Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Inte du nej, men här var det Blåvingestress på hög nivå mot slutet. Så tror jag gick ner en 10 kg på en halvtimme nu
    Haha! Där har du ju en ypperlig idé för viktminskning - knäcker ju alla bantningskurer what so ever. Skriv en gåneriviktbok: "Discusbanta med Bluewing - Få dina Discusar att äta - bli smal som en doppvärmare".

    Kommentar

    • Kirre1
      • February 2012
      • 126

      Tack så hemskt mycket för namnen på växterna speciellt cryptocoryne crispatula är jättefin.
      Såna måste jag nog införskaffa skulle jag tro!

      //Kirre

      Kommentar

      • Bluewing

        • August 2012
        • 10522

        Drömmen om ett Discusakvarium

        Jag hade svårt att få tag i dem själv, så hittar du några så tveka inte. En riktigt häftig växt.
        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
        Juwel Lido 120

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Gott att de är på G nu, det tar som sagt lite tid ibland...
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Kirre1
            • February 2012
            • 126

            Fann du dom i en akvarieaffär eller fick du tag på dom av någon privat?

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Haha! Där har du ju en ypperlig idé för viktminskning - knäcker ju alla bantningskurer what so ever. Skriv en gåneriviktbok: "Discusbanta med Bluewing - Få dina Discusar att äta - bli smal som en doppvärmare".
              Då skall jag skaffa discus, pronto! kanske ett par i Tyskland istället för scalarer
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Ursprungligen postat av PiaJo
                Då skall jag skaffa discus, pronto! kanske ett par i Tyskland istället för scalarer
                Taget! En riktig kanoninsikt, Pia. Menar inte det bara för att fläska ( ) på utan jag tror att arten med ditt sätt att närma dig dina fiskar skuylle funka kanon och som sagt, så går du ju ned i vikt på köpet. Som Mats säger, du blir som en doppvärmare. Hård på ytan, fullt med energi inuti och du bara strålar ut av värme som når hela din omgivning. Inte helt fel egentligen.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Ursprungligen postat av Kirre1
                  Fann du dom i en akvarieaffär eller fick du tag på dom av någon privat?
                  Mina var köpta i en affär. Men se om någon affär kan ta hem dem åt dig. De kan säkert beställas.
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Ursprungligen postat av Bluewing
                    Taget! En riktig kanoninsikt, Pia. Menar inte det bara för att fläska ( ) på utan jag tror att arten med ditt sätt att närma dig dina fiskar skuylle funka kanon och som sagt, så går du ju ned i vikt på köpet. Som Mats säger, du blir som en doppvärmare. Hård på ytan, fullt med energi inuti och du bara strålar ut av värme som når hela din omgivning. Inte helt fel egentligen.
                    Låter för bra för att vara sant
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Kirre1
                      • February 2012
                      • 126

                      Ska kolla det snarast möjligt//Kirre

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Senaste nytt från mitt eget Discus lovenest:
                        video, dela, kameratelefon, videotelefon, gratis, ladda upp


                        De är så härligt att se hur de jobbar med leken som skett någon gång här på eftermiddagen.
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Åååhh, det är så man blir tårögd!
                          Du njuter allt gôtt där på Diskusvägen nu, va?

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Drömmen om ett Discusakvarium

                            Det är inte utan att man kan få en ren dj-la lyckokänsla. Tycker de är så himla duktiga. Samtidigt som de leker visar honan på alla tänkbara sätt (hon är matgladast i hela karet) att husse är högintressant. Så tårögd är banne mig rätt uttryckt
                            Så det är allt bra gött!
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • macke_fisk
                              • December 2005
                              • 4442

                              Härlig film . Jättefina discusar .
                              MVH macke_fisk

                              Kommentar

                              • Mu(sic)
                                • March 2012
                                • 2305

                                Oj då! Här var änden på tråden! Va förvånad jag blev Det var verkligen jättekul och inspirerande läsning det här fastän jag har ont i ryggen, musarmen har domnat och jag tror jag behöver vätska upp...

                                Mycket vackert och intressant Bluewing

                                Kommentar

                                Arbetssätt...