Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
    Underbart att se, Johnny! Fantastiskt fint!
    Tack! Tycker hanarnas knäck i nosen och de underbara färgskiftningarna i vinrött, orange, grönt och blå toner är extremt sköna.
    Det står som 13 cm. Men 4 hanar ligger runt 17-18 cm. Kanske inte har Owroewefi?
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Oj, så jädrans stora!
      Kolla med Pia, hon är bra på dessa ciklider.

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Diskuterade med Pia och Daniel (Jozi81) och inser att en del Owroewefi verkar kunna dra iväg. Möjligen spelar karstorleken in en del.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Trots att mina fiskar och akvarier står så pass högt i kurs så går jag ändå och vankar som en äggsjuk yngelsugen Ancistrushanne eftersom jag längtar allt mer efter vår nästa hund Meija. Det blir liksom värre för dag som går.
          Så karen fungerar mera som en slags sval hand på en febrig panna just nu.
          Det är tänkt att vi ska hämta vår Meija den 22/12 förutsatt att allt är ok.
          Så här såg hon ut när hon var 5 veckor:
          Bifogade filer
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • tanteva
            • September 2015
            • 1399

            vilken pudding =D

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Japp är extremt svag för mörkhåriga damer. Så Meija blir nr. 3 nu hemma. Jag är en riktig lyckost (som man sa för 30 år sedan eller mer)
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Mu(sic)
                • March 2012
                • 2305

                Jag saknar min hund litegrann när jag ser den där sötnosen

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  I morgon kl. 10 så ska jag och min kvinna hämta vår nyaste familjemedlem Meija. Hon är en sanslöst söt 8 veckor gammal Flatcoated Retrievervalp. Så i morgon blir det toklycka under hela dagen
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Ursprungligen postat av Bluewing
                    I morgon kl. 10 så ska jag och min kvinna hämta vår nyaste familjemedlem Meija. Hon är en sanslöst söt 8 veckor gammal Flatcoated Retrievervalp. Så i morgon blir det toklycka under hela dagen

                    Antar att sömnen har varit usel i natt . Varmt lycka till med lilla Meija!

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Vilken underbar julklapp!
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Jodå Inger. Genomusel. Men just nu sitter vi bilen på väg till kenneln. Så det är det värt 😊

                        Javisst Pia. Detta är den ultimata julklappen. Fiskarna får ursäkta 😉
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • tonpet
                          • February 2008
                          • 469

                          Ååå Johnny, förstår hur ni känner det just nu. Som Pia skriver.... Sicken Julklapp för er. Detta blir en jul som ni sent glömmer förmodar jag. Förstår att fiskarna får ursäkta, då detta är nått speciellt med att köpa hund. Lycka till med Meija, och ett bilder förväntas så klart när du hinner.
                          Juwel Rio 300, Diskus
                          "Sluta vara den du var och bli den du är"

                          Kommentar

                          • Knax
                            • November 2012
                            • 1148

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Jodå Inger. Genomusel. Men just nu sitter vi bilen på väg till kenneln. Så det är det värt 😊

                            Javisst Pia. Detta är den ultimata julklappen. Fiskarna får ursäkta 😉
                            Underbart! Lycka till och njut! =)

                            Här har vi fått husdjur av annan sort. Inget jag vill gå in på, men låt oss säga att de inte är så välkomna som eran flat coated och att det kräver medicinering att bli av med dem. :-P
                            // Mats, a.k.a. Knax



                            "All's well that ends." - Unknown

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Tack Tony. Har skrattat så jag gråtit över denna tokfia.

                              Knax, då har jag avgjort hellre detta djur än ditt

                              Idag kl. 10 så var vi hos kenneln, tömde vår sparbössa och pantsatte våra krukväxter för att lyckas med detta. Så fick vi då äntligen vår Meija!
                              Hon var lika söt som rädd när vi tog henne. Hon sjöng "vackert" i bilen halva vägen hem men sussade seds sött på min kvinnas arm.
                              Cilla låg bak i bilen och sniffade konstant in Meijas doft genom gallret.
                              Väl hemma så vände vi upp magen och lät Cilla grundligt dofta igenom vår nya familjemedlem.
                              När det var klart så gick vi inomhus och vi umgicks på golvet:


                              Efter en stund när Meija ätit upp alla sin mat gick vi ut i vår lilla trädgård. Jag tror detta är en ganska modig dam. Så här blev det första gången hon kom ut på tomten:


                              Meija tar kontakt med oss alla. Provsmakar regelbundet på mitt skägg. Cilla är makalös och blev mamma direkt. Vakar över den lilla, busar lite med henne och när Meija blir för morsk så sveper hon ner henne mjukt med huvudet för att visa lite mjuk makt. Det är så himla underbart här hemma just nu att jag saknar ord. Vad säger man när ordet lycka köängs färglöst och tamt?
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Tack Tony. Har skrattat så jag gråtit över denna tokfia.

                                Knax, då har jag avgjort hellre detta djur än ditt

                                Idag kl. 10 så var vi hos kenneln, tömde vår sparbössa och pantsatte våra krukväxter för att lyckas med detta. Så fick vi då äntligen vår Meija!
                                Hon var lika söt som rädd när vi tog henne. Hon sjöng "vackert" i bilen halva vägen hem men sussade seds sött på min kvinnas arm.
                                Cilla låg bak i bilen och sniffade konstant in Meijas doft genom gallret.
                                Väl hemma så vände vi upp magen och lät Cilla grundligt dofta igenom vår nya familjemedlem.
                                När det var klart så gick vi inomhus och vi umgicks på golvet:


                                Efter en stund när Meija ätit upp alla sin mat gick vi ut i vår lilla trädgård. Jag tror detta är en ganska modig dam. Så här blev det första gången hon kom ut på tomten:


                                Meija tar kontakt med oss alla. Provsmakar regelbundet på mitt skägg. Cilla är makalös och blev mamma direkt. Vakar över den lilla, busar lite med henne och när Meija blir för morsk så sveper hon ner henne mjukt med huvudet för att visa lite mjuk makt. Det är så himla underbart här hemma just nu att jag saknar ord. Vad säger man när ordet lycka köängs färglöst och tamt?

                                Usch vad underbart med en valp . Visste det, Cilla kommer att fostra lilla Meija precis som Cilla själv har blivit fostrad av sin/sina flockledare .

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...