Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Nando
    svarade
    Ja, Redbacksen var snygga. Altum är ju i en klass för sig. Mitt kar är dock för litet för sådana. Jag gillar, tack och lov, de vanliga också.

    Lämna en kommentar:


  • björnsitsen
    svarade
    Jag minns dina fina Redbacks. Så snygga fiskar! Jag har 7 vanliga Scalarer oxå. Drömmen vore ju Altum men både pris och tillgänglighet avskräcker!

    QUOTE=Nando;n2441617]Nej, nu har jag helt vanliga scalarer. [/QUOTE]

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Nu är tyvärr alla yngel borta/uppätna. Jag passade på att flytta tillbaka alla scalarer till storkaret. Återstår att se om de kommer kunna leva ihop på den, relativt sett, lilla ytan nu när det har bildats tre par.

    Slänger in ett gäng bilder från storkaret. Inser att jag mest ägnar mig åt en monolog här men så får det vara.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Glömde bilden till sista karet. Ledsen för skitig ruta…

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Sedan har jag också det f.d. guppykaret igång. Där går några kerritetror, guppyyngel, räkor och corydoras trilineatus.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Svartvattenkaret. De enda fiskarna som syns till här nu är scalareparet med yngel. Men det går också ap. bitaniata och ett gäng tetror här. Plus några amanoräkor om dessa inte har blivit uppätna av scalarerna…

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Mellankaret. I detta kar går vanligtvis ett stim glödbandstetror, ett gäng pandacorysar, räkor och fyra bolivianer. För tillfället finns det även ett par scalarer här.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Lillkaret. Här går ca 25 kolglödstetror, gula räkor, amanoräkor, ottosar och ett par överblivna svarta fantomtetror samt två citrontetror som jag har misslyckats med att fånga. Även en ap. Borellihane går här (hans hona har dött).

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Storkaret. I nuläget finns här tre scalarer, 12 corysar och ca 20 citrontetror. Förhoppningsvis ska det gå att flytta tillbaka fyra scalarer till hit. Risken finns dock att det blir för bråkigt/trångt för tre par.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Jag har köpt ett gäng corydoras sterbai till storkaret och några fler kolglödstetror till lillkaret. Köpte även lite levandefoder. Scalarerna i svartvattenkaret har fortfarande ett gäng yngel kvar. De andra fiskarna i det karet huserar långt in och tillåts inte komma i närheten av ynglena.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Nej, nu har jag helt vanliga scalarer.

    Lämna en kommentar:


  • björnsitsen
    svarade
    Superhäftigt😅. Hoppas nån klarar sig! Är det Redbacks du har nu?

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ja, jag håller tummarna. Nya bilder.

    Lämna en kommentar:


  • Sleaper
    svarade
    Alltid spännande med yngel i ett sällskapskar. Ibland kan ju faktiskt några klara sig mot alla odds.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Kassa kort, men karet är släckt och det blir inte bättre än så i nuläget.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...