350 liter asiatiska fiskar ledde till allt möjligt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mu(sic)
    • March 2012
    • 2305

    Den enda hon backar för är hanen. Övriga kör hon iväg. Och hon ser ju frisk och alert ut så nånting är nog på gång då. Jag har inte haft ungfödare så jag känner inte till det nåt vidare. Den andra honan och hanen har roligheter för sej. Tyckar jag att det ser ut som i alla fall [emoji2]

    Kommentar

    • Mu(sic)
      • March 2012
      • 2305

      Kolla in kulan på den här fröken Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1415814936.914917.jpg
Visningar: 1
Storlek: 413,8 KB
ID: 2164631 Mellan dom stenarna har hon grävt.

      Kommentar

      • Mu(sic)
        • March 2012
        • 2305

        Paletthonan såg betydligt smalare ut igårkväll och både hon och hanen verkade uppehålla sej runt/ mellan stenarna mer än vad de har gjort förut. Jag har ju ingen erfarenhet när det gäller fisklek men nånting pågår i alla fall. Det är också väldigt lägligt att man har nåt att studera så det blir lättare att vänta med att köpa mer fisk. Frågan är om jag - om det blir nåt - ska ställa i ordning det lilla karet så jag har nånstans att flytta eventuella yngel eller bara låta det sköta sej självt.

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Ursprungligen postat av Mu(sic)
          Paletthonan såg betydligt smalare ut igårkväll och både hon och hanen verkade uppehålla sej runt/ mellan stenarna mer än vad de har gjort förut. Jag har ju ingen erfarenhet när det gäller fisklek men nånting pågår i alla fall. Det är också väldigt lägligt att man har nåt att studera så det blir lättare att vänta med att köpa mer fisk. Frågan är om jag - om det blir nåt - ska ställa i ordning det lilla karet så jag har nånstans att flytta eventuella yngel eller bara låta det sköta sej självt.
          Jag tycker att du ska låta dom sköta sig själva, det brukar bli bäst så. Paletterna är otroligt duktiga på att skydda sina avkommor - nåde den som törs komma i närheten

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mu(sic)
            • March 2012
            • 2305

            Ja det är nog bäst så. Det är ju samma med svärdbärarna om det blir nåt där. Dom som klarar sej klarar sej. Detta borde ju innebära att jag har en bra miljö för fiskarna, eller hur? Och att dom får rätt käk

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              Ursprungligen postat av Mu(sic)
              Ja det är nog bäst så. Det är ju samma med svärdbärarna om det blir nåt där. Dom som klarar sej klarar sej. Detta borde ju innebära att jag har en bra miljö för fiskarna, eller hur? Och att dom får rätt käk

              Klart att du har rätt miljö Håller tummarna nu att det blir nåt så du får lite underhållning.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Mu(sic)
                • March 2012
                • 2305

                Tack Inger [emoji2]

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Klart att Inger har rätt. Har man haft en tuff tid i sitt kar med sjukdomar och död så blir det lätt att man får en bristande tillit till både kar och innevånare. Fullt naturligt. Utmaningen blir ju att våga hoppas igen och att våga bli trygg igen med det som händer i karet. Tycker det känns som att du får sådana där sköna lite lätt soliga känslor för ditt akvarium igen vilket är jätteroligt. Det är verkligen fint. Visst är vision lite härligt stort för sin storlek med den fantastiska frontrutan?
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Mu(sic)
                    • March 2012
                    • 2305

                    Du har så rätt Bluewing! Jag älskar det här karet [emoji2] jag hoppas att jag kommer att bli av med oron jag känner varje dag när jag tittar in i karet. Jag tror fortfarande att jag ska se slöa dåliga fiskar. Men nu vänder det! Jag blev ju av med det stora skruttkaret i onsdags också och nu håller jag på att möblera så min ögonsten ska komma till sin rätt [emoji12][emoji106]

                    Kommentar

                    • Mu(sic)
                      • March 2012
                      • 2305

                      Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1415988265.495502.jpg
Visningar: 1
Storlek: 390,3 KB
ID: 2164655jag försöker lura iväg ancistrusen till andra änden med squash. Palettparet gillar inte att hon ligger på deras sten. Satt med mobilen i högsta hugg och knäppte lite när det hettade till och slog över till video och började filma. Det hade blitt en rolig liten film om jag inte hade fumlat med knappen. Vad man ser på filmen är en grön handduk. I 37 sekunder. Så det blir ingen filmvisning [emoji16]

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Tror, att lite löv på sanden skulle uppskattas av kommande bebisar

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • Mu(sic)
                          • March 2012
                          • 2305

                          Vilken sorts löv ska det vara då? Inget man kan hitta ute häromkring va?

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            Ek och boklöv är det bästa...
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • Mu(sic)
                              • March 2012
                              • 2305

                              Och det kan man köpa på internet då? [emoji12]

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Vet du ingen bok eller ek i närheten? Hojta till annars, så kan jag gå ut en sväng i morgon efter jag sovit färdigt. Nattjobb hägrar...
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...