350 liter asiatiska fiskar ledde till allt möjligt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • flygrc
    • June 2006
    • 2755

    Det är rätt kul att kika på hur ynglen blir vallade runt av föräldrarna, hur de ser ut att äta sådant vi inte kan se.
    https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
    Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

    Kommentar

    • Mu(sic)
      • March 2012
      • 2305

      Ja jag har sett att dom flyttar hit och dit. Ser liksom ut att beta Jag la ner några ekblad framför grottan och i andra änden av karet. Pallletföräldrarna var genast fram och inspekterade. Liksom ancistrusarna. Det här har jag ju aldrig varit med om förut så det är jätteroligt

      Kommentar

      • Mu(sic)
        • March 2012
        • 2305

        https://vimeo.com/112575826 få se om det här funkar. Suddigt som bara den men ändå...

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Men så kul, jag har missat att du har fått tillökning, grattis! Nu kan du glömma tv:n på ett tag

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mu(sic)
            • March 2012
            • 2305

            Precis! Jag satt och studerade karet nästan hela kvällen. Hade tänkt tukta rötterna på en anubias för dom är så fula men jag såg ju att det är perfekt flr småttingar att gömma sej så jag lät det vara. Och vallisarna funkar lite som en skärmvägg så det blev ingen gallring där heller [emoji2] Dom är avgjort mycket tuffare nu paletterna och har t o m satt sej i respekt hos ancistrusarna. Men en av svärdbärarhonorna såg rejält proppmätt ut igårkväll och jag hoppas det är hennes egna yngel i maggen [emoji6] Det skulle ju vakul att ha en riktig kamera nu men mobilen får lov att duga.

            Kommentar

            • woodlund
              • December 2011
              • 666

              Paletternas yngelvård är underbar att skåda på nära håll, de bryr sig dock inte om storlek på någon annan fisk som kommer nära , är dom för nära småttingarna så ska dom därifrån enligt föräldrarna
              1900Liter Diskusvatten


              Medlem i NDSS www.diskusforum.se

              Kommentar

              • Mu(sic)
                • March 2012
                • 2305

                350 liter asiatiska fiskar ledde till 180 liter gott och blandat

                Ja dom jagar kors och tvärs här [emoji2] Jag hoppas dom är tuffa nog mot skalarerna som kommer till veckan. Jag trodde ju inte att det hade blitt nåt så dom flyttar in på tisdag...
                Senast redigerad av Mu(sic); 23 November 2014, 07:05.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Hur stora är Skalarerna som du har beställt?

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Mu(sic)
                    • March 2012
                    • 2305

                    Dom är 3-4 cm bara. Jag hoppas ju naturligtvis att det ska gå bra. Det är inte brist på gömställen i karet i alla fall. Hål, grottor och trassliga rottofsar överallt. Det borde väl ge dom en chans?

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Mu(sic)
                      Dom är 3-4 cm bara. Jag hoppas ju naturligtvis att det ska gå bra. Det är inte brist på gömställen i karet i alla fall. Hål, grottor och trassliga rottofsar överallt. Det borde väl ge dom en chans?
                      Jadå, det kommer att gå bra Är många småttingar?

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mu(sic)
                        • March 2012
                        • 2305

                        Dom är uppskattningsvis 15-20 stycken. Äter svärdbärare yngel tro?

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Mu(sic)
                          Dom är uppskattningsvis 15-20 stycken. Äter svärdbärare yngel tro?
                          Det gör dom säkert, men jag tror inte att dom får komma så närma

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mu(sic)
                            • March 2012
                            • 2305

                            Ja dom käkar ju artemian och det är ganska stora munsbitar. Det är väl det hon har gjort svärdbäraren som blev så trind helt plötsligt. Eller så har jag inte varit så uppmärksam på sistone så att jag har sett utvecklingen på den fronten [emoji6]

                            Kommentar

                            • Mu(sic)
                              • March 2012
                              • 2305

                              Dom här har legat i en hink i jag tror det är sex veckor. Utan att jag gjort nånting åt dom och det skulle fortfarande gå att använda domKlicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1416741779.404299.jpg
Visningar: 1
Storlek: 101,8 KB
ID: 2164831

                              Kommentar

                              • Mu(sic)
                                • March 2012
                                • 2305

                                Idag kan jag bara se ett yngel. Det var ju synd. Ena svärdbärarhonan är skurken. Hon har varit rejält proppmätt ett par dagar. Men dom lär ju leka igen mina fina paletter Jag hade ju tänkt ta hem skalarerna idag men eftersom jag hade problem med att få in bilen i garaget i oskadat skick när jag kom hem från jobbet tyckte jag att det var lika bra att inte köra någe mer idag. Man får ju inse sina begränsningar fast man är ivrig

                                Kommentar

                                Arbetssätt...