Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • flygrc
    • June 2006
    • 2755

    Oj , vilken fart de kan få upp.
    Det blir riktigt bra att filma med stativ. Jag ett på vinden någonstans... tror det är dax att leta upp det.
    https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
    Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Ja man tror ju lätt att de är sävliga ibland när man ser dem i ett akvarium. Men diskusar "stänger av" när de är för otrygga eller oinspirerade. Då blir de som kor i en hage. När de är trygga och taggade så gör ju kroppsformen att de kan flytta mycket vatten på kort tid. Då blixtrar det till som på filmen här. Men sedan kan de stå och hänga ett tag bara. Händer alltid nåt.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Ursprungligen postat av PiaJo
        Underbar film, det är ju tom så att jag blir sugen på discus ,

        alla som säger att dessa fiskar bara står och hänger och inte rör sig borde se denna filmen
        Kul att filmen kan ge livsavgörande insikter och skapa sunda behov
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Inger H

          • December 2008
          • 11247

          Johnny, jag är så avundsjuk på ditt fina Diskuskar med alla dessa krispiga växter. Tänk ändå vad grönt och fint det har blivit på ganska så kort tid .
          Den där turbofarten som dom får ibland känner jag igen, ofta händer det vid matdags av någon anledning när någon skrämmer slag på hela flocken .

          //Inger
          "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Halloj Johnny!
            Det är ju ett formidabelt kar du har där. Undrar vad som skulle hända om du helt sonika skulle ta och rycka väck den där Valisnerian som står och trycker mot framrutan på vänstersidan..?

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Kul att filmen kan ge livsavgörande insikter och skapa sunda behov
              Tur för min plånbok och nerver så har jag för små kar

              Jag passar på att njuta i fulla drag av alla andras vackra fiskar istället!
              Senast redigerad av PiaJo; 10 February 2014, 10:42.
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                Halloj Johnny!
                Det är ju ett formidabelt kar du har där. Undrar vad som skulle hända om du helt sonika skulle ta och rycka väck den där Valisnerian som står och trycker mot framrutan på vänstersidan..?
                flåt Mats, petade bort din "fråga", ville inte att Johnny skulle missa den så jag gör så här istället
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av PiaJo
                  flåt Mats, petade bort din "fråga", ville inte att Johnny skulle missa den så jag gör så här istället
                  Aaah, det gör inget, Pia! Johnny kanske inte gillar den kommentaren något vidare ändå..?

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Jodå, det gör han
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                      Aaah, det gör inget, Pia! Johnny kanske inte gillar den kommentaren något vidare ändå..?
                      Hoppas att han uppskattar det som som positivt att någon frågar och kommer med förslag, tror du inte det?
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Hoppas att han uppskattar det som som positivt att någon frågar och kommer med förslag, tror du inte det?
                        Jodå!

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Har slängt 10 liter jättevallisneria och vill ha kvar de allra längst till vänster eftersom de skymmer insuget till ytterfiltret, men ska titta noggrannare om det inte blir bättre att jag tar bort ca 2 plantor på vänster sida från höger räknat. Nu leker att annat par där bakom så jag vill de ska få mysa ihop ett tag först innan jag tar bort några ytterligare plantor.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Ursprungligen postat av Bluewing
                            Jodå, det gör han
                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Hoppas att han uppskattar det som som positivt att någon frågar och kommer med förslag, tror du inte det?
                            ...ninja-johnny...
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Så kommentarer tas nyfiket emot men sedan får jag ju se hur jag gör. Andras idéer kan ju öppna ögonen för sådant man blivit hemmablind för
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Har slängt 10 liter jättevallisneria och vill ha kvar de allra längst till vänster eftersom de skymmer insuget till ytterfiltret, men ska titta noggrannare om det inte blir bättre att jag tar bort ca 2 plantor på vänster sida från höger räknat. Nu leker att annat par där bakom så jag vill de ska få mysa ihop ett tag först innan jag tar bort några ytterligare plantor.
                                Visst! Jag tänkte bara på den där som står och trycker mot frontglaset en bit åt vänster... En hand ner och swiipps, så är den borta!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...