Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Tony tar ju 55:- för 10 st. + frakt jämfört med 90:- + frakt för kanske 60-70 st. blad hos Amy. Jag köper dubbla volymen per gång dvs. 400 gr. Då räcker det ett tag. Är de för stora för mindre kar så är de ju bara att bryta sönder.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Papegojor ligger högt på min önskelista den dagen jag skaffar ett riktigt kar. När vi var hos Nabil Bases för ett antal år se'n, så hade han en riktigt rejäl bit, en hona om jag inte missminner mig. Nu är ögonmått inget jag är begåvad med, men h*n såg ut att vara mellan 30 och 40 cm.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Inte för att det har med vare sig diskus eller akvarium men är lite lampnörd och blev störtförälskad i denna Stone Line utelampa från Hillerstorp
        Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1429633878.332451.jpg
Visningar: 1
Storlek: 362,5 KB
ID: 2171095
        Har precis tänt den och tindrar ikapp med den
        Senast redigerad av Bluewing; 21 April 2015, 17:37.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Tommy Vestlie
          • August 2014
          • 2097

          Ursprungligen postat av Erikderek
          Var köper ni Catappablad? Jag tror invånarna i vårt 54 liters SA akvarium skulle uppskatta dessa blad.

          EK
          På rekommendation från Johnny så köper även jag mina från Amy. Förutom att det är prisvärt så känns det väldigt personligt, ja nästan familjärt då hon skickar personliga texter i orderbekräftelsen samt även små meddelanden i form av personliga lappar som följer med leveransen. Fick även sist med en present i form av ett frö från ett träd jag just nu inte minns vad det var med en instruktion om hur man planterar den.

          (Blev många personligt i denna text )
          Proud member of Aquascapers of Sweden

          Kommentar

          • Einarsson
            • May 2012
            • 2956

            Kul hur som helst att du hittat ny inspiration Mr. J. Tyckte du hade det lite tuffare än du förtjänade ett tag. Men som sagt kul att se att du lagt det bakom dig.
            350L Diskus

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Tack Einarsson. Ja så är det på flera sätt. Suttit nu och skrattat högt ett bra tag åt kombon med diskus och Owroewefi. De är så himla roliga ihop. Känns så skönt att se framåt, känna glädje, ren glädje och slippa rulla i tjära och fjädrar.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • TommySt

                • January 2014
                • 208

                Du som oxå har Juwel-kar, har du upplevt det som jag beskriver i nedanstående tråd?

                Using Tapatalk

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Tommy, det du beskriver är ju extremt udda för det innebär att filtret inte hinner ta in vatten i samma takt som det tömmer filtret. Det är ju byggt så inuti att om ett inflöde blir täppt så går mer vatten via ett annat inflöde. Det du visar i din tråd är att det nedre insuget på filtrets vänstra sida framifrån sett är stängt/täppt. Har du satt för något där? Eftersom allt vatten tas från det övre insuget. Det funkar ju så här:
                  Klicka på bilden för större version

Namn: bioflow.jpg
Visningar: 1
Storlek: 45,6 KB
ID: 2171107
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Nämen... där är du ju, Johnny! Go' avatar!

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Jepp där är jag med ancistruslook och allting
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av Bluewing
                        Jepp där är jag med ancistruslook och allting
                        Japp, vi har liknande spröt runt sugmunnarna!

                        Kommentar

                        • Einarsson
                          • May 2012
                          • 2956

                          Fan Johnny du ser ju inte så otäck ut ändå.
                          350L Diskus

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Himla tur, Einarsson
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Det är som om detta karet helt bytt själ. Det är aktivitet absolut överallt. Har suttit timvis när jag kommit hem och bara njutit av skådespelet. Diskusarna är så himla harmoniska och roliga nu när de fått mera space. Det är i varje fall tre hanar och en hona som flörtar med alla tre som positionerat sig till vänster, mitten och till höger. De har vant sig med Guianacarorna nu och verkar snarare vitaliserade av dem. Vare sig det beror på bladen på botten eller de nya Guianacarorna så har de allt mer börjat plocka på botten och längs sprickorna på grenarna. Guianacarorna är som pajaser som blir skräckslagna så fort jag rör mig och 5 sekunder senare kivas om en bladgrotta eller nåt annat. Både diskusarna och Owrona stimuleras av att jag ger Bassliers småkorniga granulat som lägger sig i sprickorna på mangrovegrenorna. T om den diskus som var så mager förut börjar blomstra med klara ögon och flörtar mest. Han är idag den aktivaste diskusen. Sedan gillar diskusarna ärtor konstigt nog. Karet har faktiskt aldrig varit så här roligt.
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Likan
                                • April 2012
                                • 2611

                                Låter underbart!
                                450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...