Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Ni hör suset från tangenterna....
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Bluewing
      Ni hör suset från tangenterna....
      ...och snart suset från ryckt Valisneria... Va? Va?

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Ursprungligen postat av Bluewing
        Så kommentarer tas nyfiket emot men sedan får jag ju se hur jag gör. Andras idéer kan ju öppna ögonen för sådant man blivit hemmablind för
        exakt, precis, huvet på spiken... så är det input är alltid roligt om man är lagd åt det hållet. Man har ju sett folk komma och försvinna för att de fick höra kommentarer som inte passade dem trots att de frågat men svaret inte lämpade sig för dem men det är ju inte samma sak som detta men du förstår säkert vad jag menar ändå...
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          Ursprungligen postat av PiaJo
          Tur för min plånbok och nerver så har jag för små kar

          Jag passar på att njuta i fulla drag av alla andras vackra fiskar istället!
          appropå detta med plånbok... skall du inhandla fisk igen nu när det verkar som att du skall till Bästkusten igen?
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av PiaJo
            exakt, precis, huvet på spiken... så är det input är alltid roligt om man är lagd åt det hållet. Man har ju sett folk komma och försvinna för att de fick höra kommentarer som inte passade dem trots att de frågat men svaret inte lämpade sig för dem men det är ju inte samma sak som detta men du förstår säkert vad jag menar ändå...
            Det var ju samma grej som när du påpekade de där små runda svarta stenarna i 540-baljan när du var hemma hos mig senast - att flytta ett par av dom till den där lite tjocka stenkanten, nära rutan - toppenidé! Har inte fixat det än dock...

            Kommentar

            • Jesper Broman
              • November 2012
              • 3445

              Herregud ni är ju ninjor alla tre, man hinner ju knappt med att läsa här

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Jo jag förstår vad du menar Pia. Jag märker ju här i forumet att människor ibland kan uppleva kommentarer som kritik. Men för egen del så blir det ju mer en myskänsla när jag vet att det sitter människor i andra delar av Sverige och engagerar sig i just mitt kar. Det är ju roligare att utveckla sin hobby istället för att hela tiden ha rätt

                Så några vallisnerior kommer att få stryka på foten så snart det ena Diskusparet kelat färdigt, Mats. Men de måste få gulla först sedan städning. Lite som ordningen här hemma ibland.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                  Det var ju samma grej som när du påpekade de där små runda svarta stenarna i 540-baljan när du var hemma hos mig senast - att flytta ett para va dom till den där lite tjocka stenkanten, nära rutan - toppenidé! Har inte fixat det än dock...
                  ja, det tog emot att säga vad jag tyckte det men jag vet ju att du är lagd åt rätt håll i denna frågan så... jag vet att jag alltid uppskattar sånt
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av Bluewing
                    Jo jag förstår vad du menar Pia. Jag märker ju här i forumet att människor ibland kan uppleva kommentarer som kritik. Men för egen del så blir det ju mer en myskänsla när jag vet att det sitter människor i andra delar av Sverige och engagerar sig i just mitt kar. Det är ju roligare att utveckla sin hobby istället för att hela tiden ha rätt

                    Så några vallisnerior kommer att få stryka på foten så snart det ena Diskusparet kelat färdigt, Mats. Men de måste få gulla först sedan städning. Lite som ordningen här hemma ibland.
                    Topp!

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Ursprungligen postat av Jesper Broman
                      Herregud ni är ju ninjor alla tre, man hinner ju knappt med att läsa här
                      Men du lyckades klämma in ett inlägg däremellan ändå. Inte dåligt jobbat
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        ja, det tog emot att säga vad jag tyckte det men jag vet ju att du är lagd åt rätt håll i denna frågan så... jag vet att jag alltid uppskattar sånt
                        Det var en sketabra idé - varför jag inte åtgärdat det ännu är för att jag har tänkt att addera några stenar istället - inte flytta de som redan ligger!

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Ja, här går det undan ibland och ibland är det så slött på forumet att det inte händer nåt på flera timmar, jag upplevde detta inatt när jag inte kunde sova
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av PiaJo
                            Ja, här går det undan ibland och ibland är det så slött på forumet att det inte händer nåt på flera timmar, jag upplevde detta inatt när jag inte kunde sova
                            Så är det ju på dagarna också nu för tiden - händer ju inte ett skit här på forumet!

                            Kommentar

                            • Bluewing

                              • August 2012
                              • 10522

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              appropå detta med plånbok... skall du inhandla fisk igen nu när det verkar som att du skall till Bästkusten igen?
                              Det är ju tyvärr lite fullt i karen här hemma. Möjligen kan det bli så att jag snokar lite efter några Panaqolus Albomaculatus, men vi får se. Det är tvåbeningarna av 3 arter piacolus, bryzelliensis och ansjovius specialus framförallt och de två karen som står högst upp på listan denna gång. Men man vet aldrig
                              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                              Juwel Lido 120

                              Kommentar

                              • HWH
                                • March 2013
                                • 2310

                                Ursprungligen postat av Bluewing
                                Jo jag förstår vad du menar Pia. Jag märker ju här i forumet att människor ibland kan uppleva kommentarer som kritik. Men för egen del så blir det ju mer en myskänsla när jag vet att det sitter människor i andra delar av Sverige och engagerar sig i just mitt kar. Det är ju roligare att utveckla sin hobby istället för att hela tiden ha rätt

                                Så några vallisnerior kommer att få stryka på foten så snart det ena Diskusparet kelat färdigt, Mats. Men de måste få gulla först sedan städning. Lite som ordningen här hemma ibland.
                                Nämen det är ju så man blir Blåvingereligiös- igen.
                                /Helena,
                                Zoopets norska inslag. Har en salig blandning av stort och smått, vått och torrt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...