Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tommy Vestlie
    • August 2014
    • 2097

    Ber om ursäkt för att jag klampar in i din tråd lite klumpigt och irriterat men jag är så sjukt trött på den respektlöshet och ständiga vilja att söka tjafs som finns i ett antal forum. Zoopet har varit befriad från detta, en frizon där glädjen över att dela såväl goda som dåliga erfarenheter med övriga medlemmar står i centrum. Ett forum där vi bemöter varandra med ödmjukhet och respekt oavsett om man tycker olika eller om man är nybörjare eller senior. Jag kan säga att jag irriterat mig rejält ett antal gånger i ett annat forum varpå jag försökt föra en dialog med berörda personer på ett väldigt sakligt och konstruktivt sätt, men tyvärr så verkar inte akvaristiken vara det viktigaste för dessa personer. Tyvärr så har dessa dialoger delvis fått mig att tröttna på att dela med mig av vad som händer hemma hos oss, tröttna på att skriva och nu dyker samma tendenser upp här. Skall allvarligt fundera på om och hur min fortsättning inom olika akvarieforum kommer se ut.

    Samba: En ursäkt till Johnny vore lämpligt i detta läge.
    Proud member of Aquascapers of Sweden

    Kommentar

    • Helene&Andreas
      • January 2009
      • 1336

      Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
      Ber om ursäkt för att jag klampar in i din tråd lite klumpigt och irriterat men jag är så sjukt trött på den respektlöshet och ständiga vilja att söka tjafs som finns i ett antal forum. Zoopet har varit befriad från detta, en frizon där glädjen över att dela såväl goda som dåliga erfarenheter med övriga medlemmar står i centrum. Ett forum där vi bemöter varandra med ödmjukhet och respekt oavsett om man tycker olika eller om man är nybörjare eller senior. Jag kan säga att jag irriterat mig rejält ett antal gånger i ett annat forum varpå jag försökt föra en dialog med berörda personer på ett väldigt sakligt och konstruktivt sätt, men tyvärr så verkar inte akvaristiken vara det viktigaste för dessa personer. Tyvärr så har dessa dialoger delvis fått mig att tröttna på att dela med mig av vad som händer hemma hos oss, tröttna på att skriva och nu dyker samma tendenser upp här. Skall allvarligt fundera på om och hur min fortsättning inom olika akvarieforum kommer se ut.

      Samba: En ursäkt till Johnny vore lämpligt i detta läge.
      Väldigt bra skrivit Tommy!
      Och Johnny... Låtsas som du aldrig läste vad Samba skrev! Om den människan läst något överhuvudtaget i din tråd så är det något som inte riktigt funkar som det ska där... Är det någonstans man skulle vilja vara en discus så är det hemma hos mr Blåvinge!

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        Håller med dig Tommy, att det är irriterande med folk som söker tjafs. Men inte ens zoopet har varit helt förskonat från troll och annat tjafs genom historien. Dock gör så'na personer sig rätt snabbt omöjliga på zoopet, och Kjell brukar vara ganska snabb med att ta fram stora kickarkängan
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Einarsson
          • May 2012
          • 2956

          Det är inte trångt, även om den välvda framrutan kanske ger en illusion av det, men så är det verkligen inte. Jag har just nu 11 diskusar i en 350-litare och de behöver inte trängas för fem öre.
          350L Diskus

          Kommentar

          • tonpet
            • February 2008
            • 469

            Bra Tommy, det skriver jag under på, alla dagar i veckan.
            Juwel Rio 300, Diskus
            "Sluta vara den du var och bli den du är"

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Är inte sårad eller ens förvånad egentligen att sånt här händer. Internet är ju öppet för alla med allt vad det innebär så här samlas ju all slags människor. Det finns ju inte heller någon etik eller mognadspolis som kan reglera det innan olyckan är skedd.
              Jag tycker bara att vi andra som inte söker konflikt utan istället visar värme, medkänsla och är inkännande med andra inte ska vika oss för de andra. Så jag tycker det är synd om kloka personer som Tommy ska omvärdera sitt deltagande i detta forum (om jag nu inte missuppfattade det hela) för att någon som inte har en utvecklad etik eller hyfs stör dialogen.
              Tänker att denna del av internet är vårt (vi som är medlemmar) och att vi inte ska tappa sugen så lätt när vi blir störda på något sätt. Förstår att ni blir förbannade och provocerade men om ni stannar i den känslan så har ju den som söker konflikt vunnit. Det är väl syftet för den personen?
              Så jag har släppt det hela fullständigt nu och hoppas ni kan ruska av er olusten ni också.
              Men det är allt lite häftigt att läsa om vänner som hoppar in till ens försvar
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Helene&Andreas
                • January 2009
                • 1336

                Ursprungligen postat av Samba
                Du får jag be om ursäkt att jag har en annan syn på att hålla stora akvariefiskar och att just Bluewing hamnade i skottgluggen.
                Hahaha! Stora akvariefiskar? Bring em on!!!

                Kommentar

                • ettfettbranamn
                  • December 2010
                  • 3424

                  Vi gillar johnny..

                  så om alla fortsätter med sitt nu.. inget att se här..

                  We shall overcome, halleluuuuuja brothers and sisters.. Aaaaah the lord spoke to me..
                  Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                  Normaliseringsprocessen..
                  (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    EFBN= One of a kind
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Helene&Andreas
                      • January 2009
                      • 1336

                      Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                      Vi gillar johnny..

                      så om alla fortsätter med sitt nu.. inget att se här..

                      We shall overcome, halleluuuuuja brothers and sisters.. Aaaaah the lord spoke to me..
                      Hahaha!

                      Kommentar

                      • Mr Woods
                        • March 2013
                        • 3409

                        Ursprungligen postat av Bluewing
                        Jag kan tydligen bara göra en inredning Ser ju nästan lika ut


                        Hur som helst så är jag nöjd med grunden nu. Nu pysslar jag med att sätta dit växter. Det är 25% färre rötter och över 50% mindre växter. Det går som en korridor längs hela baksidan som är helt öppen nu. Jag testar att ta bort streamern då jag tyckte det bara blev för mycket. Syresättningen var bra men diskusarna gillade inte stormen alls faktiskt. Fysiskt mådde de bra av det men deras beteenden blev sämre. De stod och hängde i lä hela tiden.

                        Tack för responsen för morgon TV. Nu var det inte så konstigt att göra den då jag upplever som att jag pratar med er redan. Så det känns mera som att skicka ett videoklipp till en kompis. Sedan känns det inte som att en ribba är lagd men tyckte det var en kul grej bara. Men iofs så kanske jag får se hur ni andra också ser ut snart?
                        Det där blev ju riktigt ordentligt bra! Vilken djupkänsla du fick till!

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Ursprungligen postat av Mr Woods
                          Det där blev ju riktigt ordentligt bra! Vilken djupkänsla du fick till!
                          Tack Woods, jag är himla nöjd själv. Men diskusarna stortrivs verkligen.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • ettfettbranamn
                            • December 2010
                            • 3424

                            Ja jag vet inte vad som hänt.. Jag brukade ju inte banga.. Problemet är ju bara att det drabbar tråden i sin helhet och förmodligen är den den bästa källa till lärdom och nya kontakter i akvariesverige just nu.. Eftersom johnny silver - utan filter har en sådan extrem kontakt mellan sitt känsloliv, sina funderingar och hur han agerar i sin hobby blir det så tydligt för dem som faktiskt kan ta in det.. För vissa är det bara en burk vatten med en fisk i, för andra är det en tavla och för ytterligare en annan är det ett husdjur..

                            Sättet på vilket det kombineras i den här tråden tillsammans med utvecklingen rent kunskapsmässigt och den ökade förståelsen skulle absolut kunna vara nyckeln för dem som vill bli duktiga på riktigt..

                            jag har själv slagits så jävla mycket för rovfisk.. Fan jag kom ju hit bara därför.. Någon ifrågasatte min del av hobbyn och jag gick all in oavsett om man hette kjell eller hade 3 inlägg.. Jag räknade med att bli ungefär lika långvarig som jag är i sängen.. Eh.. Stryk det där.. det jag har lärt mig är att oavsett om du har rätt eller fel kommer man fortfarande inte bli uppskattad för det.. De flesta är så civiliserade att oavsett hur rätt eller fel man har kommer bara konflikten i sig att vara ett störningsmoment.. Jag försöker ta med mig det i min roll på rovfisk.. Jag säger aldrig att det "aldrig är ens fel att två träter", snarare tvärtom är det oftast en som är ett arsle och den personen ska det bara vara skräp kvar av när dammet lägger sig.. Stora ord för en dispyt över internet men det är lättast så..

                            Summeringen är väl att den här tråden är alldeles för trevlig för att innehålla massa tjafs.. Det är inte blåvingens stil helt enkelt..
                            Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                            Normaliseringsprocessen..
                            (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                            Kommentar

                            • ettfettbranamn
                              • December 2010
                              • 3424

                              Mm.. Har sugit lite på inredningen.. Jag väntar lite på att uttala mig tills den "gått in sig".. Den inredningen som gav dig ett pris var ju resultatet av lång tid och mycket experimenterande.. Att överösa den här inredningen med lovord eller ris vore inte rättvist förrän man ser var den hamnar..
                              Dådet utfördes av en ensam galning och hans sympatisörer..

                              Normaliseringsprocessen..
                              (Kommunicerar enbart i tankevurpor)

                              Kommentar

                              • Helene&Andreas
                                • January 2009
                                • 1336

                                Ursprungligen postat av ettfettbranamn
                                Ja jag vet inte vad som hänt.. Jag brukade ju inte banga.. Problemet är ju bara att det drabbar tråden i sin helhet och förmodligen är den den bästa källa till lärdom och nya kontakter i akvariesverige just nu.. Eftersom johnny silver - utan filter har en sådan extrem kontakt mellan sitt känsloliv, sina funderingar och hur han agerar i sin hobby blir det så tydligt för dem som faktiskt kan ta in det.. För vissa är det bara en burk vatten med en fisk i, för andra är det en tavla och för ytterligare en annan är det ett husdjur..

                                Sättet på vilket det kombineras i den här tråden tillsammans med utvecklingen rent kunskapsmässigt och den ökade förståelsen skulle absolut kunna vara nyckeln för dem som vill bli duktiga på riktigt..

                                jag har själv slagits så jävla mycket för rovfisk.. Fan jag kom ju hit bara därför.. Någon ifrågasatte min del av hobbyn och jag gick all in oavsett om man hette kjell eller hade 3 inlägg.. Jag räknade med att bli ungefär lika långvarig som jag är i sängen.. Eh.. Stryk det där.. det jag har lärt mig är att oavsett om du har rätt eller fel kommer man fortfarande inte bli uppskattad för det.. De flesta är så civiliserade att oavsett hur rätt eller fel man har kommer bara konflikten i sig att vara ett störningsmoment.. Jag försöker ta med mig det i min roll på rovfisk.. Jag säger aldrig att det "aldrig är ens fel att två träter", snarare tvärtom är det oftast en som är ett arsle och den personen ska det bara vara skräp kvar av när dammet lägger sig.. Stora ord för en dispyt över internet men det är lättast så..

                                Summeringen är väl att den här tråden är alldeles för trevlig för att innehålla massa tjafs.. Det är inte blåvingens stil helt enkelt..
                                Det där var ett av de bästa inläggen på länge!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...