Drömmen om ett Discusakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Einarsson
    • May 2012
    • 2956

    Ursprungligen postat av Bluewing
    Jag börjar prata med dem på det där ljusa larviga sättet man pratar med hundar.... tänk så man är.
    Jag pratar jämt med fiskarna, det är så illa att jag tom inbillar mig att de hör vad jag säger och förstår (psykhem nästa?).

    Men men, då ska sägas att jag även är en sån som hälsar på alla djur jag möter på deras eget språk, typ om jag är ute på träningsrunda på cykeln och cyklar förbi en fårhage så bä:ar jag, en kohage så mu:ar jag, en katt eller gris så äre mjau eller nöff. Ser säkert förjäkla dumt ut men är man glad i djur så är man..
    350L Diskus

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Detta sista inlägg är kanon. Då får det att låta som helt normalt Så där håller jag själv också på ska erkännas.
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        Hur går det Johnny?

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Nanoq
          • August 2013
          • 60

          Drömmen om ett Discusakvarium

          Ja vi undrar nog alla va?

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            Tackar för nyfikenheten. Vet inte fullt ut om det är så enkelt att svara på frågan. Igår var det några som fortfarande var påverkade av flagellater men att det fanns lite real stuff i en del av avföringen vilket känns som ett gott tecken. Den stora förändringen är att det är ett djäkla go i akvariet. De är piggare, mer alerta, mer matsugna, kampar mera, ett (nytt) par håller på att putsa en gren just nu Så det är lek på gång.
            Min egen magkänsla är att de beter sig som att de mår extra bra även om några (två honor) tillverkar vitskit ännu. Så jag väljer att se på deras allmäntillstånd och då verkar de må på topp just nu. De tre som hållit sig mest i bakgrunden förut är nu framme och äter med de andra. Det är lite svårt att få ner maten i karet bara för det är så mycket Diskus i vägen.

            Så jag är väldigt lycklig med mina Diskusar och sitter och hänger en del med dem. Oavsett avföringen.

            Är också himla nöjd med inredningen med mycket rötter och växter eftersom de alla 10 kan hitta sina egna revir. Så även om reviret är litet respekteras de av resten av karet. Det är så häftigt att se deras beteenden.
            Fy fasiken förresten vad två hanar slåss nu. Här kan vi prata om strid på kniven.
            Det är som om alla är 25% piggare med medicineringen faktiskt. Jag ska banne mig ha Diskus tills jag fyller 90 (om man nu får ha Diskus på hemmet vill säga.)
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Klart man får!
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Visst får man det - eller så ser vi till att det blir så! Jag skall även spela mina Deep Purple-vinyler på högsta volym också!
                Härligt att höra om Discusarna! Det kommer att fixa sig inom kort, och det är ju redan på god väg!

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  Min magkänsla är att detta går åt rätt håll så jag tror nog också det kommer att fixa sig faktiskt. Jag hade nog tänk dra på lite med Ry Cooder men Deep Purple är aldrig fel.
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Och en bira i näven?
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Och en bira i näven?
                      Ja gärna det Anders.
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Såhär;
                        Bifogade filer

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Precis Mats! Alla kommer att avlyssnas på hemmet när jag sitter och beundrar mina rynkiga (de kommer förstås också att åldras som jag) Diskus. Uriah heep spelade jag så att grannarna ville vräka oss när jag var i tonåren.
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Japp, de unga sjuksyrrorna kommer inte att haja någonting!

                            Visst var det så, grannarna och morsan fick utstå en del!

                            Kommentar

                            • Einarsson
                              • May 2012
                              • 2956

                              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
                              Visst var det så, grannarna och morsan fick utstå en del!
                              Själv har man ju lirat en hel del trummor, på tal om vad grannar och morsan fick utstå. Särskilt första åren när man var väldigt liten och katastrofalt dålig.
                              350L Diskus

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                Här är lite från lovenest just nu. Har tagit bort snigeljäkeln från bladet.
                                Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0001.jpg
Visningar: 1
Storlek: 92,9 KB
ID: 2149370Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0003.jpg
Visningar: 1
Storlek: 94,2 KB
ID: 2149371Klicka på bilden för större version

Namn: DSC_0008.jpg
Visningar: 1
Storlek: 108,7 KB
ID: 2149372

                                Så här på fredagskvällen så är det nästan så man sitter med lätt immiga ögon och ser deras omsorg om rommen. Det är så vackert när man har ett par som fokuserar på rommen till max. Honan på de två först bilderna är en riktig linslus. Oavsett var jag plåtar i karet har jag hennes nyfikna blick i objektivet. Hon är en stor personlighet och flörtar ibland med två andra maffiga hanar men väljer ändå alltid samma vid lek.
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...