350 liter asiatiska fiskar ledde till allt möjligt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mu(sic)
    • March 2012
    • 2305

    Nu är ju bildkvaliten väldigt låg men man kan ju se vilken skillnad i utseende det är mellan honan och hanen. Honan har en väldigt skarp teckning med starka färger medans hanen är grålila med rosa buk. Lite orange och svart längst ut på fenorna. Jag tycker det är jättekonstigt för dom såg helt lika ut i butiken.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

    Kommentar

    • Mu(sic)
      • March 2012
      • 2305

      Jodå fryst artemia är en megahit. Ancistrusarna gillar det också [emoji2]


      Sent from my iPhone using Tapatalk

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Bra, då det är ett kalasfoder för fiskarna!
        Här hemma var det fest idag, köpte 1liter levande mygglarver och det var poppis.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Mu(sic)
          • March 2012
          • 2305

          Jag kan förstå det [emoji2]. Det finns en liten fågelsjö på Frösön där folk brukar håva mygglarver vet jag. Kanske ska prova det nästa vår.


          Sent from my iPhone using Tapatalk

          Kommentar

          • Mu(sic)
            • March 2012
            • 2305

            Gröna prickalger - jajjamensan! Dom verkar alltid trivas hos mej. Sen har dom små trådarna som sitter på crypton och vallisen bredvid börjat växa till sej. Jag får för mej att dom tar fart nu för att jag inte har pytsat i nån näring på över en vecka. Dom stog stilla ett bra tag efter senaste dosen. Men till helgen tänker jag göra lite vattenbyte och pyssla om växterna och visstja! Jag måste ju beställa skalarerna! När jag kollade sist fanns det bara den vita varianten och det vill jag absolut inte ha [emoji15] Jag funderar även på att köpa ett par räkor till. Jag bara tar för givet att dom jag köpte finns där nånstans även om jag inte ser dom. [emoji12] Paletthonan ser nästan ut som en liten boll. Jag släppte ner en skiva squash och hon var där först och käkade. I morron ska dom få artemia igen. Jag ger dom inte det varje dag utan dom får flingor till största delen. Jag får för mej att risken är mindre att vattnet blir dåligt. Alla verkar pigga och friska och det är betydligt lättare att se på dom här gynnarna än de andra små fiskarna jag hade. Dom här far inte runt som jehun hela tiden [emoji12]


            Sent from my iPhone using Tapatalk

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Härligt "uppdateringsinlägg"
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Vilka Scalarer vill du ha?

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Mu(sic)
                  • March 2012
                  • 2305

                  Jag ska ha vanliga gråa med ränder. Jag vet inte vad dom kallas. Det finns ju så många varianter men dom gråa är finast. " Vanliga" skalarer. [emoji2]


                  Sent from my iPhone using Tapatalk

                  Kommentar

                  • Mu(sic)
                    • March 2012
                    • 2305

                    Ja Pia det är roligt att uppdatera när det går "som det ska". [emoji2][emoji106]


                    Sent from my iPhone using Tapatalk

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Kul att det går så bra för dig Apropå din Paletthanes gråa färg, så beror den på att han känner sig helt självsäker, trygg och ohotad. Skulle du haft en annan Paletthane i karet skulle du få se en sotsvart rand på honom direkt. Den där färgen på bilden visar en cool hane som chillar runt i karet Testa med en spegel om du är "sadistiskt" lagd och visa honom en jämnstor hane så får du se skillnaden.
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Mu(sic)
                        • March 2012
                        • 2305

                        Tack för upplysningen! [emoji2] jag har väl inte direkt varit orolig eftersom han har varit väldigt pigg och alert sen jag släppte i honom. Det kanske blir annat när det kommer fler ciklider i karet


                        Sent from my iPhone using Tapatalk

                        Kommentar

                        • Likan
                          • April 2012
                          • 2611

                          Ursprungligen postat av Mu(sic)



                          Sent from my iPhone using Tapatalk
                          Tjusigt!

                          Vad har du för bakgrund? Är det den röda Btn slimline eller?
                          450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                          Kommentar

                          • Mu(sic)
                            • March 2012
                            • 2305

                            Ja det är röd gnejs. Jag är jättenöjd med den och jag siktade på ungefär samma färg som sanden. Det blev ganska lyckat enligt min mening [emoji2]


                            Sent from my iPhone using Tapatalk

                            Kommentar

                            • Likan
                              • April 2012
                              • 2611

                              Jajemen! tack.
                              450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                              Kommentar

                              • Mu(sic)
                                • March 2012
                                • 2305

                                Det kommer sidoskott på en av dom stora anubiasplantorna [emoji2] Har jag aldrig sett förr.


                                Sent from my iPhone using Tapatalk

                                Kommentar

                                Arbetssätt...