Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      Ursprungligen postat av Bluewing
      Det är ju tyvärr lite fullt i karen här hemma. Möjligen kan det bli så att jag snokar lite efter några Panaqolus Albomaculatus, men vi får se. Det är tvåbeningarna av 3 arter piacolus, bryzelliensis och ansjovius specialus framförallt och de två karen som står högst upp på listan denna gång. Men man vet aldrig
      Äh, du får flörta med kvinnan i ditt liv så du får starta upp ett kar till tills du kommer
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Mats Bryzell
        Så är det ju på dagarna också nu för tiden - händer ju inte ett skit här på forumet!
        Jo, vissa stunder är det tyvärr helt dött, det kan jag hålla med om..
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          En sak som jag tänkte på är att om vi skall göra ett gruppfoto på vår träff så tar jag fotot för annars kommer jag att känna mig som en pygme på knä för jag vet att Mats är två huvuden högre än mig och Johnny likaså om jag minns det rätt så det kommer bara att se knasigt ut.. så det så..
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Ursprungligen postat av PiaJo
            Äh, du får flörta med kvinnan i ditt liv så du får starta upp ett kar till tills du kommer
            Men jag har risigt förhandlingsläge. Hon har mina tre barn på sin sida. De tycker alla att det börjar se ut som en akvarieaffär hemma. Mysigt tycker jag, men smaken är olika.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Ursprungligen postat av PiaJo
              En sak som jag tänkte på är att om vi skall göra ett gruppfoto på vår träff så tar jag fotot för annars kommer jag att känna mig som en pygme på knä för jag vet att Mats är två huvuden högre än mig och Johnny likaså om jag minns det rätt så det kommer bara att se knasigt ut.. så det så..
              Äh kom igen. Vi andra kommer förstås att stå på knä
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av PiaJo
                En sak som jag tänkte på är att om vi skall göra ett gruppfoto på vår träff så tar jag fotot för annars kommer jag att känna mig som en pygme på knä för jag vet att Mats är två huvuden högre än mig och Johnny likaså om jag minns det rätt så det kommer bara att se knasigt ut.. så det så..
                Självutlösare..?

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Men jag har risigt förhandlingsläge. Hon har mina tre barn på sin sida. De tycker alla att det börjar se ut som en akvarieaffär hemma. Mysigt tycker jag, men smaken är olika.
                  hrm, ja, det är inte lätt då, fyra mot en..
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                    Självutlösare..?
                    Nä behöves inte, jag tar fotot ju!

                    Annars vet jag en till som inte vill vara med på foton.. Anders brukar inte vara den som gillar att apa sig framför kameran... men det finns en annan..
                    Bifogade filer
                    Senast redigerad av PiaJo; 10 February 2014, 11:33.
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av PiaJo
                      Jo, vissa stunder är det tyvärr helt dött, det kan jag hålla med om..
                      Kan det vara OS?

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Nä behöves inte, jag tar fotot ju!

                        Annars vet jag en till som inte vill vara med på foton.. Anders brukar inte vara den som apar sig framför kameran...
                        Nja, du skall nog vara med på bilden tycker jag. Anders däremot är listig som cyano, så honom får vi liksom lura fram - jag kan hålla en av hans nya discusar i näven när vi tar bilden, så kommer han nog med på ett hörn!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                          Nja, du skall nog vara med på bilden tycker jag. Anders däremot är listig som cyano, så honom får vi liksom lura fram - jag kan hålla en av hans nya discusar i näven när vi tar bilden, så kommer han nog med på ett hörn!
                          Hahah, listig som cyano, det lät nästan som ett skällsord
                          ja, vi får lura honom lite... hoppas han går på det
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Einarsson
                            • May 2012
                            • 2956

                            Haha har ni brist på saker att göra på dagarna? (Säger jag som sitter på jobbet och läser forum och ser på OS som någon nämnt innan).
                            350L Diskus

                            Kommentar

                            • woodlund
                              • December 2011
                              • 666

                              Vore trevligt att se ett gruppfoto på alla tokarna efter helgens bravader
                              1900Liter Diskusvatten


                              Medlem i NDSS www.diskusforum.se

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Einarsson
                                Haha har ni brist på saker att göra på dagarna? (Säger jag som sitter på jobbet och läser forum och ser på OS som någon nämnt innan).
                                Nä.. Satte på lunchen och fördrev tiden med lite kul
                                Ursprungligen postat av woodlund
                                Vore trevligt att se ett gruppfoto på alla tokarna efter helgens bravader
                                Är du helt säker, för det är inte jag ...
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...