Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Nando
    svarade
    Ja, de är tyvärr dyra de där firrarna. Jag gillar annars kolglödstetra och även gul fantomtetra mycket.

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Kul med något litet projekt iaf Kollade på sådana nannostomus som du har men tyckte de var lite väl dyra för tillfället, har du tips på någon annan fin stimfisk?

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: 03F114DA-C60A-48BF-9233-8BCE591976CB.jpg
Visningar: 323
Storlek: 293,9 KB
ID: 2437385 Klicka på bilden för större version

Namn: 7F5E9A38-F098-4087-AA53-8C5D3DCA9A27.jpg
Visningar: 344
Storlek: 315,3 KB
ID: 2437384 Kerritetra och svart fantomtetra är mina nytillskott i lillkaret. Bleka i färgen ännu men det ska väl ge sig med tiden.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Vad kul att höra, det låter ju toppen!

    Lämna en kommentar:


  • åheim
    svarade
    Du Nando jag har aldrig heller haft guppy MEN jag hjälpte en kollega att starta upp ett litet kar och där köpte vi guppy och jäklar så fina färgvarianter det finns och dem blev überfina i karet och lyser så fint! Bra val av din dotter

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Nu händer det ändå något nytt hos mig. Min yngsta dotter, som är sju år, har pratat om att hon vill ha ett akvarium på sitt rum. Efter att ha avvaktat en tid för att se om önskemålet kvarstod gjorde vi sedan slag i saken och fyllde upp mitt gamla ”Kulkar”. Nu går det ett gäng panda corys i karet och snart ska vi inhandla guppys, vilket är den fisk hon vill ha. Jag har aldrig haft guppy och tycker ärligt talat inte att de verkar så spännande men nu är det ju dottern som får välja en för karet passande fisk. Ska bli roligt ändå att se hur det blir!

    I mitt ”Lillkar” har det varit ganska tomt och när pandorna nyligen fick flytta till dotterns kar var det helt plötsligt bara räkor kvar. Jag har velat mellan att avsluta det karet helt eller att köpa nya fiskar. Nu har jag landat i att jag vill fortsätta ha karet igång men testa nya fiskar och inredning. Tanken är att ha svart fantomtetra ihop med kerritetra. Sedan lär det ju bli någon sorts cory också. Jag har planterat många växter, stoppat i några rötter samt lagt ett lite mörkare bottensubstrat ovanpå det gamla. Det ser okej ut i nuläget även om jag ser att vissa detaljer kanske behöver ändras på sikt. Förhoppningsvis hinner vi till A-lagret i helgen för att köpa både guppys och mina tetror!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Oj, då har du haft en väldigt tung period. Det var verkligen tråkigt. Hoppas att du repar dig. Mitt gamla meddelande till dig var just en fråga om hur du mådde eftersom jag inte sett dig på forumet under ovanligt lång tid och blev fundersam på om något hänt.

    Lämna en kommentar:


  • c90368_nytt
    svarade
    Hej och tack för ditt meddelande som jag tyvärr inte kan läsa.

    Jag åkte in till sjukan med ambulans den 19 december förra året. Hade blodförgiftning och mördarbakterier i ljumsken och ner på vänster benet. Det blev operation inom två timmar, sedan blev jag väckt fem dagrar senare på julaftons kvällen. För att göra en lång historia kort så har jag därefter varit tillbaka på sjukan fem gånger och fått Intravenösa antibiotika av olika orsaker. Sedan i somras har huvudet börjat klarna efter alla medeciner jag har ätit. Kom på häromdagen att c90368 mailen inte fungerat, Har inte min privata dator här på vårdhemmet utan min arbetsdator. Så alla mail hem får vidarebefodras av frugan. Som ni ser har jag ett nytt tillfälligt konto tills vidare.

    Ligger på vårdhem eftersom jag inte kan stå på benen efter nio månader i sängen.​

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: FE7D6649-08B3-46E6-B2AB-91B652FFCF9F.jpg
Visningar: 185
Storlek: 367,1 KB
ID: 2437239 Test

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Det är Nannostomus Mortenthaleri. De är verkligen jättefina tycker jag. Kanske blir det ett litet projekt i höst ändå. Yngsta dottern vill ha ett kar på sitt rum. Det kan jag ju inte neka henne .

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Förståeligt men lite tråkigt alltid kul att se när du hittar på något nytt, vågar man hoppas på något mindre akvarieprojekt under årets mörkare månader? Vad är det för fiskar med rött i svartvattenskaret?

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Nej, jag gjorde inte det. Tanken var att göra om inför kommande Discusar men efter att vi skaffat hund känner jag att det projektet får vänta. Har varken tid eller lust för extra många vattenbyten i nuläget.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Jasså Scalarer igen, trevligt. Och svartvattenkaret frodas, trevligt det med.
    Du tömde och re-scape´a aldrig storkaret va? För mig att du surra något om det för ett bra tag sedan.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: 3BF7270D-09C1-47FF-9FA3-09328189D4C9.jpg
Visningar: 214
Storlek: 367,1 KB
ID: 2437188 Klicka på bilden för större version

Namn: D02631F6-3AE7-4277-8F09-EA5C7EBF30FE.jpg
Visningar: 221
Storlek: 540,8 KB
ID: 2437187 Klicka på bilden för större version

Namn: 4855D3B4-BAF4-44B0-BBB4-753EBF149F41.jpg
Visningar: 221
Storlek: 435,9 KB
ID: 2437186 Klicka på bilden för större version

Namn: 8B950154-40C8-4AAD-A60E-E2986A83486F.jpg
Visningar: 217
Storlek: 592,2 KB
ID: 2437185 Klicka på bilden för större version

Namn: A98713C8-D5B1-4F96-ACA5-EEDF8590DD95.jpg
Visningar: 225
Storlek: 267,3 KB
ID: 2437184 Klicka på bilden för större version

Namn: F20708F7-3790-4631-987A-A7F862C179E3.jpg
Visningar: 216
Storlek: 437,0 KB
ID: 2437183 Klicka på bilden för större version

Namn: D4013BBE-3F41-4403-9646-DA178BF24BAA.jpg
Visningar: 223
Storlek: 346,4 KB
ID: 2437182 Här kommer bilderna

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Det är sju små Scalarer! De äter mycket så snart är de nog inte lika små.

    Nedan kommer ett gäng bilder från svartvattenkaret.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...