hur är det i övrigt?

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...