Scalarer i ett 540 liters kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • ampe
    svarade
    Ja o om du skulle till Sthlm så hade du kunnat få Hongsloi av mig

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Munin - av de apor jag testat skulle jag nog börja med Apistogramma cacatuoides i det ena karet och trifasciata i det andra. Sedan finns det ju flera sorter som jag inte har haft men som också verkar hyfsat lätta och robusta, t.ex. hongsloi och borellii. Förutsatt att karet/karen inte är väldigt stora hade jag satsat på enbart en sorts apa per kar.

    Om du bodde i närheten av Stockholm (vilket jag fått för mig att du inte gör) hade du kunnat få några ungfiskar atahualpa av mig så småningom. Jag har ju ett gäng yngel på tillväxt.

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Toppenbilder som vanligt, vill verkligen också ha atahualpa! Ska försöka sno lite inspiration från dig nu när jag ska inreda nytt och köra ett eller två apistogrammakar, får väl hoppas den går att få tag på men finns ju många fina annars. Vet att jag frågat förut men vilka skulle du rekommendera om jag ska skaffa två sorter?

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Det var omtänksamt, tack!

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Den ser jättefin ut! Jag har nog aldrig sett sådana tidigare. Har du testat dem?
    Nej, jag har aldrig haft dessa. Jag fick syn på Hemigrammus filamentosus då jag kollade runt på nätet efter tetror runt 3-4 cm som gärna går i temperaturer runt 28-29°C (kan vara bra att veta för framtida bruk).
    Tänkte på dina discusfunderingar direkt.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Den ser jättefin ut! Jag har nog aldrig sett sådana tidigare. Har du testat dem?

    Lämna en kommentar:


  • Mats Bryzell
    svarade
    Halloj Nando.
    Den här tetran skulle nog bli jädra fin med en grupp Discus...
    Hemigrammus filamentosus

    Klicka på bilden för större version

Namn: Phoenix-Tetra.jpg
Visningar: 363
Storlek: 19,6 KB
ID: 2433069

    Senast redigerad av Mats Bryzell; 06 November 2021, 15:21.

    Lämna en kommentar:


  • Lusse
    svarade
    Haha, har aldrig tänkt på det viset.
    Hmm nu är det än roligare att titta på dem!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ja, visst är de! Det är roligt när vi får besök av folk som inte alls är intresserade av fiskar - nästan alla tycker ändå att just kulorna är jättesöta! De är som humlor i vattnet tycker jag. Runda, goa och man fattar inte hur de små fenorna (vingarna) kan funka för att få dem att simma (flyga).

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Alltså… kulorna är så söta så jag dör!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Tack ICC! Vad roligt att du ska köpa en av de, i mitt tycke, vackraste fiskar som finns! Lägg gärna upp bilder sedan . Trevlig helg!

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Fantastiska bilder på dina vackra akvarium. Du vet vilka tetror jag är riktigt svag för. Blir snart ett gäng sådana för mig igen.
    Trevlig helg,

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Tack Mats och Lusse!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ursprungligen postat av Farsot
    Vad har du för sand?
    I storkaret är det Rådasand och i de andra karen är det en väldigt finkornig sand från Hornbach som jag tror heter typ beige akvariesand.

    Lämna en kommentar:


  • Lusse
    svarade
    Super!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...