Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mu(sic)
    • March 2012
    • 2305

    Precis vad jag ska göra. Än så länge vet jag bara vart det ska stå. Resten får liksom jäsa fram eftersom [emoji2]

    Kommentar

    • Helene&Andreas
      • January 2009
      • 1336

      Ursprungligen postat av Bluewing
      Jag tycker nog Jonte är häftigare än burken (som är himla häftig). Låt honom utveckla hur han resonerar kring sjuka fiskar eller fiskar med ärr. Texta sedan filmen på samtliga stora världsspråk och han kommer att ha 7 miljoner visningar efter ett par timmar.
      Det är bara ett tips i all vänlighet
      Duuuuu Johnny.... Det där är helt riktigt! I mitt fall är han den första jag frågar när jag åker på ett problem! Däremot så är ju hans burk ute på bilder över hela världen... Och utan att överdriva så är han väl "ganska" hyllad....

      Kommentar

      • Erikderek
        • March 2013
        • 718

        Två sevärda filmer, Bluewing. Smidigt att Diskusarna kunde gå kvar i akvariet när du möblerade om, jag har ett liknande projekt på gång i morgon, men då med tyngdpunkten på att lyfta ur fisk och inte lika mycket fokus på inredningen.

        EK
        Vardagsrum akvariet - Malawi
        Projekt; Ny generation - SA

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Ursprungligen postat av Helene&Andreas
          Duuuuu Johnny.... Det där är helt riktigt! I mitt fall är han den första jag frågar när jag åker på ett problem! Däremot så är ju hans burk ute på bilder över hela världen... Och utan att överdriva så är han väl "ganska" hyllad....
          Jodå det är han visst, men kanske mer för sin skapelse karet. Mindre för hur han resonerar. I varje fall i detta forumet. Det finns ett djup och engagemang som folk nog missar. Jag rör mig inte i hans Darth Vader-kretsar direkt Där kanske det är en röd matta varje gång han visar sig. Vad vet jag?
          Senast redigerad av Bluewing; 25 January 2015, 11:53.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Ja jädrar.. Det där var ett inlägg som hette duga
            härligt med nytänk!
            Kul att det blev godkänt. Var nog lite fundersam hur det hela skulle tas egentligen, men hade lust att prata "direkt" med er andra på Zoopet. Vi har ju umgåtts i ett par år och är personliga stundtals på en nivå som man är med sina vänner nästan. Men för de flesta så vet vare sig ni eller jag så mycket om personen bakom.
            Så det kändes mera som att ni var där och att jag bara berättade. Det var inte mer än så Ville liksom skapa en känsla av att vi umgås lite mer än bara skriver i ett intresseforum.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Ursprungligen postat av Erikderek
              Två sevärda filmer, Bluewing. Smidigt att Diskusarna kunde gå kvar i akvariet när du möblerade om, jag har ett liknande projekt på gång i morgon, men då med tyngdpunkten på att lyfta ur fisk och inte lika mycket fokus på inredningen.

              EK
              Låter spännande Erik. Hur blev det?
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Marten64

                • July 2012
                • 1020

                Lite sen respons kanske men det var riktigt skoj och intressant med morgon TV.
                Det blev riktigt bra med den nya inredningen, gillar idén den bakre öppna korridoren.

                /Johan
                / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Drömmen om ett Discusakvarium

                  Nu är ju detta, tack gode Stordiskus, inte Facebook där du missar avgången från perrongen på åtta sekunder, utan Zoopet där man kan svara på en fråga efter flera år. Så det är lugnt Kul att det uppskattas när man gaggar runt i sina nuskadetfixasikaret-kläder utav sämsta snitt.
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • KJE
                    • August 2013
                    • 1066

                    Ursprungligen postat av Samba
                    Men det ser fortfarande väldigt trång ut för diskusarna, som om dom går i ett för litet akvarium.
                    Jag tycker att det ser ut som om dom fick mycket mer plats nu än i den tidigare inredningen, och ett 450-liters akvarium som är 1,5 meter långt rymmer helt klart 6-7 Discus utan problem
                    Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Blir nog lite ställd över dit inlägg, Bert. Proportionerna är ungefär som med många andra fiskar i andra kar egentligen i detta kar. En fullvuxen svärdbärarhona i ett 100 liters etc. Ancistrus i ett 180 etc. Men åsikten som så är ju inget att säga om. Den har du ju rätt att ha även om jag inte håller med dig alls faktiskt. I det att karet varit trångt tidigare är mer att diskusarna pga all växtmassa bara hade korridoren längst fram att simma fritt i. Nu däremot så är större delen av karet lättillgängligt för dem.
                      Men är nog mest förvånad över din upplevelse faktiskt.
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • ettfettbranamn
                        • December 2010
                        • 3424

                        Ah.. Popcorn time..
                        Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                        Normaliseringsprocessen..
                        (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Ursprungligen postat av Samba
                          Jag förstår att du blir lite ställd,jag har inte orkat att läsa alla inlägg i din tråd och här betraktas du nästan som gud och är kommer lilla jag med åsikt.
                          Om förra inlägget gjorde mig ställd så kan man säga att ditt svar nu hakar av mig fullständigt. Eftersom det finns en en förvånande ironiskt ton i svaret du ger nu som känns ovant i detta forum och så lägger jag ner ordväxlingen i och med detta. Trodde vi diskuterade fiskars villkor och välmående här med ömsesidig respekt i dialogen.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Catnip
                            • December 2014
                            • 58

                            Ursprungligen postat av Samba
                            Förstår att du hoppar av !
                            Men vad sjutton är detta??? Den här tonen hör inte hemma här!

                            Kommentar

                            • ettfettbranamn
                              • December 2010
                              • 3424

                              Ursprungligen postat av Samba
                              Förstår att du hoppar av !
                              Jag tror inte du vill göra det här.. Det enda du kan åstadkomma är att såra blåvingen som lägger ner mer tid och kärlek i sina djur än de absolut flesta.. Trappar någon upp det kommer kjell in och raderar med resultat att stämningen i tråden dör, i värsta fall under väldigt lång tid..

                              Vissa kommer att reagera mycket dåligt på det och du kommer bara att få ut en obehaglig fortsatt vistelse här..
                              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                              Normaliseringsprocessen..
                              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Ursprungligen postat av Catnip
                                Men vad sjutton är detta??? Den här tonen hör inte hemma här!
                                Syftet med det som skrivs är ju att göra andra upprörda på ett eller annat sätt. Lite som att slänga in en smällare i brevlådan hos någon. Ju argare du blir desto roligare blir det för den som söker konfilikten eller vad man nu ska kalla det. Så det är därför jag själv släppte ordväxlingen. Spårar det ut fullständigt så finns ju alltid Kjell
                                Men du kommer att märka att det blir så här i en tråd emellanåt.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...