Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bluewing

    • August 2012
    • 10522

    Har du plöjt hela tråden??? Oj!
    Det känns så bra inombords att du upplever tråden och texten så. Kul att du ville göra resan med mig en stund.
    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
    Juwel Lido 120

    Kommentar

    • Einarsson
      • May 2012
      • 2956

      Känns rätt sjukt att vi pladdrat över 1600 inlägg i denna tråden. xD
      350L Diskus

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Åh vad de äter nu. Hungrigt, girigt glufsande. Tetrabits är tydligen som Oxfilét. Jag som köpt lager av smaskig delux-mat och så är det bara Tetrabits som luktar himmelskt? Jag får väl helt enkelt knapra på mina Tubifex och Artemia själv.

        Apropå leken så är paret så himla duktiga. Det coola är att ibland kan de andra Diskusarna dra förbi alldeles nära och de respekterar bladet med rom fullständigt. Om de glömmer bort sig och glor på deras rom däremot - ja då smäller det.
        En hane har en skada på ena bröstfenan som ser ganska ok ut. Tror det går tufft till ibland mellan dem men upplever att de har gott läkkött. Sår eller bett i en fena blir ok på ett par dagar. Men får hålla koll på hanen.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          Ursprungligen postat av Einarsson
          Känns rätt sjukt att vi pladdrat över 1600 inlägg i denna tråden. xD
          Sjukt? Genomhärligt skulle jag vilja säga Alla sympatiska människor som har lust att dela med sig av det som de kan eller vill veta.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Låter riktigt trevligt och gôtt detta, Johnny! Bara att njuta, med andra ord!

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Låter riktigt trevligt och gôtt detta, Johnny! Bara att njuta, med andra ord!
              Det tog en månad att fatta det, Mats. De chillar om jag gör det
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Einarsson
                • May 2012
                • 2956

                Ursprungligen postat av Bluewing
                Det tog en månad att fatta det, Mats. De chillar om jag gör det
                Bluewings life is now tied to the fate of the fish. Kinda. Eller hur var det nu han sa den gode Tolkien.
                350L Diskus

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Det tog en månad att fatta det, Mats. De chillar om jag gör det
                  Just så!

                  Kommentar

                  • Bluewing

                    • August 2012
                    • 10522

                    Ursprungligen postat av Einarsson
                    Bluewings life is now tied to the fate of the fish. Kinda. Eller hur var det nu han sa den gode Tolkien.
                    Typ så är det. Så sant herr Einarsson. Här pratar vi om själsliga band av helt klart übernaturlig art. Är de lugna är jag lugn etc. Har du sett E.T. några gånger precis som jag så är det lite det bandet som etablerats.
                    Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                    Juwel Lido 120

                    Kommentar

                    • Mu(sic)
                      • March 2012
                      • 2305

                      Jag ska erkänna att jag skummade igenom mycket av tekniksnacket, men det var så underhållande och rent ut sagt skitroligt vissa bitar Och det är ju väldigt kul att se hur folk hjälps åt och stöttar varann

                      Cathrin

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Ja det där tekniksnacket kan sänka den bäste
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Einarsson
                          • May 2012
                          • 2956

                          Ursprungligen postat av Bluewing
                          Typ så är det. Så sant herr Einarsson. Här pratar vi om själsliga band av helt klart übernaturlig art. Är de lugna är jag lugn etc. Har du sett E.T. några gånger precis som jag så är det lite det bandet som etablerats.
                          Haha japp, precis så.
                          350L Diskus

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Ok, nu får vi se var detta tar vägen, men samtliga började ju äta i förrgår. En av dem som är lägst i rang (en hona) och stått och tryckt har nu äntligen börjat äta. När de nu har något att producera så blir det ju möjligt att se deras avföring. Just den honan producerar ju något som mera liknar långa tomma korvskinn med viss fyllning lite då och då. Hon ser fräsch och framåt ut nu men är detta flagellater? Resten har avföring som ser bra ut hittills. Skall slå en pling till Tony också och rådgöra. Nu har jag ju läst så himla mycket innan så det är faktiskt ingen oro för detta, men vill hantera det vettigt.
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Ok, nu får vi se var detta tar vägen, men samtliga började ju äta i förrgår. En av dem som är lägst i rang (en hona) och stått och tryckt har nu äntligen börjat äta. När de nu har något att producera så blir det ju möjligt att se deras avföring. Just den honan producerar ju något som mera liknar långa tomma korvskinn med viss fyllning lite då och då. Hon ser fräsch och framåt ut nu men är detta flagellater? Resten har avföring som ser bra ut hittills. Skall slå en pling till Tony också och rådgöra. Nu har jag ju läst så himla mycket innan så det är faktiskt ingen oro för detta, men vill hantera det vettigt.
                              Bra, slå Tony en signal - så reder det sig. Vad är det för färg på "korvskinnet" - ljust, vitt..?

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Drömmen om ett Discusakvarium

                                Det ser ut som ljust och genomskinligt, lite som fenorna ser ut mellan fenstrålarna. Inte vitt.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...