350 liter asiatiska fiskar ledde till allt möjligt

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H
    • December 2008
    • 11248

Ursprungligen postat av Mu(sic)
    Mina guppies avlivades och jag kommer att vänta med att köpa fisk tills jag är säker på att de andra mår bra. Tycker att det känns som om jag sagt så förut?
    Det är nog klokt att du väntar ett tag med nya fiskar...
    Vad är det för fiskar du har nu i karet? Vet att du har skrivit det, men har glömt. Om nu fiskar fortsätter att dö som tidigare, så måste det väl ändå vara nåt skit med vattnet?
    Jag menar, att efter allt strul du hade förut, så kan det väl ändå inte upprepas igen?

//Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

Kommentar

• Mu(sic)
      • March 2012
      • 2305

Ja du förstår kanske att man är nojjig nu igen. Jag har två ancistrusar, ett palettpar och tre svärdbärare. Två honor och en hane samt (antar jag) tre amanoräkor. Jag ringde kommunen i somras och fick två dolkument som visar vad testerna säjer om vattnet i Östersund och jag har dom sparade i mejlen. Jag kan ju inte analysera sånt själv men jag hoppas dyka på nån som kan sånt där. Det enda jag vet som kan ha förändrat vattnet här är att dom installerade uv filter efter cryptosporidieutbrottet 2010. Men det påverkar knappast. Jag vet inte heller om nån annan som har samma problem häromkring.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kommentar

• Inger H
        • December 2008
        • 11248

Ursprungligen postat av Mu(sic)
        Ja du förstår kanske att man är nojjig nu igen. Jag har två ancistrusar, ett palettpar och tre svärdbärare. Två honor och en hane samt (antar jag) tre amanoräkor. Jag ringde kommunen i somras och fick två dolkument som visar vad testerna säjer om vattnet i Östersund och jag har dom sparade i mejlen. Jag kan ju inte analysera sånt själv men jag hoppas dyka på nån som kan sånt där. Det enda jag vet som kan ha förändrat vattnet här är att dom installerade uv filter efter cryptosporidieutbrottet 2010. Men det påverkar knappast. Jag vet inte heller om nån annan som har samma problem häromkring.

Fast om dom andra fiskarna mår bra, så kanske det ändå är något skrutt med dessa guppys?

//Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

Kommentar

• PiaJo
          • August 2009
          • 13001

Jag har svårt att klara guppysar med... de dör oftast så dessa köps inte mer här hemma nu. Endlers brukar vara tåligare.
          /PIA

Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

Kommentar

• Mu(sic)
            • March 2012
            • 2305

Tack Pia [emoji2] Jag har jussom svårt att tänka mej att det ska bli likadant igen. Vilken action det blev förut här när jag släppte ner artemian! Svärdbärarna har ätit som attan från första stund och paletterna är inte riktigt förtjusta i konkurrensen. Alla ser ut att må väldigt bra och ingen är blek eller slö eller står i nåt hörn. Å andra sidan har guppyna inte heller varit bleka. Men men nu får vi hålla tummarna och se ett tag [emoji2]

Kommentar

• Mu(sic)
              • March 2012
              • 2305

Svärdbärarna är väldigt aktiva nu och de är mer utfärgade än förut. De skimrar i gult på undersidan av stjärten och hanens svärd är alldeles gulorange. Strecket utmed kroppen som jag har tyckt var svart är nog snarare mörkrött. Dom är riktigt tjusiga och alldeles lagom färggranna. Jag är väldigt glad att jag köpte dom [emoji2] paletthanen blir ganska upprörd emellanåt och det är intressant att sitta och titta på.

Kommentar

• HeidiH
                • October 2014
                • 629

Kul att svärdisarna mår bra! Ser gärna bild Gröna svärdbärate är så fina! Ångrar nästan lite jag har röda...

Kommentar

• Mu(sic)
                  • March 2012
                  • 2305

Den här bilden är rätt bra för att vara mobilbild tagen av mej [emoji12] Han är mer utfärgad nu och skimrar i både grönt, blått och gult

Kommentar

• ElinR
                    • September 2014
                    • 370

Jättefin!

Kommentar

• Mu(sic)
                      • March 2012
                      • 2305

[emoji2][emoji106]

Kommentar

• HeidiH
                        • October 2014
                        • 629

Så fin så!

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Kommentar

• HeidiH
                          • October 2014
                          • 629

Måste bara fråga. Kan du lägga upp bilder direkt från telefonen via Tapatalk? Har en samsung o får ibte alls till det.Vill veta om jag försöker ngt som är omöjligt från början..

Kommentar

• Mu(sic)
                            • March 2012
                            • 2305

Ja jag lägger upp dom direkt men det blir bäst om man väljer ett kort ifrån albumet i stället för att knäppa direkt i appen eller hur man ska säja. Jag har svårt att tro att det skulle bero på telefonen.

Kommentar

• HeidiH
                              • October 2014
                              • 629

Jag får klura vidare! Tyckersåklart jag gör rätt då jag väljer bild i mitt galleri o det men nånting strular... Nåja en dag så funkar det nog!

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Kommentar

• Mu(sic)
                                • March 2012
                                • 2305

Jag har för mej att jag hade strul i början också. Men fortsätt klura. Du får nog till det. Är du goldmedlem förresten?

Kommentar

Arbetssätt...