Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tommy Vestlie
    • August 2014
    • 2097

    Nu sätter du ribban för framtida Zoopet inlägg . God morgon!
    Proud member of Aquascapers of Sweden

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Fan, vad cool, Johnny! Det blev verkligen en "nära" upplevelse med din förklaring och genomgång, i och med filmen.
      Mycket bra!

      Att göra lite mer spejs (kanske?), och liksom optimera karet, ännu mer än innan, är nog en riktigt finfin idé.
      Det skall bli oerhört spännande och intressant att följa detta!

      Kommentar

      • Einarsson
        • May 2012
        • 2956

        Dessutom, även om man har ett jättefint kar, så tröttnar man till slut ändå, ibland är det kul med nytt, så kör hårt.
        350L Diskus

        Kommentar

        • tonpet
          • February 2008
          • 469

          Underbar film och förklarat Johnny, förstår dina tankar. Och jag som läser allt kommer så klart att följa detta med stort intresse.
          // Tony
          Juwel Rio 300, Diskus
          "Sluta vara den du var och bli den du är"

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            Så fick man se Bluewing "live" Min dag är gjord. Det där var annat än skiten som brukar gå på TV. En ny akvarierelaterad TV-kanal på gång kanske, BWTV, med en vacker blåvinge (fjäril) uppe i högra hörnet.

            Väldigt tråkigt att discushonan är så dålig att hon måste avlivas, dock.
            Senast redigerad av Shepard; 24 January 2015, 11:10.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • Helene&Andreas
              • January 2009
              • 1336

              Underbart Johnny! Fantastiskt! Här lägger du ribban högt!

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Toppenfilm

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • Webo
                  • August 2014
                  • 1968

                  Kul att se din på film och bra förklarat. Ska bli kul att se det . Hoppas du hinner med att ta bilder på jobbet så vi kan följa utvecklingen och har tid att lägga upp dem här.

                  Vart har du diskus under tiden du gör om "hemmet^?
                  Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                  Kommentar

                  • woodlund
                    • December 2011
                    • 666

                    Härligt att se dig berätta om dina tankar och idéer om dit kar och varför du gör det , den stora nackdelen med att du gjort detta underbara klipp är att ingen jäkel vågar kommentera något här på forumet igen då allt hamnar i skuggan av detta inlägg
                    Måste säga att det var riktigt trevligt att få en röst och ett dagsfärskt fejs att gå ihop med namnet .
                    1900Liter Diskusvatten


                    Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Jag kan tydligen bara göra en inredning Ser ju nästan lika ut


                      Hur som helst så är jag nöjd med grunden nu. Nu pysslar jag med att sätta dit växter. Det är 25% färre rötter och över 50% mindre växter. Det går som en korridor längs hela baksidan som är helt öppen nu. Jag testar att ta bort streamern då jag tyckte det bara blev för mycket. Syresättningen var bra men diskusarna gillade inte stormen alls faktiskt. Fysiskt mådde de bra av det men deras beteenden blev sämre. De stod och hängde i lä hela tiden.

                      Tack för responsen för morgon TV. Nu var det inte så konstigt att göra den då jag upplever som att jag pratar med er redan. Så det känns mera som att skicka ett videoklipp till en kompis. Sedan känns det inte som att en ribba är lagd men tyckte det var en kul grej bara. Men iofs så kanske jag får se hur ni andra också ser ut snart?
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Du har en bra, djup och lugn röst - och ett sätt som gör sig mycket bra på film. Kan tänka mig att du skulle var jädrans vass på föredrag och liknande, inför publik.

                        Karet ser kanonfint ut - det där gjorde susen!

                        Kommentar

                        • woodlund
                          • December 2011
                          • 666

                          Din om renovering ser inte ut att ha stressat upp dina diskusar för mycket iaf hoppas dessa 6 trivs bra framöver .
                          1900Liter Diskusvatten


                          Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                          Kommentar

                          • KJE
                            • August 2013
                            • 1066

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Jag kan tydligen bara göra en inredning Ser ju nästan lika ut


                            Hur som helst så är jag nöjd med grunden nu. Nu pysslar jag med att sätta dit växter. Det är 25% färre rötter och över 50% mindre växter. Det går som en korridor längs hela baksidan som är helt öppen nu. Jag testar att ta bort streamern då jag tyckte det bara blev för mycket. Syresättningen var bra men diskusarna gillade inte stormen alls faktiskt. Fysiskt mådde de bra av det men deras beteenden blev sämre. De stod och hängde i lä hela tiden.

                            Tack för responsen för morgon TV. Nu var det inte så konstigt att göra den då jag upplever som att jag pratar med er redan. Så det känns mera som att skicka ett videoklipp till en kompis. Sedan känns det inte som att en ribba är lagd men tyckte det var en kul grej bara. Men iofs så kanske jag får se hur ni andra också ser ut snart?
                            Jag tycker det ser riktigt bra ut, inte för att det var dåligt tidigare, röstade ju faktiskt på den inredningen i fototävlingen Men det blev liksom öppnare i den nya inredningen, det känns som om akvariet har blivit djupare
                            Min projekttråd: https://www.zoopet.com/forum/forum/-...rikansk-biotop

                            Kommentar

                            • Einarsson
                              • May 2012
                              • 2956

                              Tycker det ser bättre ut än innan faktiskt.
                              350L Diskus

                              Kommentar

                              • ettfettbranamn
                                • December 2010
                                • 3424

                                Mycket stiligt, modigt med videoklippet också.. Kul att det finns såna som anstränger sig för att hålla forum levande..
                                Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                                Normaliseringsprocessen..
                                (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                                Kommentar

                                Arbetssätt...