350 liter asiatiska fiskar ledde till allt möjligt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inger H

    • December 2008
    • 11247

    Ursprungligen postat av Mu(sic)
    Jag la kuber i en plastpåse och bankade dom till smulor. När jag ska mata tar jag lite på en tesked och låter det tina först. Det blir ju lite rinnigt och slabbigt. Men dom äter som fasen dom små liven [emoji2] jättekul attse när dom jagar runt efter godbitarna.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    För att slippa dessa "rinningar", så brukar jag lägga kuben/kuberna på ett fat med dubbelt hushållspapper (torky) en bra stund innan matning

    //Inger
    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

    Kommentar

    • Mu(sic)
      • March 2012
      • 2305

      Bra ide Inger [emoji2]


      Sent from my iPhone using Tapatalk

      Kommentar

      • Likan
        • April 2012
        • 2611

        350 liter asiatiska fiskar ledde till 180 liter gott och blandat

        Ta ett dl-mått. Det gör jag när jag tinar frysfoder.

        Vill du ha bort "isen"/vätskan så får man väl ta en gaffel eller så och hälla ut det överflödiga när det tinat.

        Som ett tips.
        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

        Kommentar

        • Mu(sic)
          • March 2012
          • 2305

          Jag ger så lite mat ön så länge. Fast det blir nästan för mycket ändå [emoji4]


          Sent from my iPhone using Tapatalk

          Kommentar

          • Mu(sic)
            • March 2012
            • 2305

            Attans... Inga scalarer den här veckan heller [emoji19] Men fina svärdbärare så jag och Mille ska shoppa på lördag.


            Sent from my iPhone using Tapatalk

            Kommentar

            • Mu(sic)
              • March 2012
              • 2305

              Mina guppies beter sej konstigt tycker jag. Honan är på och puttar på hanen och han ser mest håglös ut. Hon är mer färgglad också. Stjärten är i stort sett röd i stället för orange som den var förut. Hon verkar lite bitchig faktiskt emellanåt...

              Jag vet ju inte alls mycket om deras beteende. Är det normalt eller?

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Låter lite oroande att hanen är slö...
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • Mu(sic)
                  • March 2012
                  • 2305

                  Ja jag tror att han kommer att dö. Han står vid ytan mest hela tiden. Lite flashback känsla över det hela [emoji17]


                  Sent from my iPhone using Tapatalk

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Mu(sic)
                    Attans... Inga scalarer den här veckan heller [emoji19] Men fina svärdbärare så jag och Mille ska shoppa på lördag.


                    Sent from my iPhone using Tapatalk
                    Finns här i Sundsvall, så ta en tur och hälsa på

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Mu(sic)
                      • March 2012
                      • 2305

                      Ja det skulle ju va jättekul [emoji2] men jag törs nog inte köra ända dit på vintern. Här finns det bara en butik som säljer fisk men man får väldigt bra service och Tobbe som jag handlar med är väldigt kunnig [emoji16][emoji106]


                      Sent from my iPhone using Tapatalk

                      Kommentar

                      • Mu(sic)
                        • March 2012
                        • 2305

                        Jodå. Han låg och flöt vid insuget. Undrar vad det är nudå. Tre av fyra guppies dog. Den första redan efter några dagar.


                        Sent from my iPhone using Tapatalk

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Ursprungligen postat av Mu(sic)
                          Jodå. Han låg och flöt vid insuget. Undrar vad det är nudå. Tre av fyra guppies dog. Den första redan efter några dagar.


                          Sent from my iPhone using Tapatalk
                          Det är nog bara otur Cathrin, tror inte alls att du behöver vara orolig Fast inte kul när fiskar dör.

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • Mu(sic)
                            • March 2012
                            • 2305

                            Jag hoppas det Inger. Dom är tydligen känsliga. Jag köper en ny idag när jag ändå ska handla fisk. Ett annat problem jag har fått är att Mi+ vätskan har möglat. Och jag har inte mer att blanda till. Är det nån mening att hälla i de andra? Det blir väl obalans i näringen då [emoji15]


                            Sent from my iPhone using Tapatalk

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Ursprungligen postat av Mu(sic)
                              Jag hoppas det Inger. Dom är tydligen känsliga. Jag köper en ny idag när jag ändå ska handla fisk. Ett annat problem jag har fått är att Mi+ vätskan har möglat. Och jag har inte mer att blanda till. Är det nån mening att hälla i de andra? Det blir väl obalans i näringen då [emoji15]


                              Sent from my iPhone using Tapatalk
                              Jag hade tippat i det andra, men det är jag det som inte har så bra koll

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • Mu(sic)
                                • March 2012
                                • 2305

                                Jag köpte växtnäring när jag öndå var på DM. Happylife Plant. Får se om det funkar men jag kommer att fortsätta med pmdd sen. Här är svärdbäraren jag köpte. Säljs som grön svärdbärare.


                                Sent from my iPhone using Tapatalk

                                Kommentar

                                Arbetssätt...