Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Jodå han tycker att det är mysigt med besök och intressant babbel
    Vad trevligt att du tycker så, det är mysigt i din tråd!

    Och det är större chans att få igång några sidor fritt gaggande än i min egen...
    Senast redigerad av Mr Woods; 05 May 2015, 21:04.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Det är synd att det är så svårt att bjuda på kaffe eller the här bara. Känns lite oartigt när man får trevliga gäster.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Tommy Vestlie
        • August 2014
        • 2097

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Det är synd att det är så svårt att bjuda på kaffe eller the här bara. Känns lite oartigt när man får trevliga gäster.
        Ja lite oartigt är det allt men vi har förståelse för svårigheten att genomföra det så det får väl gå
        Proud member of Aquascapers of Sweden

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          [emoji477]️[emoji477]️[emoji477]️[emoji477]️[emoji477]️[emoji477]️Varsågod!
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Det är tanken som räknas Johnny .

            Johan, kollade kranvattnet nu också, även det ligger på 7.

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              22:07 bjuder vi varandra på virtuellt kaffe och går och mäter Kh i kranen. Kan man ha det mysigare? [emoji4]
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Tommy Vestlie
                • August 2014
                • 2097

                På temat kaffe (och extremt OT) så lyckades jag precis hälla upp ett glas Cola i vad jag trodde var ett annat halvt glas Cola. Det var Kaffe. Många framgångsrika produkter uppstår av rena misstag, detta är inte en av dem.
                Proud member of Aquascapers of Sweden

                Kommentar

                • Mr Woods
                  • March 2013
                  • 3409

                  Gott kaffe!

                  Är det någon som vågar gissa varför Kh-värdet sjunker i mitt kar????

                  Kommentar

                  • Inger H

                    • December 2008
                    • 11247

                    Väldigt kvällstrött, och eftersom jag måste läsa en spännande deckare minst en halvtimme innan jag somnar, så säger jag godnatt nu .

                    //Inger
                    "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Ursprungligen postat av Tommy Vestlie
                      På temat kaffe (och extremt OT) så lyckades jag precis hälla upp ett glas Cola i vad jag trodde var ett annat halvt glas Cola. Det var Kaffe. Många framgångsrika produkter uppstår av rena misstag, detta är inte en av dem.
                      Tänk vad virus mellan öronen kan krångla till livet [emoji6]
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Godnatt Inger
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Tommy Vestlie
                          • August 2014
                          • 2097

                          Ursprungligen postat av Inger H
                          Väldigt kvällstrött, och eftersom jag måste läsa en spännande deckare minst en halvtimme innan jag somnar, så säger jag godnatt nu .

                          //Inger
                          Godnatt!
                          Proud member of Aquascapers of Sweden

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Mina 2 Hemiancistrus Subviridis är nog de mest underhållande malar jag haft. Extremt aktiva. Äter det mesta. Galna i Algae Wafers. Hur aktiva som helst dagtid. De älskar bokstavligen rotupplägget i detta karet. Har ju 2 idag. Funderar på att skaffa 3 till så det blir 5 totalt. Eftersom de är Omnivora är det ju inte totalpanik med födan vad jag förstått till skillnad från Baryancistrus-varianten.
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Tommy Vestlie
                              • August 2014
                              • 2097

                              Vore kul att få kliva in i ditt diskuskar med hjälp av en liten film igen, och kanske då också få hälsa på din L200. Finns det någon särskild blankett man bör använda för att ansöka om detta?
                              Proud member of Aquascapers of Sweden

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Drömmen om ett Discusakvarium

                                Nja vi får se hur det blir med det, då mina upplevelser av dem uppstår om jag är totalt blickstilla. Har försökt filma flera gånger. Men så fort de ser minst rörelse.... Poff! Borta! Jag har tydligen fått Hemiancistrus Sp. Eagle Eye [emoji6] Men även utan ansökan skall jag göra mitt bästa. Men som det är nu sitter jag en bit ifrån i mörkret på kvällen, nästan håller andan. Lite som om man kommer till en glänta i skogen, ser ett rådjur som ännu inte sett dig. Typ så.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...