Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    En liten bild med speglingar och allt på mitt favoritkar med Regnbågsfiskar. Slängt en del växter igen då de trivs i denna burk.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
      Ser riktigt härligt och maffigt ut!

      Edit: Givetvis är det också alldeles underbart att höra att du nu fått ordning på problemen i karet och saker och ting kan återgå till ordningen.
      Tack Mats. Det är avgjort skönare med friska firrar i karet.


      Skickat från min iPhone med Tapatalk
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Tack Mats. Det är avgjort skönare med friska firrar i karet.
        Skickat från min iPhone med Tapatalk
        Härligt att höra av dig!
        Det glädjer mig djupt att du har fått ordning på skiten.
        Kanonfin bild i förra inlägget, ser verkligen gôtt ut!

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Härligt Johnny att det har ordnat till sig igen .
          Fin bild på snyggt kar å vackra regnbågsfiskar .

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Ursprungligen postat av Mats Bryzell

            Härligt att höra av dig!
            Det glädjer mig djupt att du har fått ordning på skiten.
            Kanonfin bild i förra inlägget, ser verkligen gôtt ut!
            Tackar Mats efter 4 månader
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Ursprungligen postat av Inger H
              Härligt Johnny att det har ordnat till sig igen .
              Fin bild på snyggt kar å vackra regnbågsfiskar .

              //Inger
              Tack sent om sider Inger!
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Har precis kommit hem från Island. Ett ställe som rekommenderas varmt. Vädret växlar var 5:e minut. Vackert så det värker i bröstet. Trevligt folk med en cool attityd och värme.
                Fick resan överraskande av mina barn och vänner då jag fyllde alldeles för jämt i år. Min kvinna också. Så det blev lite av varje på resan. Valmuseet överst, sedan en riktig läcker kyrka Hallgrimskirkja, Varma källor, Inköpta kaffebönor från Reykjaviks bästa kafferosteri, Väggmålningar, forsar etc. Skallen är full med intryck. Längtar tillbaka!
                Mina fiskar mår utmärkt i de 4 kar som är igång. Byter vatten nu i alla kar och laddar matare och koppar med maltabletterna som 80-åriga grannen med glädje släpper ner i karen under de veckor som nu ska tillbringas på Öland.
                Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1468.jpg
Visningar: 128
Storlek: 359,7 KB
ID: 2371424Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1501.jpg
Visningar: 114
Storlek: 421,5 KB
ID: 2371425Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0180.jpg
Visningar: 141
Storlek: 312,2 KB
ID: 2371426Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1503.jpg
Visningar: 104
Storlek: 479,6 KB
ID: 2371427Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1536.jpg
Visningar: 103
Storlek: 353,8 KB
ID: 2371428Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0074.jpg
Visningar: 107
Storlek: 531,0 KB
ID: 2371429Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_0615.jpg
Visningar: 102
Storlek: 345,8 KB
ID: 2371430Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1474.jpg
Visningar: 105
Storlek: 623,0 KB
ID: 2371431Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1537.jpg
Visningar: 111
Storlek: 368,5 KB
ID: 2371432Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1595.jpg
Visningar: 101
Storlek: 523,6 KB
ID: 2371433Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1598.jpg
Visningar: 101
Storlek: 614,6 KB
ID: 2371434
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Kanonhärliga bilder, Johnny!
                  Kul att se dig här på forumet igen. Själv är jag här på Zoopet alltmer sporadiskt och det har mycket att göra med att "de gamla vanliga" gaggkompisarna i stort sett försvunnit från forumet. Några hänger fortfarande med, men när du liksom försvann ett tag så blev det mindre kul.
                  Jaja... Man har hängt här i tio år nu och det kanske inte är så konstigt att de ämnen man är intresserad av börjar sina i trådarna, och man skriver något endast sporadiskt.
                  Hoppas du har lite power att göra några saftiga uppdateringar här - det vore kul att få veta vad du har i burkarna, och hur det ser ut!
                  Som sagt, Johnny, riktigt gôtt att se att du har det fint!

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Mats, här har du i alla fall fortfarande en "gaggkompis" (om du vill) när höstmörkret kommer. Jag kommer att behöva inredningsvägledning till kommande ciklider . Först måste vi få ordning på vårat vatten, som inte alls var bra efter senaste vattenprovet som gjordes för tio dagar sedan, men allt går att lösa förhoppningsvis.
                    Hoppas, att du också Johnny får lite mer inspiration att uppdatera .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Mathias Nilsson
                      • July 2011
                      • 6552

                      Jag är på ingång på forumet igen också och nu har jag kollat igenom alla trådarna som jag följt de senaste åren.

                      Jag saknar er och snart ses vi mer och mer
                      http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                      "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Så roligt att se respons från både Mats, Inger och Mathias!
                        Är på Öland just nu och kan mer avnjuta fisk i form av mat och att titta på havet. Lite långsökt men ändå....
                        Zoopet blir ju avgjort intressant när personer som ni och förstås flera andra delar med er av era kunskaper och idéer.
                        Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0220.jpg
Visningar: 103
Storlek: 592,4 KB
ID: 2371531
                        Så här såg det ut igår vid Fagerör på norra Öland.
                        Hundarna var som galna.
                        Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0160.jpg
Visningar: 96
Storlek: 574,0 KB
ID: 2371532
                        När det gäller fiskarna så grunnar jag mest på att skaffa fler regnbågar. "Problemet" i sig just nu är att de fiskar jag har verkar må alldeles utmärkt så det kan komma att dröja en hel del innan det blir byte. Så det är lugn lunk i mina kar. De HiH jag hade på mina Owroewefi har läkt ut och de ser ganska coola ut med sina ojämna (pga HiH) pannor. Men de äter och gräver som vanligt. En diskus hänger ju kvar och den skulle jag gärna skänka till någon med diskusar nu när HiH är borta. Men har ingen jag känner med en plats ledig just nu. Men tycker synd om den grabben som verkar tåla allt. Tyvärr så har han snöat in på maltabletter totalt. Men är fin och välmående.
                        Regnbågskaret på jobbet är en ständig källa till glädje då de röda regnbågsfiskarna Glossolepis incisus är riktigt charmiga. Har försökt ta en massa bilder på dom men de är för snabba för mig. De 50 Amanoräkorna njuter och verkar må utmärkt. De håller sig åtminstone still.
                        Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1136.jpg
Visningar: 92
Storlek: 506,7 KB
ID: 2371533
                        Alla de diskussionerna jag haft med er tre och andra här på Zoopet har burit frukt. Så karen är verkligen enkla att hantera idag. Håller tummarna för att ni verkligen kan tänka er att satsa igen. Då är det lätt att bli inspirerad och få nya idéer.
                        Är så himla less på FB-surret och upplever tempot här på Zoopet som direkt läkande.
                        Så jag gissar att jag också kommer att höras en del i höst. Trevligt!

                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Inger H

                          • December 2008
                          • 11247

                          Väldigt trevliga bilder den senaste tiden Johnny, ses kanske lite mer ingående när mörkret faller på .

                          //Inger
                          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                          Kommentar

                          • tanteva
                            • September 2015
                            • 1399

                            håller med om surret på fb.. det går för fort för mig.... å för många vill ha svar nu !!!
                            Här är det lugnt å skönt å mer lagom, även om det är dålig fart. Men så är det sommar med så folk å fä är ute å har kul =D....
                            Kunde inte låta bli tänka på dig av nån konstig anledning när jag var å campade lite vid marvikarna... kanske för det var många kajaker i området =D

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Ursprungligen postat av tanteva
                              håller med om surret på fb.. det går för fort för mig.... å för många vill ha svar nu !!!
                              Här är det lugnt å skönt å mer lagom, även om det är dålig fart. Men så är det sommar med så folk å fä är ute å har kul =D....
                              Kunde inte låta bli tänka på dig av nån konstig anledning när jag var å campade lite vid marvikarna... kanske för det var många kajaker i området =D
                              Kan ju vara kajakerna Eva.
                              Har en bra vibb för Zoopet i höst. Vi får se om det blir en nytändning för flera.
                              Apropå vattenlevande djur har jag faktiskt några bilder från idag:
                              Räknat ovanifrån vänster så är det först en pälssäl, manet, val och sist en flatcoated livsnjutare.
                              Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_2258.JPG Visningar:	2 Storlek:	391.0 kB ID:     	2371556Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_2255.JPG Visningar:	1 Storlek:	580.0 kB ID:     	2371559
                              Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_2256.JPG Visningar:	1 Storlek:	398.1 kB ID:     	2371557Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_2253.JPG Visningar:	1 Storlek:	526.1 kB ID:     	2371558
                              Senast redigerad av Bluewing; 14 July 2017, 15:53.
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Marten64

                                • July 2012
                                • 1020

                                Vilka fina bilder! Vad använder du för kamera?
                                Roligt att du trivs med regnbågarna! De är riktiga vitaminpiller...
                                / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...