"Tvättstugan"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Det är precis det jag tänkte att de skulle få göra och sen se om det går att fästa lite javor mm där det passar om det passar
    Rätt spännade att se hur det kommer att bli, har ju aldrig låtit fisken bestämma hur inredningen skall se ut men med dessa har jag nog inget val för utom vissa rötter och sten som jag tror att de inte kommer att rubba. Det blir liksom på ett annat sätt att se inredningsbiten och det är skönt att jag inte har fingrarna med i det hela

    ... japp svammelt bjuder jag på men jag tror ni fattar vad jag försöker beskriva
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av PiaJo
      Det är precis det jag tänkte att de skulle få göra och sen se om det går att fästa lite javor mm där det passar om det passar
      Rätt spännade att se hur det kommer att bli, har ju aldrig låtit fisken bestämma hur inredningen skall se ut men med dessa har jag nog inget val för utom vissa rötter och sten som jag tror att de inte kommer att rubba. Det blir liksom på ett annat sätt att se inredningsbiten och det är skönt att jag inte har fingrarna med i det hela

      ... japp svammelt bjuder jag på men jag tror ni fattar vad jag försöker beskriva
      Fattar precis! Lite javor och anubias sätter du ju lätt där de inte gräver - typ på vissa rötter. Kan bli hur häftigt som helst!

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        Hoppas på det..
        Nu får paret inreda karet som de vill så kanske, kanske jag adderar lite rötter senare, när jag har köpt på mig lite nya
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • PiaJo

          • August 2009
          • 13001

          GB-paret har haft lite "homestyling" inatt för det låg en massa växtdelar och flöt på vattenytan och en rot hade vält lite
          /PIA

          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av PiaJo
            GB-paret har haft lite "homestyling" inatt för det låg en massa växtdelar och flöt på vattenytan och en rot hade vält lite
            Ja, du ser - nu vill dom mysa till det för sig.

            Kommentar

            • PiaJo

              • August 2009
              • 13001

              Ursprungligen postat av Mats Bryzell
              Ja, du ser - nu vill dom mysa till det för sig.
              då får man hoppas att det blir nåt resultat av mysandet då ,ser detta som ett slags "förspel"
              Senast redigerad av PiaJo; 30 August 2013, 12:19.
              /PIA

              Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                ...kanske köpa golfbolls-guldfiskar till mitt tomma 220 kar....

                näää... skämt åtsido, jag bara spånar vad jag skall ha, ena stunden paletter sen TA, sen jordätare.. osv osv...
                Senast redigerad av PiaJo; 06 September 2013, 11:30.
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • ansjo
                  • November 2005
                  • 29967

                  Är bara karet färdigt till Tysklandsresan, så tror jag bensäkert att det löser sig där...
                  Har du inkörsfiskar nu?
                  /Anders

                  Medlem i NCS - givetvis!

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    Det skall vara klart, skall göra om det lite nu när det är till det närmaste tomt, Jordmumsar-hannen får gå kvar till några dagar innan vi åker så tror jag att filterbakterierna klarar sig. Sen går det en enda stackars corys kvar med, fick inte med den i flytten av de andra...
                    Senast redigerad av PiaJo; 06 September 2013, 11:47.
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • PiaJo

                      • August 2009
                      • 13001

                      Känns som ett angemänt "problem" att ett 220 kar är tomt...
                      /PIA

                      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                      Kommentar

                      • Inger H

                        • December 2008
                        • 11247

                        Ursprungligen postat av PiaJo
                        Känns som ett angemänt "problem" att ett 220 kar är tomt...
                        Jag har angenämare "problem", nämligen ett tomt 240 .

                        //Inger
                        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                        Kommentar

                        • PiaJo

                          • August 2009
                          • 13001

                          Jaha.. nu när det är fredagsmys här hemma så passar det kanske bra med lite bilder på diverise fiskar de flesta bilder är gamla så de som brukar titta till känner nog igen dem
                          Bifogade filer
                          /PIA

                          Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            åssså några till...
                            Bifogade filer
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Moving Waves
                              • August 2010
                              • 1403

                              Sv: "Tvättstugan"

                              Ser som vanligt bra ut Pia! Den sista apistohonan, vad är det för art? Läcker dam!
                              - - -
                              540l Tanganyika, 375l SA/Växtkar, 105l SA/Svartvatten, 60l Tanganyika, 60l Asien

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ursprungligen postat av Moving Waves
                                Ser som vanligt bra ut Pia! Den sista apistohonan, vad är det för art? Läcker dam!
                                Tack försökte få lite liv i tråden..
                                det är en apistogramma atahaulpa, mycket fina och jag tror att hon vaktar rom eller på väg för hon är som en geting
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...