350 liter asiatiska fiskar ledde till allt möjligt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mu(sic)
    • March 2012
    • 2305

    350 liter asiatiska fiskar ledde till 180 liter gott och blandat

    Vi har björk, asp,sälg tror jag eller vide kanske, al tror jag det är dom som har små kottar va? Däremot finns det nog bara slajmiga rester av löven skulle jag tro. Ja bo i Norrlann ja [emoji2]

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      Inger hade det problemet med, tills hon hittade en ek någonstans. Ordnar detta i morgon.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • Mu(sic)
        • March 2012
        • 2305

        Men vad du är snäll! Tack! ( jag har inte nån gubbe i mobilen som ser tillräckligt glad ut för att uttrycka min glädje)

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Jag kan också fixa det Cathrin, men du har ju fått ett "bud" nu

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mu(sic)
            • March 2012
            • 2305

            Tack Inger [emoji2] jag ska kolla nästa år om jag kan hitta nån ek nånstans men om det funnits nån häromkring skulle jag veta det. Vi var överallt och snokade min hund och jag [emoji12]

            Kommentar

            • Mu(sic)
              • March 2012
              • 2305

              Ancistrusen som paletterna har problem med har ett hack i stjärtfenan. Jag har aldrig haft så underhållande fiskar förut. Dom vaktar ännu noggrannare nu och det verkar som om dom byter av varandra. Intressant [emoji2] jag är så glad att jag bytte inriktning.

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                Ursprungligen postat av Mu(sic)
                Paletthonan såg betydligt smalare ut igårkväll och både hon och hanen verkade uppehålla sej runt/ mellan stenarna mer än vad de har gjort förut. Jag har ju ingen erfarenhet när det gäller fisklek men nånting pågår i alla fall. Det är också väldigt lägligt att man har nåt att studera så det blir lättare att vänta med att köpa mer fisk. Frågan är om jag - om det blir nåt - ska ställa i ordning det lilla karet så jag har nånstans att flytta eventuella yngel eller bara låta det sköta sej självt.
                Medan de är små så är det bäst att låta dem gå med föräldrarna, men ett "uppväxtkar" att flytta ungfiskarna till när man märker att föräldrarna vill leka igen, och kör bort dem, kan vara en bra idé. Dels för att de kan äta upp sina mindre syskon, och för att de ska få lite mer lugn och ro att växa till sig.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • Mu(sic)
                  • March 2012
                  • 2305

                  350 liter asiatiska fiskar ledde till 180 liter gott och blandat

                  Jag hade ju trott att det skulle dröja ett bra tag innan nåt sånt här hände. Är inte förberedd alls och det enda jag har är ett litet som är 37 x 20 x20. Det får inte plats mycket i det. Under förutsättning att det blir nåt hur många kan det bli? [emoji15] Ärligt talat är väl inte odling det jag eftersträvar rent medvetet.

                  Kommentar

                  • Mu(sic)
                    • March 2012
                    • 2305

                    Ähum.... Jag börjar känna ett trängande behov av ett kar till. Funderar på att ta med de små hemmalimmade till glasmästarn och få dom omlimmade. Kanske. Jag ska i alla fall kolla vad det skulle kosta. Dom har ett praktiskt format och är väldigt lättplacerade, ca 50 liter vardera. Filter har jag redan så det vore ganska enkelt [emoji2]

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Väldigt enkelt, så kör på...

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mu(sic)
                        • March 2012
                        • 2305

                        Ja under förutsättning att det inte blir för dyrt så [emoji12] Budgeten är mycket liten nu!

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Mu(sic)
                          Ja under förutsättning att det inte blir för dyrt så [emoji12] Budgeten är mycket liten nu!
                          Kolla Blocket också, där finns en del kap, som kanske blir billigare

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mu(sic)
                            • March 2012
                            • 2305

                            Njae jag tror inte det. Jag har haft koll där under nåt år och det är antingen skit eller alldeles för stort och dyrt. Men jag skulle i och flr sej kunna kolla i våran fb- grupp om nån har nåt. Kruxet är ju att jag vill ha nåt fint och utbudet av begagnat är väldigt begränsat här. Folk begär överpriser och jag ids inte hålla på och deala. Jag tar absolut inte in vad som helst här numera när jag har ett så fint och sprajlans nytt kar [emoji16] men helglas öppet har jag alltid suktat efter. Också [emoji12]

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Mu(sic)
                              Njae jag tror inte det. Jag har haft koll där under nåt år och det är antingen skit eller alldeles för stort och dyrt. Men jag skulle i och flr sej kunna kolla i våran fb- grupp om nån har nåt. Kruxet är ju att jag vill ha nåt fint och utbudet av begagnat är väldigt begränsat här. Folk begär överpriser och jag ids inte hålla på och deala. Jag tar absolut inte in vad som helst här numera när jag har ett så fint och sprajlans nytt kar [emoji16] men helglas öppet har jag alltid suktat efter. Också [emoji12]
                              Annars, så kan du komma till mig och låna ett 40-liters helt gratis så länge du vill

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Mu(sic)
                                • March 2012
                                • 2305

                                Ja det vore ju kul! Eller så kommer jag och hälsar på dej i alla fall nästa gång jag åker till syrran [emoji2]

                                Kommentar

                                Arbetssätt...