Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    Det säger du.., det var ju natten efter bilderna på när dina nyinköpta i stod sina baljor som jag drömde att jag var nybliven diskusägare, och det var en så'n jädra go känsla!
    Detta är alltså med andra ord ditt fel! Även om jag också är grymt impad av Johnnys diskuskar som han sannerligen borde ha bra med sponsorpengar av Juwel för, så länge det syns på nätet!!!

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Ja sponsorpengar skulle ju inte sitta fel Himla triggande när du får inspiration, Woods. Tycker Anders har helt rätt i att du har ett kanonläge att starta ett kar med Diskus. Du har ju sådan bra feeling för akvaristiken så du fixar det. Du behöver bara vara noggrann och uppmärksam. Det är du ju redan
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Den beskyllande tar jag gärna på mig.
        Ska du söderut så kan vi göra ett besök på Aquazoo...efter det är det kört!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Tony är inte helt fel heller. Men aquazoo har lite fler prisklasser.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            3
            Ursprungligen postat av ansjo
            Den beskyllande tar jag gärna på mig.
            Ska du söderut så kan vi göra ett besök på Aquazoo...efter det är det kört!
            Jag skall dit på torsdag, blir sugen på discus varje gång jag varit där

            Tycker du skall köpa dicsus, Mr Woods
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Ursprungligen postat av Bluewing
              Tony är inte helt fel heller. Men aquazoo har lite fler prisklasser.
              De har ett gäng mindre egenodlade varianter på runt 10 cm som är riktigt fina...
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av ansjo
                De har ett gäng mindre egenodlade varianter på runt 10 cm som är riktigt fina...

                Anders, var ligger dehäringa aquazoo?

                Sedan tycker jag gott att Mr. Woods skall ta klivet över Discuströskeln - lite is i magen bara, och - mycket viktigt - ett besök på apoteket för att inhandla en ask Zepophan-tabletter att stärka sig med, så blir det toppen!

                Kommentar

                • HWH
                  • March 2013
                  • 2310

                  Ursprungligen postat av Mr Woods
                  Det säger du.., det var ju natten efter bilderna på när dina nyinköpta i stod sina baljor som jag drömde att jag var nybliven diskusägare, och det var en så'n jädra go känsla!
                  Detta är alltså med andra ord ditt fel! Även om jag också är grymt impad av Johnnys diskuskar som han sannerligen borde ha bra med sponsorpengar av Juwel för, så länge det syns på nätet!!!
                  Ha ha känner igen mig. Just det fotot satte sig hos mig också. Och jag som inte ens gillar dessa knasiga fiskar. Men jag älskar att se på Johnnys, man tycker nästan man börjar känna dem nu. Även om det bara är på film
                  /Helena,
                  Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Aquazoo ligger bara några kilometer från Ullared, och det är Kaj och Jörgen som har detta ihop. Kanske värt att besöka innan vi tar Gekåsbesöket?
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Aquazoo ligger bara några kilometer från Ullared, och det är Kaj och Jörgen som har detta ihop. Kanske värt att besöka innan vi tar Gekåsbesöket?
                      Jaja - så var det ju, nu vet jag! Ja, dit måste man!

                      Kommentar

                      • Einarsson
                        • May 2012
                        • 2956

                        Aquazoo är väl enda sättet att överleva misären som brukar komma hand i hand med ett besök i de krokarna. ^^
                        350L Diskus

                        Kommentar

                        • Likan
                          • April 2012
                          • 2611

                          Ursprungligen postat av Einarsson

                          Det undrar jag också förresten. Har en 15-20 pansarmalar och 6 st unga L-malar. Hur mycket mat ger man dem? 1 tablett om dagen? 2? 3? Vad brukar folk köra?
                          Jag ger dem typ en tablett var. Räknat på Hikaris sinkin wafers, den storleken. Jag tycker mina är vid gott hull. ej feta.


                          Blev nyfiken blåvinge, du pratat mycket om vitaminer och mineraler. Jag är noga till mig själv och hästen, och fiskarna får väldigt varierat. Men ändå har jag inte funderat så mycket på vit+mineraler. Har du något tips där även om det är riktat till Diskus? För det mesta borde ju andra fiskar också kunna äta. Nyfiken i en strut, och du har säkert nämnt det massor med gånger redan.


                          Skickas från min iPhone via Tapatalk
                          450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                          Kommentar

                          • Mr Woods
                            • March 2013
                            • 3409

                            Jäsningen vilken uppmuntran man fick här då!
                            Har ni gått kursen i positivt grupptryck allihop?
                            Mitt problem är ju som vanligt platsbrist. Antingen har jag att förhandla bort en 1800-talssoffa som står där karet faktiskt skulle få plats, men där kommer det få en del solsken, eller så blir det vardagsrummet! Där finns faktiskt en liten vrå som är perfekt för ett akvarium, men där står det ett 200L med bolivianska fjärilar, hmhm...

                            Vad roligt att det finns fler prisklasser och storlekar på diskusar, ett 325L känns ju i minsta laget, och jag har förstått att man skall ha minst 8-10 stycken!

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Ursprungligen postat av Mr Woods
                              Jäsningen vilken uppmuntran man fick här då!
                              Har ni gått kursen i positivt grupptryck allihop?
                              Mitt problem är ju som vanligt platsbrist. Antingen har jag att förhandla bort en 1800-talssoffa som står där karet faktiskt skulle få plats, men där kommer det få en del solsken, eller så blir det vardagsrummet! Där finns faktiskt en liten vrå som är perfekt för ett akvarium, men där står det ett 200L med bolivianska fjärilar, hmhm...

                              Vad roligt att det finns fler prisklasser och storlekar på diskusar, ett 325L känns ju i minsta laget, och jag har förstått att man skall ha minst 8-10 stycken!
                              Nä Woods vi är så där av oss själva. Vi vill uppmuntra våra vänner till sunda steg mot oändlig lycka Du hittar nog en plats för karet. Med rätt inredning kan du nog klämma in en 7 st. i varje fall.
                              Woods goes Discus kommer det att stå på löpsedlar världen över.
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Ursprungligen postat av Likan
                                Jag ger dem typ en tablett var. Räknat på Hikaris sinkin wafers, den storleken. Jag tycker mina är vid gott hull. ej feta.


                                Blev nyfiken blåvinge, du pratat mycket om vitaminer och mineraler. Jag är noga till mig själv och hästen, och fiskarna får väldigt varierat. Men ändå har jag inte funderat så mycket på vit+mineraler. Har du något tips där även om det är riktat till Diskus? För det mesta borde ju andra fiskar också kunna äta. Nyfiken i en strut, och du har säkert nämnt det massor med gånger redan.


                                Skickas från min iPhone via Tapatalk
                                Detta med vitaminer och mineraler är ju inte något jag vet utan tror helt enkelt på vad tillverkaren anger. Så jag ger gärna av kvalitétsfoder i tron på att det ibland ger mer än ett frysfoder eller frystorkat foder. Men det finns säkert olika bud om detta här på forumet. Sedan litar jag mycket på vad erfarna odlare ger sina fiskar. Eftersom Tony ger sina fiskar detta känner jag mig säker på att det funkar bra. Så det är mer tro än vetenskap det hela.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...