Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Munin
    svarade
    Fina fiskar, hur många är det?

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: BBE3A263-5D02-4329-9CB4-56D76C21D06E.jpg
Visningar: 292
Storlek: 649,3 KB
ID: 2437072 Klicka på bilden för större version

Namn: 676C626D-36DA-40AE-A738-A917056DADDE.jpg
Visningar: 290
Storlek: 593,8 KB
ID: 2437071 Två bilder till

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: EDD31F36-D98C-4949-B188-1F14E758E18E.jpg
Visningar: 291
Storlek: 495,9 KB
ID: 2437069 Klicka på bilden för större version

Namn: D5A912A4-C26B-40A1-A533-B8E97C139B6D.jpg
Visningar: 295
Storlek: 589,3 KB
ID: 2437068 Klicka på bilden för större version

Namn: E97F27FB-90DE-4F41-A00C-CBCFEFCFB4A5.jpg
Visningar: 298
Storlek: 483,5 KB
ID: 2437067 Klicka på bilden för större version

Namn: A17EB928-7145-4BC4-AD32-CCB752112DA8.jpg
Visningar: 297
Storlek: 438,0 KB
ID: 2437066 Några halvkassa bilder på nykomlingarna!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Mats och Munin - kul att ni är med! Beträffande ynglen har jag kanske fyra-fem stycken, alla honor. Det är inte så att jag behöver dem själv men de går i ett ganska snårigt kar på 570L så det lär inte bli lätt att fiska upp dem .

    Nu har jag köpt ett gäng riktigt små Scalarer. Kul att ha ett kar som stämmer hyfsat med trådnamnet igen!

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Ser riktigt häftigt ut Ok kul att några klarade sig, ville minnas att du eventuellt kunde tänka dig att sälja några men kanske inte blev mer än du vill ha kvar själv då?

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Fantastiskt fint!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: 9FDCA111-371A-4F42-8101-CB59BD430E85.jpg
Visningar: 377
Storlek: 291,2 KB
ID: 2437038 Här är storkaret

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Drar in en bild på storkaret som det ser ut i dagsläget.

    Ja, Motala är lite för långt. Minns inte hur snabbt de växte från små till stora. Atahualpa-ynglen klarade sig, i vart fall några stycken. Alla de går numera i storkaret.

    Sleaper - synd med avståndet, annars hade det varit perfekt.

    Lämna en kommentar:


  • Sleaper
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Oj, vad fina! Hade varit toppen om vi bodde nära varandra. Jag bor i en förort söder om Stockholm.
    Jag bor i Gbg så det blir lite för lång resa. Men det går säkert att hitta snygga skalarer i Stockholm .

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Finns en som säljer snygga i Motala också men även det kanske är lite långt? Hur lång tid tar det för en Scalar att växa från liten till stor för övrigt?

    Hur blev det med Atahualpa yngel för övrigt?

    (Jag har säkert sett dina röda scalarer på bild här men svårt att minnas och det var nog före jag började vara aktiv på forumet iaf)

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Oj, vad fina! Hade varit toppen om vi bodde nära varandra. Jag bor i en förort söder om Stockholm.

    Lämna en kommentar:


  • Sleaper
    svarade
    Har 6st. Rio Nanay till salu, karet skall säljas så dom behöver ett nytt hem. Köpta hos Nols Akvariehobby tidigt i våras och är väl halvvuxna nu skulle jag säga.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ja, det var rödryggade Scalarer jag hade från början! Manacapuro red back hette de nog. Ursnygga! Men nu tror jag att jag vill testa helt vanliga alternativt sådana från Rio Nanay.

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Har du funderat något på "röda" scalarer? Såg några hos en bekant jag kan tyvärr inte komma ihåg vilken typ det är, väldigt fina.. Något på "Mana" kanske?

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Jag funderar på att, återigen, ha Scalarer i storkaret. Har ju kört med enbart mindre fiskar ett tag och lekt med tanken på att ha Discus i framtiden. Inser nu, när det är fullt upp med barn, hund, jobb och diverse aktiviteter, att den framtiden ligger ganska långt fram. Kanske vore det ändå kul med en okomplicerad men vacker större fisk i karet under tiden? Får åka till A-lagret någon dag och se om de har något roligt inne.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...