Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Ursprungligen postat av Inger H
    Ja verkligen vackra. Guramisen är inte så tokig den heller .

    //Inger
    Mosaikguramisen är både sympatisk och vacker. Behaglig personlighet.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Ursprungligen postat av Rufus
      De var verkligen fina! Jag har inte förstått att de skilde sig så mkt från honorna under lek. Är de snälla mot växterna eller knaprar de? Är det i ditt Lido de simmar?
      Jo de skiljer sig rejält väl hemma mot i butiken, Rufus. Sotsvarta med röd mask och regnbågsskimrande fjäll på sidorna. Inga problem alls med växtätande. De simmar i mitt minsta Lido 125.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Rufus
        • January 2005
        • 866

        Låter fint, varit lite tveksam mot barber sedan jag hade ett stim matfriska Aruliusbarber som härjade bland växterna.
        // Annicka

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522


          Precis bytt vatten och tittar på FFM-dimman.
          Funderar på fler hängande grenar i karet.
          Efter ett tag kom mina vackra Owroewefi fram.
          Först ser du min P. Albomaculatus som visar sig en gång om året då Woffarna ville ha hans grotta för lite lördagsgos.

          Klicka på bilden för större version

Namn: image_71067.jpg
Visningar: 139
Storlek: 141,5 KB
ID: 2349218 Klicka på bilden för större version

Namn: image_71068.jpg
Visningar: 115
Storlek: 204,6 KB
ID: 2349219 Klicka på bilden för större version

Namn: image_71069.jpg
Visningar: 117
Storlek: 234,2 KB
ID: 2349220 Klicka på bilden för större version

Namn: image_71070.jpg
Visningar: 120
Storlek: 167,0 KB
ID: 2349221 Klicka på bilden för större version

Namn: image_71071.jpg
Visningar: 115
Storlek: 168,9 KB
ID: 2349222 Klicka på bilden för större version

Namn: image_71072.jpg
Visningar: 106
Storlek: 210,2 KB
ID: 2349223
          Senast redigerad av Bluewing; 23 January 2016, 16:03.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Wow, Johnny, vad härligt karet är! Lugn och harmoni. Toppenfint!
            Nu blev jag plötsligt sugen på att byta vatten - sätter igång direkt!

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Tänk vad lite bilder och text kan göra för att ge inspiration
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Inger H

                • December 2008
                • 11247

                Det blir nog dessa charmiga "läppfiskar" i mitt 240, fina bilder Johnny .

                //Inger
                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  http://youtu.be/4aGHJscKYxo
                  Precis bytt vatten och tittar på FFM-dimman.
                  Funderar på fler hängande grenar i karet.
                  Efter ett tag kom mina vackra Owroewefi fram.
                  Först ser du min P. Albomaculatus som visar sig en gång om året då Woffarna ville ha hans grotta för lite lördagsgos.

                  [ATTACH=CONFIG]n2349218[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]n2349219[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]n2349220[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]n2349221[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]n2349222[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]n2349223[/ATTACH]
                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Wow, Johnny, vad härligt karet är! Lugn och harmoni. Toppenfint!
                  Nu blev jag plötsligt sugen på att byta vatten - sätter igång direkt!
                  Ursprungligen postat av Inger H
                  Det blir nog dessa charmiga "läppfiskar" i mitt 240, fina bilder Johnny .

                  //Inger
                  Här kommer det bytas vatten med idag 😜
                  Helt ljuvliga fiskar.. Saknar mina oerhört mycket men de kommer att komma nya till mig i framtiden för det har jag redan bestämt mig för 😃
                  Inger, du kommer inte ångra dig en sekund, lovar!
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Ursprungligen postat av Inger H
                    Det blir nog dessa charmiga "läppfiskar" i mitt 240, fina bilder Johnny .

                    //Inger
                    Tycker som Pia skrev att du kommer inte att ångra dig. Det är glada, spattiga, ansvarsfulla och nyfikna fiskar. Häftiga personligheter helt enkelt. Deras livsglädje är väldigt smittande. Att de dessutom är väldigt robusta tror jag du gillar. Lite kul att karet har en ny inredning varje dag dessutom.
                    Roligt att du gillar mina enkla mobilbilder
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Här kommer det bytas vatten med idag 😜
                      Helt ljuvliga fiskar.. Saknar mina oerhört mycket men de kommer att komma nya till mig i framtiden för det har jag redan bestämt mig för 😃
                      Inger, du kommer inte ångra dig en sekund, lovar!
                      Förstår att du saknar dem Pia. En del arter kan man ledsna på efter ett tag. En del vill man bara se mer av. Owroewefi är det. Sedan är jag ofta mer bunden snabbare till arter som är lika nyfikna på mig utanför karet som på det som sker i karet. "Woffarna" är ju verkligen så.

                      En forumfråga Pia, hur gjorde du för att kunna ha flera citat i ett och samma svar?
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • PiaJo

                        • August 2009
                        • 13001

                        Du klickar på de inläggen som du vill citera (behöver inte vara i samma tråd med detta har jag inte testat) och sen upp till vänster så så kommer det en ruta "svara x-antal" tryck där och de trillar ner i svarsrutan och sen skriver du bara
                        Senast redigerad av PiaJo; 24 January 2016, 08:12.
                        /PIA

                        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Tack Pia. Ser det nu först. Är man blind eller bara blind?
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Inger H

                            • December 2008
                            • 11247

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Tycker som Pia skrev att du kommer inte att ångra dig. Det är glada, spattiga, ansvarsfulla och nyfikna fiskar. Häftiga personligheter helt enkelt. Deras livsglädje är väldigt smittande. Att de dessutom är väldigt robusta tror jag du gillar. Lite kul att karet har en ny inredning varje dag dessutom.
                            Roligt att du gillar mina enkla mobilbilder

                            Okey, då blir det så . Skönt att jag har er som puttar på

                            //Inger
                            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Varsågod Inger! Påputtning är riktigt stimulerande om det är för en art som man tycker har det mesta en akvarist söker.
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Varsågod Inger! Påputtning är riktigt stimulerande om det är för en art som man tycker har det mesta en akvarist söker.



                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...